Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz bliżej nowego terminala pasażerskiego Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

infoair
28.12.2022 11:30
0 Komentarzy
Lotnisko Zielona Góra-Babimost wyłoniło ofertę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy nowego terminala pasażerskiego. Przetarg wygrała Pracownia Architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiewski. 

Nowy terminal pasażerski funkcjonować będzie jako osobny obiekt. Poprzez rozbudowę terminala zakładana jest zwiększona atrakcyjność miejsca i tym samym wzrostu ruchu pasażerskiego. Planowana jest również ingerencja w zagospodarowanie terenu pod zwiększoną liczbę podróżnych.

Tak może wyglądać nowy terminal pasażerski lotniska Zielona Góra-Babimost

Przedmiotem zamówienia było wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysową zadania polegającego na budowie nowego terminala pasażerskiego na Lotnisku Zielona Góra – Babimost w Nowym Kramsku. Teren oznaczony w planie lotniska jako T7 zlokalizowany jest w zachodniej części działki nr 1299/56. Na prace projektowe spółka chciała przeznaczyć 750 tys. zł.

Najważniejsze informacje na temat skali projektowanego przedsięwzięcia to:

1. Bilans terenu

• powierzchnia opracowania 83 900 m2

• powierzchnia zabudowy 4 510 m2

• powierzchnia utwardzona 52 270 m2

• powierzchnia biologicznie czynna 27 130 m2

• ilość parkingów dla samochodów 908 szt.

• ilość parkingów dla autokarów 4 szt.

2. Bilans powierzchni budynku

• projektowane pomieszczenia holu 1 880 m2

• projektowane pomieszczenia higieniczno-sanitarne 490 m2

• projektowane pomieszczenia usługowe 1 080 m2

• projektowane pomieszczenia biurowe 1 310 m2

• projektowane pomieszczenia kontroli 1 810 m2

• projektowane pomieszczenie Schengen 620 m2

• projektowane pomieszczenie non Schengen 510 m2

• projektowana przestrzeń odbioru bagażu 310 m2

• projektowana przestrzeń komunikacji pionowej 340 m2

• projektowane pomieszczenia „gate” 100 m2

• łączna powierzchnia użytkowa budynku: 8 450 m2

Zamawiający przewiduje uzgodnienie innych wielkości w toku prac projektowych (+/-15 proc.) Budynek ma zostać tak zaprojektowany, aby istniała możliwość obsługi 2 grup pasażerów po 180 osób w 2 godziny w systemie mieszanym Schengen/non Schengen. 

Zaznaczono, że należy przewidzieć możliwość potencjonalnego bezkolizyjnego przechodzenia przylatujących pasażerów przesiadających się na kolejny lot bez konieczności przeprowadzenia powtórnej kontroli.

Pracownia Architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiewski, która wygrała przetarg zaoferowała cenę 734 925 zł.

Komentarze