Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy rozdział dla SAS: 15 nowych tras z Kopenhagi od lata 2025

infoair
19.09.2024 07:01
0 Komentarzy

Linie lotnicze SAS ogłosiły w 18 września powstanie na lotnisku Kastrup w Kopenhadze swojego hubu, jako głównej bramę do i ze Skandynawii i Europy Północnej. Firma przeszła restrukturyzację, a jej nowym właścicielem jest Air France-KLM.

  • Które lotnisko SAS ogłosił swoim głównym hubem do i ze Skandynawii i Europy Północnej?
  • Kto jest nowym właścicielem linii lotniczych SAS po restrukturyzacji?
  • Jak decyzja o inwestycji w Kopenhadze wpłynie na lotniska Arlanda pod Sztokholmem i Gardermoen pod Oslo?
samolot SAS

Decyzja o inwestycji w stolicy Danii oznacza zmniejszenie znaczenia szwedzkiego portu lotniczego Arlanda koło Sztokholmu oraz norweskiego Gardermoen pod Oslo.

Według komunikatu SAS od lata 2025 roku z Kopenhagi wprowadzonych zostanie 15 nowych tras do m.in. Krakowa, Madrytu, Budapesztu, Lyonu, Malty oraz Bukaresztu, a także Seattle w USA. Na kolejnych 15 istniejących już połączeniach, m.in. do Sztokholmu, Oslo, Pragi, Berlina i Helsinek, zwiększona zostanie częstotliwość kursów.

Prezes SAS Anko van der Werff tłumaczy wzmocnienie Kopenhagi jako głównego węzła komunikacyjnego zmianą właściciela i zakończonym procesem restrukturyzacji firmy. „SAS staje się konkurencyjną i silną finansowo linią lotniczą” – podkreślił van der Werff.

Będącemu w trudnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwu groziło bankructwo, nowym inwestorem zostały m.in. linie Air France-KLM, a spółkę dodatkowo dokapitalizował rząd Danii. Na kolejne dofinansowanie nie zdecydowały się władze Szwecji. W związku ze współpracą z Air France-KLM, SAS przystąpił również do nowego programu lojalnościowego SkyTeam.

Firma SAS poinformowała we wtorek o przejęciu niewielkiej szwedzkiej regionalnej linii lotniczej BRA, obsługującej połączenia z lotniska Bromma pod Sztokholmem do m.in. Goeteborga, Malmoe oraz Visby. Od przyszłego roku linie te mają operować we współpracy z SAS z lotniska Arlanda.

Główna siedziba dyrekcji SAS wciąż znajduje się w Solna pod Sztokholmem.

Linie lotnicze SAS, nazywane niegdyś skandynawskimi, początkowo należały do skarbu państwa Szwecji, Danii oraz Norwegii. Skomplikowana struktura właścicielska, konieczność negocjacji ze związkami zawodowymi równolegle w trzech krajach przez lata utrudniały restrukturyzację.

samolot SAS

Komentarze