Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Centralny Port Komunikacyjny decyzją kierunkową

infoair
12.10.2017 14:11
0 Komentarzy

W sprawie projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnegotrwają uzgodnienia dotyczące m.in. sieci komunikacyjnej – poinformował w środęszef Komitetu Stałego Rady Ministrów Henryk Kowalczyk.

Minister Kowalczyk pytany na antenie radia Plus, dlaczegoprojekt budowy CPK dotąd nie stanął na posiedzeniu Rady Ministrów,odpowiedział, że „stanął na posiedzeniu rządu jako decyzjakierunkowa”.

„W tej chwili trwają uzgodnienia; bardziej może teuzgodnienia dotyczą sieci komunikacyjnej” – powiedział Kowalczyk.

Dopytywany, czy minister infrastruktury i budownictwaAndrzej Adamczyk chce zablokować ten projekt, Kowalczyk odparł, że „niechce zablokować absolutnie tego projektu”.

„Jeśli w tym projekcie jest mowa o bardzo szczegółowychrozwiązaniach kolejowych w całym kraju, to wszystko wymaga uzgodnień” -zaznaczył. Dodał, że „potrzeba na to czasu”.

Jak mówił, niektóre rozwiązania kolejowe wymagają”wpisania tego i skorelowania z Krajowym Programem Kolejnictwa, zfunduszami unijnymi”. Ocenił, że to perspektywa tygodnia-dwóch. 28 września Adamczyk podkreślał, że w rządzie nie marozbieżności odnośnie realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego.

„Niema żadnych, to nieprawdziwe informacje się pojawiły” – mówił minister,komentując medialne doniesienia dotyczące możliwego sporu w rządzie związanegoinwestycjami dotyczącymi CPK.

Dwa dni wcześniej rząd miał zająć się koncepcją CentralnegoPortu Komunikacyjnego, ale ostatecznie punkt ten nie znalazł się w porządkuobrad. W mediach pojawiły się informacje o tym, że Adamczyk ma się nie zgadzaćna to, aby rozbudową sieci kolejowej, która ma powstać przy okazji budowy CPK,miała zająć się specjalnie powołana do tego spółka. Według mediów, zdaniemAdamczyka powinna to robić nadzorowana przez niego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe,która jest zarządcą infrastruktury kolejowej.

Centralny Port Komunikacyjny – port „Solidarność”miałby powstać w miejscowości Stanisławów w gminie Baranów, w powieciegrodziskim. Koszt budowy CPK wyniesie ok. 31-35 mld zł, jego budowa ma potrwać10 lat. Według pełnomocnika rządu ds. CPK Mikołaja Wilda pierwszy samolotmiałby odlecieć z Centralnego Portu Komunikacyjnego w połowie 2027 r.

Najbliższe dwa lata mają być okresem przygotowawczym doinwestycji. Zgodnie z przyjętym w kwietniu rozporządzeniem w tej sprawie, CPKma być węzłem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach:lotniczym oraz kolejowym.(PAP)

Komentarze