KLM Cityhopper modernizuje flotę Embraerów 195-E2. Więcej miejsc i niższa emisja CO₂
12 grudnia 2025 r. KLM Cityhopper, regionalna spółka należąca do KLM, ogłosiła rozpoczęcie szeroko zakrojonej modernizacji kabin we wszystkich 22 samolotach Embraer 195-E2 obsługujących europejskie trasy średniodystansowe. Program obejmuje przebudowę kuchni pokładowych oraz optymalizację załadunku cateringu, co umożliwi montaż dodatkowych foteli i poprawi efektywność komunikacji lotniczej.
Pierwszy zmodernizowany samolot wykonał 6 grudnia rejs do Porto, a cały proces ma zakończyć się w czerwcu 2026 r. Modernizacja ma obniżyć emisję CO₂ na pasażera o 3 procent i zredukować masę przewożonego cateringu o 5 mln kilogramów rocznie.
Rozkład lotu:
- Do ilu miejsc zwiększy się pojemność jednego Embraera 195-E2 po modernizacji?
- O ile procent spadnie emisja CO₂ na pasażera po przebudowie kabin?
- W jakim terminie KLM Cityhopper planuje zakończyć modernizację wszystkich 22 samolotów?
Modernizacja floty KLM Cityhopper to jeden z najbardziej dynamicznych projektów usprawnień operacyjnych w europejskim transporcie publicznym. Każdy Embraer 195-E2 otrzyma cztery dodatkowe fotele w klasie ekonomicznej, co podniesie pojemność maszyny ze 132 do 136 miejsc, zapewniając przewoźnikowi możliwość przewożenia większej liczby pasażerów przy minimalnym wzroście masy własnej samolotu. Jak zaznacza linia, możliwość instalacji dodatkowych foteli to efekt zmniejszenia przestrzeni kuchni pokładowej oraz zmiany sposobu zaopatrzenia w catering, co skutkuje redukcją jego całkowitej wagi przy każdym locie. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć zużycie paliwa o 160 tysięcy kilogramów rocznie, a emisja CO₂ na jednego pasażera spadnie o 3 procent w porównaniu z dotychczasową konfiguracją kabiny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Proces modernizacji przebiega w trybie ekspresowym – na jeden samolot przypada pięć dni roboczych. KLM Cityhopper angażuje w projekt swoje załogi pokładowe, aby zagwarantować, że zmiany są dopasowane do realnych warunków pracy na pokładzie i nie wpływają negatywnie na jakość obsługi pasażerów. Przewoźnik zapewnia, że komfort podróżnych oraz jakość oferty cateringowej pozostaną na niezmienionym poziomie, mimo zmniejszenia gabarytów kuchni pokładowej. Modernizacja wpisuje się w strategię linii, która od lat stawia na ekologiczne rozwiązania w komunikacji lotniczej oraz sukcesywne odmładzanie i optymalizację floty.
Podsumowanie
W przeszłości KLM Cityhopper wielokrotnie inwestował w poprawę efektywności swojej floty, m.in. poprzez stopniową wymianę starszych samolotów Embraer 190 na nowocześniejsze Embraery 195-E2, co było szeroko opisywane na łamach TransInfo i portali branżowych. Obecna modernizacja kabin to kolejny krok w strategii maksymalizacji pojemności przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji i zużycia paliwa, co jest charakterystyczne dla polityki flotowej przewoźnika od kilku ostatnich lat.
































Komentarze