Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wizz Air wraca na Okęcie

infoair
12.12.2012 14:52
0 Komentarzy

Dość –powiedziały węgierskie tanie linie lotnicze Wizz Air i przeniosły pierwsze połączenie z powrotem na Okęcie. Lotnisko w Modlinie, mimo wcześniejszych deklaracji wciąż nieposiadające systemu ILS, nie widzi problemu w zdenerwowaniu jednego z dwóch największych klientów.

10 grudnia Wizz Air, największa tania linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej podjęła decyzję o przeniesienie wszystkich swoich lotów do Budapesztu z lotniska Warszawa Modlin do portu Warszawa Okęcie. Do tej pory przewoźnik 4 razy w tygodniu obsługiwał połączenie na trasie Budapeszt-Wraszawa Modlin. Teraz samoloty, od 21 grudnia, będą startować jednak z Okęcia.

Zmiana wynika z ciągłego braku systemu nawigacji ILS na lotnisku w Modlinie. Choć przedstawiciele portu gwarantowali wybudowanie systemu do października nie jest on jeszcze gotowy do włączenia. Owocuje to licznymi opóźnieniami, przekierowaniami lub nawet odwołaniami lotów. Straty powstałe w ich wyniku węgierski przewoźnik szacuje na 8 milionów złotych (problem dotyczy 30 tys. pasażerów).

System ILS (Instrument Landing System) to radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczności. Są trzy kategorie systemu, różniące się minimalną widocznością, przy której możliwe jest bezpieczne lądowanie samolotu.

Przedstawiciele lotniska w Modlinie komentując decyzję Wizz Air powiedzieli portalowi Infoair, że decyzja o tym, z jakiego lotniska wykonywane są operacje lotnicze należy wyłącznie do przewoźnika. Co więcej, wskazują na fakt, że na tej samej trasie lata Ryanair. Można więc już tylko dodać „do czasu”…

Komentarze