Francja i Holandia pomogą Air France-KLM ?
Dyrektor generalna linii lotniczych Air France Anne Rigail ostrzega, że wyjście z kryzysu, w jakim znalazły się linie, zajmie wiele miesięcy.
Firma potrzebuje natychmiastowego wsparcia od państwa, a niemal cała jej flota jest uziemiona.
Air France-KLM
Rządy Francji i Holandii prowadzą negocjacje w sprawie wsparcia grupy Air France-KLM gwarancjami kredytowymi na 6 mld euro – informuje we wtorek agencja Reuters.
Rigail powiedziała dziennikowi Le Figaro”, że linie potrzebują natychmiastowego wsparcia finansowego ze strony państwa.
Kryzys, którego doświadczyły linie lotnicze Air France, „różni się od wszystkich poprzednich swoją brutalnością i skalą” – podkreśliła dyrektorka przedsiębiorstwa, tłumacząc, że na kryzys składają się tak naprawdę trzy etapy: wstrzymanie lotów do Chin pod koniec stycznia, zakaz podróży do Stanów Zjednoczonych ogłoszony przez prezydenta Donalda Trumpa 12 marca oraz zakaz lotów międzynarodowych wprowadzony przez francuski rząd 16 marca.
Ograniczyliśmy naszą działalność o 95 proc. – zaznaczyła Rigail, apelując o utrzymanie linii w celu zapewnienia bezpieczeństwa kraju.
Rigail nie potwierdziła kwoty możliwej pożyczki udzielonej Air France-KLM, którą gwarantowałyby rządy Francji i Holandii. „Szybko potrzebujemy wsparcia finansowego, aby przetrwać kryzys i przygotować się do wznowienia działalności, której będzie towarzyszyć konsolidacja w sektorze” – oznajmiła Rigail.
Lotnicze prognozy
Zgodnie z prognozami zarządu, ruchu wznowiony 1 lipca 2020 byłby o ponad połowę mniejszy niż ten w lipcu 2019 r, a odzyskanie klientów trwałoby bardzo długo. Według przewidywań, aktywność Air France-KLM w lecie 2022 r. byłaby o 25 proc. mniejsza niż ta z 2019 r.
Dyrektor generalna ostrzega, że bez wsparcia Air France-KLM zostanie zmarginalizowana w obliczu pomocy, jaką otrzymują inni przewoźnicy lotniczy na świecie, np. Singapore Airlines, które właśnie zostały dofinansowane 13 mld USD.
Zapytana o możliwe przyszłe zwolnienia w Air France, Rigail zauważyła, że jest jeszcze za wcześnie, aby podejmować takie decyzje. „Naszym celem jest zachowanie etatów naszych pracowników” – odpowiadała.
Dziennik „Liberation” podkreśla, że Air France-KLM może być, obok Renault i państwowego przewoźnika kolejowego SNCF, pierwszą dużą firmą objętą programem specjalnych gwarantowanych przez państwo pożyczek, wprowadzonym przez rząd w czasie kryzysu epidemicznego i gospodarczego.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze