Jak ponownie przekonać pasażerów do Boeinga 737 MAX?

Samoloty Boeing 737 MAX mogą powrócić do użytku komercyjnegolatem, ale przekonanie pasażerów, że są one bezpieczne, będzie jednym znajtrudniejszych wyzwań stojących przed branżą lotniczą od dziesięcioleci -pisze 13 maja „The Wall Street Journal”.
Maszyny tego typu są uziemione na całym świecie od marca,kiedy doszło do drugiej w ciągu pięciu miesięcy katastrofy z ich udziałem. Brakzaufania do tego modelu pogłębił brak transparentności producenta przywyjaśnianiu przyczyn tych wypadków oraz ujawniane później informacje na tematbraku odpowiednich przeszkoleń dla pilotów z obsługi systemu zapobiegającegoprzeciągnięciom.
Koniec bana
Jak pisze „WSJ”, przedstawiciele branży lotniczejspodziewają się, że amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zniesiezakaz lotów Boeinga 737 MAX w czerwcu, ale wygląda na to, iż zaczną oneprzewozić pasażerów dopiero pod koniec lata. Tymczasem przywrócenie maszyny dokomercyjnego użytku jest kluczowe dla przyszłości producenta. Analitycyszacowali, że 737 MAX jako najlepiej sprzedający się model Boeinga miał wnadchodzących latach zapewniać jej 40 proc. przychodów.
Władze Boeinga planują ofensywę PR-ową, która ma wzmocnićwśród pasażerów przekonanie, że samolot jest bezpieczny. Prawdopodobnie podczaspierwszych lotów na pokładzie latać będą przedstawiciele kierownictwa firmy,rozważana jest też szeroko zakrojona kampania reklamowa, a być może do kampaniiwizerunkowej zostaną wykorzystani różni celebryci.
Nie pierwszy raz
Boeing zmagał się z podobnym kryzysem w 2013 r., kiedy zpowodu zapalających się akumulatorów uziemiono model 787 Dreamliner. Terazjednak sytuacja jest znacznie poważniejsza, bo w przypadku Dreamlinera niedoszło do żadnej katastrofy, a w dwóch z udziałem modelu 737 MAX – w Indonezjii Etiopii – zginęło łącznie 346 osób.
Producent próbuje też przekonać linie lotnicze, aby wsparłygo w staraniach o odzyskanie zaufania pasażerów. W tym celu zaprasza pilotów,aby testowali na symulatorach wprowadzane zmiany, a także organizuje na całymświecie spotkania z władzami linii. To jednak przynosi umiarkowane efekty.Amerykańscy przewoźnicy – Southwest Airlines, American Airlines i UnitedAirlines – mówią, że zaczną je użytkować dopiero wtedy, gdy będą mieli pewność,iż samoloty są bezpieczne, a piloci zostali właściwie przeszkoleni. Niektórzyprzedstawiciele branży lotniczej uważają, że zaufanie do Boeinga spadło dotakiego poziomu, iż wizerunkowa ofensywa firmy będzie nieskuteczna – pisze”WSJ”.
Potwierdza to badanie przeprowadzone przez analityków bankuBarclays. 44 proc. spośród 1756 ankietowanych oświadczyło, że poczeka conajmniej rok, zanim wsiądzie na pokład Boeinga 737 MAX, a ponad połowapowiedziała, że jeśli pozostałe elementy (cena, czas przelotu itp.) byłybyidentyczne, wybierze inny samolot.(PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze