Nowe połączenie z Sycylią – z Lublina polecimy do Trapani od marca 2026 roku

Port Lotniczy Lublin zyska od marca przyszłego roku połączenie z Trapani w zachodniej Sycylii. W październiku lotnisko obsłużyło blisko 39 tys. pasażerów, ponad 14 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r.
Rzecznik portu Piotr Jankowski poinformował 12 listopada, że loty do Trapani będą realizowane dwa razy w tygodniu - we wtorki i soboty, od 31 marca do 24 października przyszłego roku.
Rozkład lotu:
- Kiedy ruszą loty z Lublina do Trapani?
- Ile pasażerów Port Lotniczy Lublin obsłużył w październiku 2025 roku?
- Jakie inne nowe połączenia planuje lotnisko w przyszłym roku?
Nowa trasa do Trapani to drugie bezpośrednie połączenie z Lublina do Włoch. Lotnisko obsługuje loty m.in. do: Bergamo, Splitu, Londynu, Dublina, Barcelony, Gdańska i Warszawy. W grudniu uruchomione zostaną zimowe połączenia czarterowe - od 22 grudnia br. do 16 marca 2026 r. pasażerowie będą mogli skorzystać z bezpośrednich lotów do Sharm el-Sheikh w Egipcie. Od 30 marca przyszłego roku port będzie obsługiwać także loty do Maastricht w Holandii.
W połowie września Port Lotniczy Lublin obsłużył czteromilionowego pasażera. Rekordowym miesiącem w niespełna 13-letniej historii lotniska był tegoroczny sierpień, gdy z lotniska skorzystało ponad 61 tys. osób i zrealizowano 626 operacji lotniczych. Było to o 7 proc. pasażerów i 30 proc. operacji więcej niż w analogicznym miesiącu 2024 r.
W październiku natomiast port obsłużył ponad 38,8 tys. pasażerów, ponad 14 proc. więcej niż rok wcześniej. - To zasługa dłuższego sezonu lotów czarterowych, który w tym roku rozpoczął się wcześniej, pod koniec marca, i trwał aż do 29 października – podał Jankowski.
W ub.r. lotnisko obsłużyło blisko 426 tys. pasażerów, o ok. 27 tys. więcej niż rok wcześniej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Port Lotniczy Lublin w 2024 r. odnotował 15,5 mln zł przychodów, o 32 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie strata wyniosła 51,4 mln zł.
Zarząd lotniska ocenił w sprawozdaniu, że sytuacja majątkowo-finansowa spółki jest stabilna. Obciążeniem finansowym dla portu są m.in. koszty obsługi obligacji wyemitowanych jeszcze na budowę lotniska, na co w 2024 r. przeznaczono blisko 24 mln zł. Ponadto wpływ na wyniki finansowe miały także przeprowadzone inwestycje.
W listopadzie ub.r. otwarto tam terminal cargo o powierzchni blisko 2 tys. m kw., którego budowa wraz z infrastrukturą i wyposażeniem kosztowała 20 mln zł. Od lutego na lubelskim lotnisku funkcjonują dwie nowe linie skanerów tomograficznych CT do prześwietlania bagaży zakupione za 6 mln zł.
Lotnisko w Lublinie oddano do użytku w 2012 r. Ma status lotniska międzynarodowego i może obsługiwać samoloty wielkości Boeinga 767 czy Airbusa A310.
Port Lotniczy Lublin jest spółką akcyjną, której wyłącznymi akcjonariuszami są jednostki samorządu terytorialnego: gmina Lublin, województwo lubelskie, gmina miejska Świdnik i powiat świdnicki. (PAP)
































Komentarze