Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od pasażera za agresję na pokładzie
Ryanair podjął decyzję o skierowaniu pozwu przeciwko polskiemu podróżnemu, którego agresywne zachowanie podczas lotu z Berlina do Marrakeszu w styczniu 2025 r. zmusiło załogę do awaryjnego lądowania w Sewilli.
Linia domaga się od pasażera 3 000 euro tytułem odszkodowania za zakłócenie rejsu oraz dodatkowe koszty operacyjne.
- Rozkład lotu:
- Co było bezpośrednią przyczyną awaryjnego lądowania samolotu Ryanair w Sewilli?
- Jaką kwotę odszkodowania i jaką dodatkową karę nałożył przewoźnik na pasażera odpowiedzialnego za incydent?
- Na jakiej podstawie prawnej linie lotnicze mogą domagać się rekompensaty od pasażerów za zakłócenia lotu wywołane ich zachowaniem?
Do incydentu doszło 9 stycznia, gdy samolot Boeinga 737 linii Ryanair znajdował się w okolicy granicy węgiersko-rumuńskiej. Według relacji świadków, pasażer groził współpodróżnym i personelowi pokładowemu. Kapitan uznał sytuację za bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa i zdecydował o powrocie do Poznania. Po wylądowaniu interweniowały służby porządkowe, które wyprowadziły mężczyznę z pokładu samolotu.
Incydent negatywnie wpłynął na 170 pasażerów i sześciu członków załogi, którzy musieli znieść stres, dodatkowe procedury bezpieczeństwa oraz kilkugodzinne opóźnienie. Ryanair po lądowaniu zapewnił podstawienie nowego samolotu, aby kontynuować rejs do Marrakeszu, jednak zaistniałe zakłócenia spowodowały wiele niedogodności.
Ryanair żąda od pasażera nie tylko odszkodowania finansowego, ale również nałożył na niego pięcioletni zakaz lotów tym przewoźnikiem. Wysokość roszczenia ma pokryć koszty awaryjnego lądowania oraz rekompensować straty pasażerów dotkniętych opóźnieniami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie z prawem lotniczym oraz Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004, przewoźnicy mogą domagać się rekompensaty od osób, których nieodpowiedzialne zachowanie zagraża bezpieczeństwu rejsu. Jak wyjaśnia ekspert AirCashBack, usterki techniczne zwykle nie zwalniają przewoźnika z odpowiedzialności odszkodowawczej, a nagłe zdarzenia wywołane przez pasażera mogą skutkować dodatkowymi roszczeniami.
„To jasny sygnał dla podróżnych: nieodpowiedzialne zachowanie na pokładzie może skończyć się nie tylko usunięciem z samolotu, ale także sprawą sądową i koniecznością zapłaty wysokiego odszkodowania” – podsumowuje ekspert AirCashBack.
Źródło: AirCashBack
Komentarze