Nowa inwestycja na Kraków Airport: rusza adaptacja terminala pod Pre-Boarding Zone
Kraków Airport wchodzi w nowy etap modernizacji. Podpisano umowę z firmą Mostostal Warszawa SA na adaptację budynku dawnego terminala cargo, który zostanie przekształcony w tymczasową strefę oczekiwania przedodlotową – Pre-Boarding Zone Non-Schengen (PBZ).
Rozkład lotu:
- Na co zostanie przebudowany dawny terminal cargo na Kraków Airport?
- Ile wynosi wartość inwestycji realizowanej przez Mostostal Warszawa?
- Do którego roku Kraków Airport planuje osiągnąć przepustowość 19 milionów pasażerów rocznie?
Jak podkreśla prezes zarządu Kraków Airport, Łukasz Strutyński, jest to pierwszy krok w szerzej zakrojonej strategii rozwoju lotniska – Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany. Adaptacja terminala cargo na potrzeby PBZ pozwoli zwiększyć komfort podróży i obsłużyć rosnącą liczbę pasażerów – zaznacza.
Co obejmuje inwestycja?
Zakres prac jest kompleksowy i dotyczy zarówno samego budynku, jak i jego otoczenia. W ramach projektu przewidziano:
- rozbiórkę i przebudowę wnętrz terminala,
- nową aranżację przestrzeni pod funkcję PBZ,
- budowę łącznika z terminalem głównym,
- wykonanie dwóch klatek schodowych,
- modernizację instalacji i otoczenia.
Nowa strefa PBZ będzie wyposażona w sześć gate’ów, co pozwoli tymczasowo odciążyć istniejący terminal w szczytowych godzinach operacyjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Harmonogram i budżet
Umowa zakłada realizację inwestycji w ciągu 9 miesięcy, a jej wartość wynosi 28,6 mln zł brutto. To projekt tymczasowy, ale kluczowy dla zapewnienia płynności operacyjnej lotniska w okresie przejściowym przed planowaną rozbudową głównego terminala.
Strategiczna rozbudowa do 2031 roku
Władze Kraków Airport zapowiadają, że do 2031 roku zostanie zakończona rozbudowa terminala pasażerskiego – zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Celem jest zwiększenie przepustowości portu do poziomu 19 milionów pasażerów rocznie, co ma zapewnić odpowiedź na dynamicznie rosnące potrzeby podróżnych i linii lotniczych.
Kraków Airport, jako największy regionalny port lotniczy w Polsce, stawia na konsekwentny rozwój infrastruktury przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów obsługi pasażerów.
Komentarze