Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SAS: Zatroskani o środowisko naturalne

infoair
14.01.2010 14:54
0 Komentarzy

W sondażu zamówionym przez Skandynawskie Linie Lotnicze SAS aż 99% respondentów stwierdziło, że linia ta poświęca więcej lub tyle samo uwagi ochronie środowiska naturalnego, co inni przewoźnicy.

W ostatnim dziesięcioleciu SAS w szczególności koncentrowały się na kwestiach związanych z ochroną środowiska oraz na zrównoważonym rozwoju, dzięki czemu stały się pionierem w branży lotniczej. SAS były pierwszymi liniami lotniczymi, które zastosowały ekologiczne loty i od 2006 r. przeprowadziły dziesiątki tysięcy tak zwanych ekologicznych lądowań. Kolejnym celem linii jest stworzenie najlepszego w branży lotniczej programu oszczędzania paliwa, który został zainicjowany w 2005 r. Ma on doprowadzić do ograniczenia zużycia paliwa o 6-7% do 2011 r.;w chwili obecnej oszczędności sięgają 4-5%.

– Przyjemnie jest usłyszeć, że osoby często podróżujące samolotem doceniają nasze wieloletnie wysiłki w dziedzinie ochrony środowiska. Od lat 90. w szczególności koncentrujemy się na ograniczeniu emisji a od 1996 r. częścią naszego rocznego sprawozdania finansowego jest raport nt. zrównoważonego rozwoju skomentowała raport Wanda Brociek Dyrektor Generalny SAS Polska.

Choć respondenci uznali SAS za jedne z bardziej ekologicznych linii lotniczych, to niewielu z nich dokonuje kompensacji emisji generowanych podczas ich lotów. Zaledwie 7% pytanych robi to za pomocą internetowego narzędzia przygotowanego przez SAS lub korzystając z usług innej firmy. Pozostałe 93% respondentów stwierdziło, że albo nie wierzy w to rozwiązanie, albo nie wie, jak to zrobić, albo nie postrzega tego za swój obowiązek, albo nie wie na czym polega kompensacja emisji.

Jednocześnie prawie 35% respondentów niesłusznie uważa, że branża lotnicza odpowiedzialna jest za 12-25% emisji dwutlenku węgla, choć w rzeczywistości jest to zaledwie 2-3%.

– Szkoda, że tak wiele osób, szczególnie tych, którzy często latają, nie wie, jaki jest na prawdę poziom emisji dwutlenku węgla generowany przez branżę lotniczą. W SAS kwestie związane z ochroną środowiska traktujemy bardzo poważnie, a od 2008 r. za cel stawiamy sobie redukcję emisji, za jakie jesteśmy odpowiedzialni o 20% do 2020 r. w porównaniu z poziomem z roku 2006 – dodała Wanda Brociek.

Sondaż, w którym uczestniczyło ponad 1000 osób często podróżujących samolotem, przeprowadzono w listopadzie i grudniu 2009 r.

Komentarze