Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drogie bilety i mniejsza oferta lotów. Lufthansa reaguje na „chaos lotniczy”

infoair
06.07.2022 11:00
0 Komentarzy
Od kilku tygodni niemieckie linie lotnicze Lufthansa mają duże problemy z obsługą pasażerów, szczególnie na największych lotniskach: we Frankfurcie i Monachium. Przewoźnik drastycznie zmniejszył ofertę lotów na lipiec i sierpień, a także ograniczył możliwość rezerwacji biletów: dostępne są jedynie najdroższe taryfy.

Lufthansa pod koniec czerwca poinformowała o znacznym zmniejszeniu swojej oferty na loty europejskie i krajowe w lipcu i sierpniu. Od 1 lipca można nabywać jedynie bilety w najwyższych taryfach, co potwierdził rzecznik przewoźnika.

Z wakacyjnego rozkładu lotów Lufthansa wykreśliła do tej pory ponad 3 tys. połączeń, co było wynikiem ogromnych problemów z przepustowością na lotniskach i brakiem personelu. Firma zapowiada, że w lipcu i sierpniu zrealizowanych zostanie 95 proc. lotów ze zredukowanego rozkładu.

Aby to zapewnić, firma ograniczyła dostępność dla nowych rezerwacji w lipcu – tłumaczy rzecznik Lufthansy.

Dostępne bilety w klasie ekonomicznej z Frankfurtu do Londynu czy Dubaju kosztują powyżej 1 tys. euro. Koszt podstawowego biletu na lot krajowy z Frankfurtu do Hamburga czy Berlina – to co najmniej 400 euro. Nawet w klasie biznesowej bilety dostępne są jedynie w najwyższej, a tym samym najdroższej klasie rezerwacyjnej.

Jak wyjaśnia Lufthansa, taki stan może potrwać do środy 6 lipca, kiedy to planowane jest nadzwyczajne posiedzenie Rady Nadzorczej firmy w sprawie „chaosu lotniczego”.

Nadzwyczajne posiedzenie zostało zwołane pod naciskiem przedstawicieli pracowników, którzy nie czuli się dostatecznie poinformowani przez zarząd.

(PAP)

Komentarze