Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F
Korean Air dołącza do grona klientów frachtowej wersji Airbusa A350F, stając się jednym z pierwszych azjatyckich przewoźników, który zdecydował się na ten model.
Linia dokonała konwersji siedmiu zamówionych wcześniej samolotów pasażerskich A350-1000 na wersję towarową, potwierdzając tym samym swoje zaangażowanie w rozwój nowoczesnej i bardziej zrównoważonej floty cargo.
Rozkład lotu:
- Ile samolotów A350F zamówiła linia Korean Air?
- Jaką maksymalną ładowność może przewozić Airbus A350F?
- Z jakich materiałów w większości zbudowany jest kadłub samolotu A350F?
Jak podkreśla Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft, decyzja Korean Air to wyraźny sygnał zaufania do możliwości A350F. – Korean Air jest jednym z największych przewoźników cargo na świecie. Wybór A350F to potwierdzenie, że ten samolot oferuje najbardziej efektywne rozwiązanie w segmencie dużych frachtowców – powiedział przedstawiciel Airbusa.
Nowy standard w lotnictwie towarowym
A350F to pierwszy całkowicie nowy, szerokokadłubowy samolot towarowy zaprojektowany przez Airbusa. Maszyna charakteryzuje się największymi w branży drzwiami ładunkowymi na pokład główny oraz zoptymalizowaną konstrukcją kadłuba, umożliwiającą maksymalne wykorzystanie standardowych palet i kontenerów lotniczych. Ponad 70 procent struktury samolotu wykonano z materiałów kompozytowych i lekkich stopów, co pozwoliło zredukować masę startową o 46 ton w porównaniu z konkurencyjnymi modelami.
A350F będzie także pierwszym frachtowcem w pełni zgodnym z nowymi normami ICAO w zakresie emisji CO₂, które wejdą w życie w 2027 roku. Napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, samolot zaoferuje przewoźnikom do 40 procent niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla w porównaniu z poprzednią generacją samolotów o podobnym zasięgu i ładowności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Efektywność i wydajność A350F
A350F może przewozić do 111 ton ładunku i pokonywać dystans 4 700 mil morskich (8 700 kilometrów). Jego parametry pozwalają na efektywną obsługę zarówno tras międzykontynentalnych, jak i regionalnych, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla globalnych operatorów logistycznych.
Z danych Airbusa wynika, że do końca września 2025 roku rodzina A350 zdobyła 1 445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 65 zamówień na wersję A350F – od 10 przewoźników cargo oraz jednego leasingodawcy.
Korean Air rozwija flotę nowoczesnych samolotów
Korean Air posiada obecnie 33 zamówione egzemplarze samolotów z rodziny A350 – 20 A350-1000, 6 A350-900 oraz 7 nowych A350F. Dwa A350-900 zostały już dostarczone do przewoźnika, który planuje ich włączenie do obsługi najważniejszych tras międzykontynentalnych. W segmencie wąskokadłubowym linia zamówiła dodatkowo 39 Airbusów A321neo, co potwierdza strategię modernizacji floty w kierunku bardziej wydajnych i ekologicznych maszyn.
Decyzja o konwersji zamówienia na A350F umacnia pozycję Korean Air w globalnym transporcie lotniczym cargo, szczególnie w kontekście rosnącego zapotrzebowania na przewozy towarowe w regionie Azji i Pacyfiku. Airbus, z kolei, dzięki kolejnemu klientowi, potwierdza silną pozycję A350F jako najbardziej zaawansowanego technologicznie frachtowca nowej generacji.
































Komentarze