AlMasria redukuje połączenia z Rosją o jedną trzecią. Ucierpią popularne kurorty
Egipska linia lotnicza AlMasria Universal Airlines ogłosiła, że od 20 maja 2025 roku ograniczy o około jedną trzecią liczbę lotów między Rosją a popularnymi kurortami turystycznymi w Egipcie – Szarm el-Szejk i Hurghadą.
Decyzja ta jest wynikiem wtórnych sankcji Unii Europejskiej, które znacząco utrudniły przewoźnikowi zakup nowych samolotów oraz spowodowały problemy operacyjne.
Rozkład lotu:
- Jakie czynniki skłoniły AlMasria Universal Airlines do ograniczenia liczby lotów między Rosją a Egiptem od 20 maja 2025 roku?
- W jaki sposób unijne sankcje wtórne wpłynęły na możliwości pozyskania samolotów przez AlMasrię?
- Jakie działania podjęła linia lotnicza, aby zminimalizować skutki redukcji połączeń dla rosyjskich touroperatorów i turystów?
AlMasria planowała przeznaczyć około 100 milionów dolarów na zakup dwóch samolotów Airbus A321 i dwóch A330, które miały obsługiwać połączenia z Rosją. Jednakże, z powodu sankcji, środki te zostały zamrożone, a leasingodawcy odmówili udostępnienia samolotów bez odpowiedniego wsparcia serwisowego. W rezultacie linia lotnicza zmuszona była ograniczyć swoją flotę, co wpłynęło na decyzję o redukcji liczby lotów.
Redukcja połączeń dotknie głównie rosyjskich turystów korzystających z usług trzech głównych touroperatorów: Anex Tour, Fun & Sun oraz Coral Travel. Dla Anex Tour liczba lotów zostanie zmniejszona o 50%, dla Fun & Sun o 37%, a dla Coral Travel o 21%. W sumie, liczba lotów do Szarm el-Szejk i Hurghady zostanie zredukowana o około 27%
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aby zminimalizować zakłócenia w podróżach, AlMasria planuje utrzymywać dwa samoloty rezerwowe – Airbus A320 i Boeing 737-400 – w Szarm el-Szejk. Ponadto, linia lotnicza podpisała umowy z przewoźnikami Red Sea Airlines i Southwind Airlines na wypadek konieczności zapewnienia dodatkowych samolotów w sytuacjach awaryjnych.
Wtórne sankcje Unii Europejskiej, nałożone w odpowiedzi na rosyjską agresję na Ukrainę, mają na celu ograniczenie współpracy z podmiotami wspierającymi rosyjską gospodarkę. W przypadku AlMasria, sankcje te uniemożliwiły zakup nowych samolotów, co bezpośrednio wpłynęło na zdolność przewoźnika do obsługi połączeń z Rosją .
Decyzja AlMasria Universal Airlines o ograniczeniu liczby lotów między Rosją a Egiptem może wpłynąć na dostępność połączeń dla rosyjskich turystów w nadchodzącym sezonie wakacyjnym. Sytuacja ta podkreśla szeroki wpływ sankcji międzynarodowych na sektor lotniczy i turystyczny.
Komentarze