Lufthansa z zyskiem 1,3 mld euro w trzecim kwartale. Grupa potwierdza prognozę wzrostu za 2025 rok
Lufthansa Group odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku zysk operacyjny na poziomie 1,3 miliarda euro, utrzymując rekordową dynamikę przychodów i potwierdzając prognozy znacznego wzrostu zysków w całym roku.
Skonsolidowane przychody grupy wzrosły o 4 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając 11,2 miliarda euro – to najlepszy trzeci kwartał w historii koncernu.
Rozkład lotu:
- Ile wyniósł zysk operacyjny Lufthansa Group w trzecim kwartale 2025 roku?
- Jakie działania poprawiły efektywność kosztową w ramach programu Lufthansa Airlines Turnaround Program?
- Który segment działalności – pasażerski czy cargo – odnotował wzrost zysku w trzecim kwartale?
Stabilny wzrost i efektywność operacyjna
Prezes Lufthansa Group, Carsten Spohr, podkreślił, że minione miesiące były dla koncernu najlepszym okresem operacyjnym od dekady, zarówno pod względem punktualności, jak i niezawodności. Regularność lotów przekroczyła 99 procent, a punktualność poprawiła się o ponad 10 punktów procentowych. Spohr zaznaczył również, że dostawy nowych samolotów nabrały tempa, a modernizacja kabin dalekodystansowych oraz wdrożenie nowych usług cyfrowych i saloników biznesowych znacząco poprawiły satysfakcję pasażerów. Wzrosła również satysfakcja pracowników, osiągając najwyższy poziom w historii grupy.
W trzecim kwartale Lufthansa Group przewiozła około 42 miliony pasażerów, o 2 miliony więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Współczynnik wypełnienia samolotów wzrósł do 87,5 procent, a przychody linii pasażerskich osiągnęły 8,9 miliarda euro. Wzrostowi przychodów sprzyjała stabilna sytuacja rynkowa, niższe koszty paliwa oraz brak negatywnych skutków strajków, które w poprzednich latach obciążały wyniki finansowe.
Poprawa kosztów jednostkowych i efektywność programu naprawczego
Jednym z kluczowych czynników poprawy rentowności była skuteczna realizacja programu naprawczego Lufthansa Airlines Turnaround Program. Dzięki wprowadzonym działaniom wzrost kosztów jednostkowych (CASK) ograniczono do 0,5 procent, mimo rosnących kosztów pracy i inflacji w branży. Zastosowane środki pozwoliły zmniejszyć presję kosztową o 1,4 punktu procentowego. Dodatkowo niższe ceny ropy oraz korzystny kurs dolara amerykańskiego przyczyniły się do redukcji wydatków paliwowych.
Lufthansa Cargo kontynuuje pozytywny trend
Segment cargo ponownie zanotował wzrost. Lufthansa Cargo wypracowała zysk operacyjny na poziomie 49 milionów euro, w porównaniu do 38 milionów euro rok wcześniej. Wzrost ten jest efektem stabilnego popytu rynkowego i rosnących wolumenów przewozowych. W tym samym czasie Lufthansa Technik zanotowała spadek zysku operacyjnego do 130 milionów euro (z 161 milionów euro w 2024 roku), co spowodowane było negatywnym wpływem kursów walutowych i wyższymi kosztami taryf.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rekordowy przepływ gotówki i spadek zadłużenia
Wynik operacyjny oraz zwroty podatkowe pozytywnie wpłynęły na przepływy pieniężne grupy. Lufthansa Group zwiększyła skorygowany wolny przepływ gotówki do 1,8 miliarda euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku, niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Zadłużenie netto spadło do 5,1 miliarda euro, a rezerwy gotówkowe wzrosły do 11,9 miliarda euro. Wskaźnik zobowiązań emerytalnych zmniejszył się o 440 milionów euro do 2,1 miliarda euro.
Członek zarządu i dyrektor finansowy Lufthansa Group, Till Streichert, podkreślił, że mimo trudnych warunków rynkowych spółka utrzymuje kurs wzrostowy i potwierdza prognozy finansowe na 2025 rok. Zapowiedział, że w 2026 roku grupa skupi się na zrównoważonym wzroście pojemności, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju siatki dalekodystansowej.
Rekordowe wyniki satysfakcji pracowników
W corocznym badaniu „involve me!” zaangażowanie pracowników osiągnęło najwyższy poziom od dekady. Wskaźnik zaangażowania wyniósł średnio 3,9 punktu, co świadczy o wzroście motywacji, lojalności i satysfakcji personelu.
Pozytywne prognozy na koniec roku
Według Lufthansa Group rezerwacje na czwarty kwartał pozostają na wysokim poziomie, a popyt w segmencie premium utrzymuje się stabilnie. Przewoźnik oczekuje, że zysk operacyjny za cały rok przekroczy 1,6 miliarda euro osiągnięte w 2024 roku. Prognozowany wzrost oferowanej pojemności wyniesie około 4 procent, a wolny przepływ gotówki ma pozostać na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Lufthansa Group planuje utrzymać inwestycje w modernizację floty w wysokości od 2,7 do 3,3 miliarda euro. Pomimo globalnych wyzwań rynkowych, koncern pozostaje w stabilnej kondycji finansowej i umacnia swoją pozycję jako jeden z liderów europejskiego rynku lotniczego.



Komentarze