Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KLM jako pierwsza linia lotnicza wykorzystała ChatGPT do działań marketingowych

infoair
24.02.2023 08:30
0 Komentarzy
Podczas ostatniej kampanii marketingowej z okazji Walentynek linie lotnicze KLM zastosowały ChatGPT, czyli chatbota opracowanego przez OpenAI. 

Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, wykorzystuje głębokie uczenie się do generowania tekstu w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. KLM jest pierwszą linią na świecie, która wykorzystała ChatGPT do działań marketingowych, w ramach swojej akcji walentynkowej.

Za pośrednictwem maila, Facebooka, Instagrama lub Twittera, uczestnicy akcji otrzymywali link oraz zaproszenie do napisania specjalnych życzeń walentynkowych dla bliskiej osoby. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w ramach krótkiej ankiety, system KLM tworzył spersonalizowane wiadomości walentynkowe. 

Następnie na ich podstawie, użytkownik mógł skorzystać z dodatkowej opcji wygenerowania listu za pomocą ChatGPT. Tak stworzona przez sztuczną inteligencję „walentynka” zyskiwała unikalną i pomysłową formę, a jej treść była za każdym razem inna. Kampania opracowana przez

KLM we współpracy z LiveWall spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. W ciągu 122 godzin, 32,5 tysiąca osób z 50 krajów, w tym z Polski, stworzyło i wysłało swoje wyjątkowe kartki walentynkowe.

ChatGPT to innowacja, którą KLM aktualnie bada i rozważa w kontekście jej funkcjonalności i możliwości zastosowania w kontakcie z klientem. Z innowacjami technologicznymi, w tym ze sztuczną inteligencją linia eksperymentuje już od 2016 roku, a w 2017 zaoferowała pierwsze usługi przy pomocy chatbota o imieniu BlueBot, który rozpoczął pracę, jako wsparcie pracowników w dziale obsługi klienta. ChatGPT stanowi kolejne wyzwanie i otwiera nowe możliwości w szybszej i lepszej komunikacji z klientem.

Komentarze