Nowy rozdział dla SAS: 15 nowych tras z Kopenhagi od lata 2025
Linie lotnicze SAS ogłosiły w 18 września powstanie na lotnisku Kastrup w Kopenhadze swojego hubu, jako głównej bramę do i ze Skandynawii i Europy Północnej. Firma przeszła restrukturyzację, a jej nowym właścicielem jest Air France-KLM.
- Które lotnisko SAS ogłosił swoim głównym hubem do i ze Skandynawii i Europy Północnej?
- Kto jest nowym właścicielem linii lotniczych SAS po restrukturyzacji?
- Jak decyzja o inwestycji w Kopenhadze wpłynie na lotniska Arlanda pod Sztokholmem i Gardermoen pod Oslo?
Decyzja o inwestycji w stolicy Danii oznacza zmniejszenie znaczenia szwedzkiego portu lotniczego Arlanda koło Sztokholmu oraz norweskiego Gardermoen pod Oslo.
Według komunikatu SAS od lata 2025 roku z Kopenhagi wprowadzonych zostanie 15 nowych tras do m.in. Krakowa, Madrytu, Budapesztu, Lyonu, Malty oraz Bukaresztu, a także Seattle w USA. Na kolejnych 15 istniejących już połączeniach, m.in. do Sztokholmu, Oslo, Pragi, Berlina i Helsinek, zwiększona zostanie częstotliwość kursów.
Prezes SAS Anko van der Werff tłumaczy wzmocnienie Kopenhagi jako głównego węzła komunikacyjnego zmianą właściciela i zakończonym procesem restrukturyzacji firmy. „SAS staje się konkurencyjną i silną finansowo linią lotniczą” – podkreślił van der Werff.
Będącemu w trudnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwu groziło bankructwo, nowym inwestorem zostały m.in. linie Air France-KLM, a spółkę dodatkowo dokapitalizował rząd Danii. Na kolejne dofinansowanie nie zdecydowały się władze Szwecji. W związku ze współpracą z Air France-KLM, SAS przystąpił również do nowego programu lojalnościowego SkyTeam.
Firma SAS poinformowała we wtorek o przejęciu niewielkiej szwedzkiej regionalnej linii lotniczej BRA, obsługującej połączenia z lotniska Bromma pod Sztokholmem do m.in. Goeteborga, Malmoe oraz Visby. Od przyszłego roku linie te mają operować we współpracy z SAS z lotniska Arlanda.
Główna siedziba dyrekcji SAS wciąż znajduje się w Solna pod Sztokholmem.
Linie lotnicze SAS, nazywane niegdyś skandynawskimi, początkowo należały do skarbu państwa Szwecji, Danii oraz Norwegii. Skomplikowana struktura właścicielska, konieczność negocjacji ze związkami zawodowymi równolegle w trzech krajach przez lata utrudniały restrukturyzację.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze