Vietjet rozszerza flotę o 20 nowych A330neo. W planach ekspansja do Europy i Azji
Wietnamski przewoźnik inwestuje w szerokokadłubowe Airbusy. Nowe A330neo dla VietjetNajwiększy prywatny przewoźnik lotniczy Wietnamu, linia Vietjet, ogłosił zamówienie 20 szerokokadłubowych samolotów Airbus A330-900. Nowa umowa ma strategiczne znaczenie dla rozwoju siatki połączeń międzynarodowych przewoźnika w nadchodzącej dekadzie.
Kontrakt został podpisany w Hanoi przez prezes zarządu Vietjet, Nguyen Thi Phuong Thao, oraz prezesa Airbus International, Woutera van Werscha.
Rozkład lotu:
- Jakie strategiczne cele Vietjet planuje osiągnąć dzięki zamówieniu 20 nowych samolotów Airbus A330neo?
- W jaki sposób samoloty A330neo mają wspierać ekspansję przewoźnika na rynki dalekodystansowe, w tym europejski?
- Jakie korzyści środowiskowe oferują samoloty A330neo i jakie są cele Airbusa w zakresie zrównoważonego lotnictwa do 2030 roku?
Uroczystość odbyła się w obecności prezydentów Francji i Wietnamu – Emmanuela Macrona i Luonga Cuonga – podczas oficjalnej wizyty francuskiej głowy państwa w Wietnamie.
Nowe A330neo mają wesprzeć dalszą rozbudowę międzynarodowej siatki połączeń Vietjet, ze szczególnym naciskiem na obsługę tras o dużym natężeniu ruchu w regionie Azji i Pacyfiku oraz uruchomienie w przyszłości połączeń dalekiego zasięgu do Europy.
– Nowoczesne samoloty Airbus, o wysokiej efektywności i niskim zużyciu paliwa, towarzyszyły wzrostowi Vietjet od początku. Będą one kontynuować naszą misję łączenia ludzi i oferowania zrównoważonego transportu lotniczego – powiedziała prezes zarządu Nguyen Thi Phuong Thao.
Wzmacnianie floty szerokokadłubowej
Zamówienie 20 A330neo podwaja liczbę wcześniej zamówionych maszyn tego typu przez Vietjet – do łącznej liczby 40 egzemplarzy. Przewoźnik posiada również zamówienie na 96 samolotów z rodziny A320neo. Obecna flota Vietjet to 115 samolotów wąskokadłubowych A320 i 7 A330-300.
A330-900 to najnowsza wersja w rodzinie A330, napędzana silnikami Rolls-Royce Trent 7000, z maksymalnym zasięgiem 13 300 km (7 200 mil morskich). Maszyny oferują kabinę Airspace – nagradzane rozwiązanie Airbusa zapewniające większą przestrzeń, nowoczesne oświetlenie, powiększone schowki i najnowsze systemy rozrywki pokładowej.
– Vietjet to jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie. Cieszymy się, że wybrała A330neo jako samolot szerokokadłubowy, który wesprze dalszy rozwój. Nasze partnerstwo będzie nadal owocować – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży Airbus Commercial Aircraft.
Zrównoważony rozwój i cele środowiskowe
Rodzina A330, która do końca kwietnia 2025 r. uzyskała ponad 1 800 zamówień od ponad 130 klientów, może być eksploatowana z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Airbus zakłada pełną gotowość A330neo do lotów z 100% SAF do 2030 roku.
Vietjet dziś
Linia obsługuje już połączenia do Australii, Indii i Kazachstanu, oferując na pokładach A330-300 miejsca w klasie biznes oraz udogodnienia dla pasażerów dalekodystansowych. Nowe A330neo staną się trzonem floty szerokokadłubowej w przyszłości, umożliwiając Vietjet dalszy rozwój globalnej siatki i realizację ambicji ekspansji międzykontynentalnej.
Komentarze