USA chcą badań przylatujących pasażerów
Prezydent Donald Trump stwierdził we wtorek, 28 kwietnia, żeUSA rozważają testy na koronawirusa dla pasażerów samolotów przylatujących naterytorium Stanów Zjednoczonych z innych państw.
Prezydent Donald Trump stwierdził we wtorek, 28 kwietnia, żeUSA rozważają testy na koronawirusa dla pasażerów samolotów przylatujących naterytorium Stanów Zjednoczonych z innych państw.
Wśród ewentualnych takich krajów wymienił Brazylię.
Przypomnijmy, że w USA wciąż obowiązuje zakaz przylotów zwiększości państw europejskich.
A w Europie…
Mimo wprowadzonych w całej Unii Europejskiej i WielkiejBrytanii restrykcji zamykających granice dla przybyszów spoza kontynentu, naHeathrow wciąż lądują samoloty m.in. z Chin, USA, Kataru, czy Japonii. Jaktłumaczy PAP rzeczniczka Heathrow Alexandra Connor, to głównie samolotyprzewożące powracających do domu obywateli i rezydentów. „Wciąż odbywa sięwiele lotów repatriacyjnych – zarówno oficjalnych, jak i nieoficjalnych – atakże ważne loty towarowe” – mówi Connor.
Jak dodaje, choć ruch pasażerski zmniejszył się w marcu o 52proc., a w kwietniu spadek ma wynieść nawet 90 proc., znacznie więcej jestlotów towarowych. W ubiegłym tygodniu lotnisko zanotowało ponad 10-krotnie większąliczbę samolotów frachtowych. „Spadek popytu na loty pasażerskie pociągnieza sobą długotrwałe i znaczące efekty dla całego przemysłu” – zaznaczaConnor.
Podobna sytuacja jest na innych europejskichlotniskach-gigantach. Jak podały PAP służby prasowe amsterdamskiego lotniskaSchiphol, liczba obsługiwanych pasażerów spadła o 80 proc., a lotów o 75 proc.Wiele z terminali lotniska zostało zamkniętych, a teren wokół nich służy zaparking dla samolotów.
Pustkami świeci też paryskie lotnisko Charlesa de Gaulle'a.
„Wyglądało jak miasto duchów. Ogromne lotniskocałkowicie puste, wszystkie sklepy zamknięte. Surrealizm” – tak opisujeswoje wrażenia z Paryża Neil, Kanadyjczyk który pod koniec marca odbył lotrepatriancki z Tbilisi do Calgary, z czterema międzylądowaniami.
Eksperci przewidują, że pełnego powrotu do normalności niebędzie jeszcze długo, nawet w miarę znoszenia przez kolejne kraje restrykcji napodróże. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA),obecny kryzys może kosztować linie lotnicze nawet 314 miliardów USD. Zaśkomisarz UE ds. transportu Adina Valean zapowiada, że niemożliwym jestprzewidzieć kiedy przemysł lotniczy będzie mógł w pełni wznowić pełnąfunkcjonalność operacyjną.
„Spodziewamy się, że kryzys z nami zostanie, tak samo,jak zostanie z nami wirus” – powiedziała unijna komisarz. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze