Kluczowy przetarg w CPK – rusza walka o projekt obsługi bagażu
Trzy firmy zostały zaproszone przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny do złożenia ofert w przetargu na budowę systemu obsługi bagażu na lotnisku CPK - poinformowała 9 kwieynia spółka.
Przetarg obejmuje zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie systemu obsługi bagażu (BHS – Baggage Handling System).
- Rozkład lotu:
- Jakie trzy firmy zostały zaproszone przez CPK do złożenia ofert na budowę systemu obsługi bagażu?
- Na ile dni firmy mają czas na złożenie swoich ofert w przetargu?
- Jakie znaczenie ma wdrożenie nowego systemu obsługi bagażu (BHS) dla komfortu i sprawności operacyjnej pasażerów oraz przesiadek na lotnisku CPK?
Do złożenia ofert CPK zaprosiło Vanderlande Industries, Siemens Logistics i Beumer Group Poland. Jak podkreśliła CPK, wszyscy potencjalni wykonawcy pochodzą z UE i od 2024 r. uczestniczą w dialogu konkurencyjnym w tej sprawie. Na złożenie ofert firmy mają 60 dni.
To m.in. od systemu bagażowego zależy czas oczekiwania na walizki, sprawność przesiadek i komfort pasażerów - podkreśliła spółka.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
CPK to spółka Skarbu Państwa powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz koordynacji i realizacji inwestycji towarzyszących, w tym nowej sieci linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury przesyłowej. Nadzór właścicielski nad nią sprawuje Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Zgodnie z przyjętym harmonogramem budowa lotniska CPK na terenie gmin Baranów, Wiskitki i Teresin ma rozpocząć się w 2026 r. W 2031 r. port lotniczy ma uzyskać niezbędne certyfikacje, a w 2032 r. ma zostać oddany do użytku wraz z pierwszym odcinkiem KDP w Polsce Warszawa – CPK – Łódź. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł. (PAP)
Komentarze