Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus: Kolejne zamówienia na samoloty cargo

infoair
02.10.2009 12:50
0 Komentarzy
Nowe zamówienie uzupełnia złożone już w 2007 r. zamówienie na dwa egzemplarze A330-200F, toteż całkowita wielkość zamówienia na ten rodzaj samolotów wynosi obecnie cztery egzemplarze.
MNG Airlines powstało w lutym 1996 r. i początkowo (od listopada 1997 r.) obsługiwało połączenia towarowe z lotniskami w Hahn (Niemcy) i Stansted (Wielka Brytania). Obecnie MNG Airlines dysponuje flotą obejmującą 9 samolotów Airbus A300F. Nowe A330-200F umożliwią liniom MNG Airlines uzupełnienie istniejącej floty samolotów A300 oraz rozwój działalności na najważniejszych trasach przy niższych kosztach na tonę towaru, nie tylko w Europie, ale także na Bliskim Wchodzie, Azji, Chinach i USA.
– Jesteśmy zadowoleni ze zwiększenia zamówienia na A330-200F –możemy dzięki temu zacząć wdrażać naszą strategię rozwoju, gdy tylko światowy rynek przewozów towarowych wyjdzie z recesji –powiedział Mehmet Nazif Günal, założyciel i prezes MNG Companies Group. – Jesteśmy całkowicie przekonani, że samolot A330-200 Freighter, najnowszy członek rodzimy samolotów A330/A340, nadaje się idealnie do realizacji naszych celów i dzięki niemu będziemy dysponować najnowocześniejszą i najbardziej wydajną flotę samolotów transportowych w Turcji.
Dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów, John Leahy, powiedział: – A330-200F to właściwy samolot na właściwy czas. Jesteśmy w przededniu poprawy sytuacji na rynku i nadszedł moment, by linie lotnicze przygotowały się na przyszły rozwój przewozów towarowych.
A330-200F ma większą ładowność niż początkowo zakładano i oferuje dwie konfiguracje eksploatacyjne, w zależności od planowanego przeznaczenia. Samolot może przewozić do 64 ton metrycznych na odległość ponad 7400 km (4000 mil morskich) lub ponad 69 ton metrycznych na odległość do 5930 km (3200 mil morskich) bez międzylądowania. Tego rodzaju potencjał pod względem zasięgu i wielkości ładunku użytecznego pozwolą operatorom na rozwój działalności poprzez otwarcie nowych tras lub wydłużenie istniejących. Dzięki zoptymalizowanemu przekrojowi poprzecznemu kadłuba, wnętrze samolotu cechuje się dużą elastycznością i pozwala na przewóz szerokiego spektrum palet i kontenerów o różnych rozmiarach, oferując maksymalne możliwości rozmieszczenia ładunku i o 30 proc. wyższą objętość niż jakikolwiek inny transportowiec tej klasy.
Pierwszy egzemplarz A330-200 Freighter jest obecnie montowany, a pozostałe są w fazie końcowej. Wkrótce, jeszcze w tym roku, odbędzie się pierwszy lot samolotu, a następnie jego certyfikacja. Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane w 2010 r.

Komentarze