Brzeg Dolny ogłasza przetarg na transport publiczny. Pięć linii w jednym pakiecie
4 grudnia 2025 r. gmina Brzeg Dolny ogłosiła postępowanie na obsługę gminnego transportu publicznego w 2026 roku.
Zamówienie obejmuje pięć linii komunikacyjnych realizowanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. Do tego projektu gmina otrzymała dofinansowanie z dolnośląskiego FRPA, co pokrywa 80% kosztów. Usługi przewozowe w pilotażu realizuje obecnie firma Turbo-Trans Olejniczak, wyłoniona w przetargu. Czas na kolejny.
Rozkład jazdy
- Ile wynosi planowana liczba wozokilometrów w ramach zamówienia?
- Jakimi kryteriami będzie kierował się zamawiający przy wyborze operatora?
- Ile autobusów (w tym rezerwowych) musi zapewnić wykonawca?
Przetarg na gminny transport
Postępowanie dotyczy świadczenia usług przewozowych w ramach lokalnej komunikacji publicznej na terenie gminy Brzeg Dolny, obejmującej pięć stałych linii autobusowych łączących miasto z okolicznymi miejscowościami: Radeczą, Żerkówkiem, Naborowem, Grodzanowem, Pyszącą, Godzięcinem, Bukowicami, Jodłowicami oraz Żerkowem. W 2026 roku zamawiający przewiduje realizację łącznie 65 656 wozokilometrów, przy czym usługi mają być wykonywane w dni robocze (z wyłączeniem świąt) oraz 31 grudnia.
Wykonawca musi zapewnić autobusy spełniające wszystkie warunki techniczne, w tym m.in. sprawność, estetykę wnętrza, tablice kierunkowe oraz oznaczenia gminne. Autobusy muszą obsługiwać łącznie 31 przystanków w ramach pięciu tras. Zamawiający wymaga wykonywania przewozów w sposób zgodny z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz zgodnie z obowiązującą uchwałą taryfową.
Gmina wymaga, aby wykonawca zapewnił co najmniej dwa autobusy, wraz z jednym pojazdem rezerwowym, a cały tabor musiał będzie spełniać warunki techniczne określone w Prawie o ruchu drogowym, wraz z obowiązkiem odpowiedniego oznakowania („Komunikacja Gminna”). Zamawiający zastrzegł również obowiązek zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę, co ma zapewnić stabilność realizacji przewozów.
Każda z pięciu linii posiada stałą długość dziennego przebiegu — od 45 do 76 km — co daje łącznie 283 km dziennie. Trasy zostały szczegółowo opisane w załączniku do SWZ i nie przewiduje się zmian ich przebiegu w trakcie obowiązywania kontraktu.
Gmina planuje, aby nowa umowa została zawarta na pełen rok kalendarzowy 2026, a operator będzie realizował przewozy zgodnie z uchwaloną lokalną taryfą biletową.
Kryteria wyboru oferty
Zamawiający zastosuje dwa kryteria oceny:
- ✅ Cena – 60%
- ✅ Wiek taboru – 40%
Oznacza to, że w przetargu znaczenie będzie miała nie tylko stawka zaoferowana od wozokilometra, ale także nowoczesność autobusów wykorzystywanych do obsługi gminnych tras.
Zgodnie z dokumentacją przetargową wadium wynosi 16.828 PLN, a termin składania ofert upływa 11 grudnia 2025 r. o godz. 10:00.
Warunki udziału obejmują m.in. wykazanie zrealizowanych wcześniej usług transportu publicznego na poziomie co najmniej 60 tys. wozokilometrów w ciągu ostatnich trzech lat. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1229650
Zakupowe tło
Gmina Brzeg Dolny od początku 2025 r. prowadzi pilotaż własnej komunikacji gminnej, której uruchomienie 3 lutego stało się istotnym wsparciem dla mieszkańców wszystkich miejscowości w gminie. Nowy system obejmuje pięć linii spinających obszary wiejskie z najważniejszymi punktami miasta, w tym z dworcem kolejowym, szkołami i osiedlami, które wcześniej miały utrudniony dostęp do transportu publicznego. Pilotaż ma charakter testowy — samorząd podkreśla, że sieć będzie stopniowo rozwijana i dostosowywana do potrzeb pasażerów, na podstawie zbieranych opinii oraz obserwacji frekwencji.
W ramach programu gmina otrzymała 186.450 PLN dofinansowania z Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, co pokrywa 80% kosztów projektu. Usługi przewozowe w pilotażu realizuje obecnie firma Turbo-Trans Olejniczak Sp. j., wyłoniona w przetargu. Jednocześnie od 2 września wprowadzono dodatkowe udogodnienie: mieszkańcy mogą korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej na terenie trzech osiedli, w ramach regularnej pętli kursującej w godzinach porannych i popołudniowych. Wszystko to tworzy kontekst dla nowego postępowania na 2026 rok, które ma zapewnić ciągłość funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego po zakończeniu pilotażu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok

Komentarze