Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najwięksi w rejonie Bałtyku

infoair
13.01.2010 12:59
0 Komentarzy

O silnej obecności w rejonie Bałtyckim i dalszej ekspansji na Zachód, w tym do Polski rozmawiamy z Vytautasem Kaikarisem, Prezesem Zarządu flyLAL charters PL sp. z o.o.

Redakcja Infoair: Wiemy, że jesteście Państwo obecni m.in. na Ukrainie, w Estonii i we Włoszech. Jak Państwo radzicie sobie na tych rynkach?
Vytautas Kaikaris, Prezes Zarządu flyLAL charters PL sp. z o.o.: Litewska grupa „Avia Solutions Group”posiada największą infrastrukturę lotniczą w rejonie Bałtyckim, która oferuje zintegrowane rozwiązania dla linii lotniczych oraz tour operatorów w zakresie leasingu samolotów, serwisowaniu i napraw, lotów czarterowych, treningu pilotów, obsługi naziemnej oraz doradztwa strategicznego. W roku 2009 grupa była właścicielem dwóch firm czarterowych: flyLAL charters UAB, działającą na Litwie i we Włoszech oraz FlyLAL Charter Eesti AS, działającą na terenie Estonii. Obie firmy przewiozły łącznie prawie 500 000 pasażerów i posiadają 55% rynku przewozów czarterowych w rejonie Bałtyku wykonując loty do najbardziej popularnych wakacyjnych celów podróży: Egiptu, Tunezji, Grecji, Hiszpanii i innych.

Co skłoniło Państwa do wejścia na polski rynek? Jakich efektów oczekujecie Państwo po podjęciu takiej decyzji?
Przez rok bardzo uważnie przyglądaliśmy się polskiemu rynkowi i pomimo globalnego kryzysu jesteśmy przekonani, że warunki na nim panujące sprzyjają wejściu nowego przewoźnika czarterowego. Liczba pasażerów w Polsce zwiększała się każdego roku i trend ten powinien utrzymać się w przyszłości, przewyższając tempo wzrostu ilości pasażerów lotów rejsowych. W 2008 roku przewoźnicy czarterowi przewieźli 2,8 mln pasażerów, 40% więcej niż w 2007. Na dojrzałych rynkach przewozy czarterowe stanowią 25-30% wszystkich przewozów. Jednakże w Polsce odsetek ten wyniósł jedynie 14% w 2008. Idąc dalej, jedynie 30% zagranicznych podróży odbywa się w Polsce za pomocą samolotu, w porównaniu do 52% na świecie. Widzimy więc bardzo duży potencjał wzrostowy ruchu lotniczego w Polsce. Warto również zwrócić uwagę, iż jedynie 30% turystów z Polski, którzy wybrali podróż samolotem, zostało przewiezionych przez polskich przewoźników. To wskazuje na brak lokalnych linii lotniczych zdolnych do zaoferowania konkurencyjnych cen lotów do najpopularniejszych wakacyjnych celów podróży. Wszystkie te czynniki przekonały nas do wprowadzenia nowej linii lotniczej. Naszym celem jest osiągnięcie 15% udziałów w polskim rynku czarterowym do 2012 roku.

Jaka ofertę będziecie Państwo reprezentować w Polsce? Czy będą to tylko loty czarterowe?
flyLAL charters PL oferować będzie pasażerskie loty czarterowe we współpracy z polskimi tour operatorami oraz będzie dostarczać usługi leasingowe w oparciu o formułę ACMI (Samoloty, Załoga, Serwis i Ubezpieczenie) dla innych przewoźników w regionie. Dla klientów z Polski nowy przewoźnik oznaczał będzie niższe ceny oraz bezpieczne loty w przyjaznej i miłej atmosferze.

Co jest Państwa największą przewagą?
Nie jesteśmy nowicjuszami na rynku lotów czarterowych. Nasze siostrzane firmy są liderami na bałtyckim rynku przewozów czarterowych, co pozwala nam korzystać z know-how z różnych rynków. Poza tym flyLAL charters PL wspierana jest przez Avia Solutions Group, największą tego typu firmę w rejonie Bałtyku. Posiadamy, więc mocne wsparcie finansowe oraz preferencyjne warunki leasingu samolotów, serwisowania oraz szkolenia załóg. Nasze koszty operacyjne są dzięki temu niższe, co czyni naszą ofertę bardziej konkurencyjną.
Posiadamy 3 bazy w regionie (na Litwie, w Estonii oraz w Polsce), co pozwala nam na lepsze wykorzystanie naszej floty oraz stwarza możliwość znalezienia samolotu zastępczego w razie problemów technicznych.

Dlaczego klienci maja skorzystać z Państwa usług a nie konkurencji?
flyLAL charters PL będzie polską firmą z polskimi pracownikami oraz wsparciem ze strony firm Avia Solutions Group. Będziemy oferowali niższe ceny, bezpieczne i punktualne loty, pozytywne doświadczenia dla pasażerów oraz elastyczne podejście do naszych partnerów.

Jak, w kontekście obecnego kryzysu, widzicie Państwo przyszłość
lotnictwa?

Ostatnie dwa lata były oczywiście ekstremalnie trudne dla całego przemysłu lotniczego z powodu dotkliwych strat spowodowanych globalnym kryzysem. Widzimy jednak po roku 2009 pozytywne sygnały, ludzie znów podróżują i chcą spędzać wakacje za granicą.

Czy podzieli się Pan z naszymi czytelnikami na temat planów Państwa firmy?
Jesteśmy w trakcie ubiegania się o Certyfikat Operatora Lotniczego, który spodziewamy się otrzymać do końca kwietnia 2010. Naszą działalność planujemy rozpocząć w sezonie letnim.

Serdecznie dziękujemy za rozmowę i życzymy sukcesów również na polskim rynku.

Komentarze