Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F

infoair
11.11.2025 16:45
0 Komentarzy

Korean Air dołącza do grona klientów frachtowej wersji Airbusa A350F, stając się jednym z pierwszych azjatyckich przewoźników, który zdecydował się na ten model.

Linia dokonała konwersji siedmiu zamówionych wcześniej samolotów pasażerskich A350-1000 na wersję towarową, potwierdzając tym samym swoje zaangażowanie w rozwój nowoczesnej i bardziej zrównoważonej floty cargo.

Rozkład lotu:

  • Ile samolotów A350F zamówiła linia Korean Air?
  • Jaką maksymalną ładowność może przewozić Airbus A350F?
  • Z jakich materiałów w większości zbudowany jest kadłub samolotu A350F?
Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F
Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F

Jak podkreśla Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft, decyzja Korean Air to wyraźny sygnał zaufania do możliwości A350F. – Korean Air jest jednym z największych przewoźników cargo na świecie. Wybór A350F to potwierdzenie, że ten samolot oferuje najbardziej efektywne rozwiązanie w segmencie dużych frachtowców – powiedział przedstawiciel Airbusa.

Nowy standard w lotnictwie towarowym

A350F to pierwszy całkowicie nowy, szerokokadłubowy samolot towarowy zaprojektowany przez Airbusa. Maszyna charakteryzuje się największymi w branży drzwiami ładunkowymi na pokład główny oraz zoptymalizowaną konstrukcją kadłuba, umożliwiającą maksymalne wykorzystanie standardowych palet i kontenerów lotniczych. Ponad 70 procent struktury samolotu wykonano z materiałów kompozytowych i lekkich stopów, co pozwoliło zredukować masę startową o 46 ton w porównaniu z konkurencyjnymi modelami.

A350F będzie także pierwszym frachtowcem w pełni zgodnym z nowymi normami ICAO w zakresie emisji CO₂, które wejdą w życie w 2027 roku. Napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, samolot zaoferuje przewoźnikom do 40 procent niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla w porównaniu z poprzednią generacją samolotów o podobnym zasięgu i ładowności.

Efektywność i wydajność A350F

A350F może przewozić do 111 ton ładunku i pokonywać dystans 4 700 mil morskich (8 700 kilometrów). Jego parametry pozwalają na efektywną obsługę zarówno tras międzykontynentalnych, jak i regionalnych, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla globalnych operatorów logistycznych.

Z danych Airbusa wynika, że do końca września 2025 roku rodzina A350 zdobyła 1 445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 65 zamówień na wersję A350F – od 10 przewoźników cargo oraz jednego leasingodawcy.

Korean Air rozwija flotę nowoczesnych samolotów

Korean Air posiada obecnie 33 zamówione egzemplarze samolotów z rodziny A350 – 20 A350-1000, 6 A350-900 oraz 7 nowych A350F. Dwa A350-900 zostały już dostarczone do przewoźnika, który planuje ich włączenie do obsługi najważniejszych tras międzykontynentalnych. W segmencie wąskokadłubowym linia zamówiła dodatkowo 39 Airbusów A321neo, co potwierdza strategię modernizacji floty w kierunku bardziej wydajnych i ekologicznych maszyn.

Decyzja o konwersji zamówienia na A350F umacnia pozycję Korean Air w globalnym transporcie lotniczym cargo, szczególnie w kontekście rosnącego zapotrzebowania na przewozy towarowe w regionie Azji i Pacyfiku. Airbus, z kolei, dzięki kolejnemu klientowi, potwierdza silną pozycję A350F jako najbardziej zaawansowanego technologicznie frachtowca nowej generacji.

Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F
Korean Air nowym klientem frachtowej wersji Airbusa A350F

Komentarze