Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone

infoair
28.07.2025 10:00
0 Komentarzy

Kraków Airport wchodzi w nowy etap modernizacji. Podpisano umowę z firmą Mostostal Warszawa SA na adaptację budynku dawnego terminala cargo, który zostanie przekształcony w tymczasową strefę oczekiwania przedodlotową – Pre-Boarding Zone Non-Schengen (PBZ).

Rozkład lotu:

  • Na co zostanie przebudowany dawny terminal cargo na Kraków Airport?
  • Ile wynosi wartość inwestycji realizowanej przez Mostostal Warszawa?
  • Do którego roku Kraków Airport planuje osiągnąć przepustowość 19 milionów pasażerów rocznie?
Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone
Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone

Jak podkreśla prezes zarządu Kraków Airport, Łukasz Strutyński, jest to pierwszy krok w szerzej zakrojonej strategii rozwoju lotniska – Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany. Adaptacja terminala cargo na potrzeby PBZ pozwoli zwiększyć komfort podróży i obsłużyć rosnącą liczbę pasażerów – zaznacza.

Co obejmuje inwestycja?

Zakres prac jest kompleksowy i dotyczy zarówno samego budynku, jak i jego otoczenia. W ramach projektu przewidziano:

  • rozbiórkę i przebudowę wnętrz terminala,
  • nową aranżację przestrzeni pod funkcję PBZ,
  • budowę łącznika z terminalem głównym,
  • wykonanie dwóch klatek schodowych,
  • modernizację instalacji i otoczenia.

Nowa strefa PBZ będzie wyposażona w sześć gate’ów, co pozwoli tymczasowo odciążyć istniejący terminal w szczytowych godzinach operacyjnych.

Harmonogram i budżet

Umowa zakłada realizację inwestycji w ciągu 9 miesięcy, a jej wartość wynosi 28,6 mln zł brutto. To projekt tymczasowy, ale kluczowy dla zapewnienia płynności operacyjnej lotniska w okresie przejściowym przed planowaną rozbudową głównego terminala.

Strategiczna rozbudowa do 2031 roku

Władze Kraków Airport zapowiadają, że do 2031 roku zostanie zakończona rozbudowa terminala pasażerskiego – zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Celem jest zwiększenie przepustowości portu do poziomu 19 milionów pasażerów rocznie, co ma zapewnić odpowiedź na dynamicznie rosnące potrzeby podróżnych i linii lotniczych.

Kraków Airport, jako największy regionalny port lotniczy w Polsce, stawia na konsekwentny rozwój infrastruktury przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów obsługi pasażerów.

Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone
Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone

Komentarze