Enter Air rośnie w siłę. Linia poprawia rentowność i rozwija działalność szkoleniową
Zysk netto linii lotniczej Enter Air za pierwsze trzy kwartały br. z pominięciem różnic kursowych wyniósł 138,7 mln zł, co oznacza 13,9 proc. wzrostu rok do roku - poinformowała 27 listopada spółka. Przychody firmy osiągnięte w tym czasie wyniosły blisko 2,423 mld zł, czyli o blisko 3 proc. więcej.
Według przekazanych przez Enter Air informacji wzrost przychodów spółki wynikał z większej liczby wykonanych operacji lotniczych w pierwszych trzech kwartałach br. o około 2 proc. rok do roku.
Rozkład lotu:
- Ile wyniósł zysk netto Enter Air za trzy kwartały bez uwzględnienia różnic kursowych?
- O ile procent wzrosły przychody Enter Air rok do roku?
- Jaką wartość osiągnął wynik EBITDA przewoźnika za trzy kwartały 2025 roku?

Wynik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem + koszty odsetek + koszty amortyzacji) wyniósł 778,4 mln zł wobec 459,8 mln zł rok wcześniej - jego wzrost wyniósł 69,3 proc.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewoźnik wykazał 296,7 mln zł zysku netto, o blisko 84 proc. więcej od 161,5 mln zł wyniku netto w analogicznym okresie 2024 r, a bez uwzględnienia różnic kursowych zysk netto wyniósł 138,7 mln zł, czyli o 13,9 proc. więcej rok do roku. Z kolei wynik operacyjny za trzy kwartały br. wyniósł 222,6 mln zł i był o 8,3 proc. niższy rdr.
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Grupa realizuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży, latając w ponad 30 krajach. Przewoźnik posiada siedem stałych baz operacyjnych oraz kilka baz sezonowych. W lipcu 2025 r. grupa Enter Air nabyła 55 proc. udziałów w spółce Avenger Flight Group Poland od Avenger Flight Group Europe i tym samym stała się jedynym właścicielem tej spółki, która od sierpnia 2025 r. funkcjonuje pod nową nazwą – Enter Air Training Center. Enter Air jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów i ma 51 proc. udziałów spółki Fly4 Airlines Green, świadczącej usługi najmu samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych. (PAP)

































Komentarze