Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Brzeg Dolny ogłasza przetarg na transport publiczny. Pięć linii w jednym pakiecie

infobus
08.12.2025 07:01
0 Komentarzy

4 grudnia 2025 r. gmina Brzeg Dolny ogłosiła postępowanie na obsługę gminnego transportu publicznego w 2026 roku.

Zamówienie obejmuje pięć linii komunikacyjnych realizowanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. Do tego projektu gmina otrzymała dofinansowanie z dolnośląskiego FRPA, co pokrywa 80% kosztów. Usługi przewozowe w pilotażu realizuje obecnie firma Turbo-Trans Olejniczak, wyłoniona w przetargu. Czas na kolejny.

Rozkład jazdy

  1. Ile wynosi planowana liczba wozokilometrów w ramach zamówienia?
  2. Jakimi kryteriami będzie kierował się zamawiający przy wyborze operatora?
  3. Ile autobusów (w tym rezerwowych) musi zapewnić wykonawca?
Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów / fot. UM Brzeg Dolny
Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów / fot. UM Brzeg Dolny

Przetarg na gminny transport

Postępowanie dotyczy świadczenia usług przewozowych w ramach lokalnej komunikacji publicznej na terenie gminy Brzeg Dolny, obejmującej pięć stałych linii autobusowych łączących miasto z okolicznymi miejscowościami: Radeczą, Żerkówkiem, Naborowem, Grodzanowem, Pyszącą, Godzięcinem, Bukowicami, Jodłowicami oraz Żerkowem. W 2026 roku zamawiający przewiduje realizację łącznie 65 656 wozokilometrów, przy czym usługi mają być wykonywane w dni robocze (z wyłączeniem świąt) oraz 31 grudnia.

Wykonawca musi zapewnić autobusy spełniające wszystkie warunki techniczne, w tym m.in. sprawność, estetykę wnętrza, tablice kierunkowe oraz oznaczenia gminne. Autobusy muszą obsługiwać łącznie 31 przystanków w ramach pięciu tras. Zamawiający wymaga wykonywania przewozów w sposób zgodny z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz zgodnie z obowiązującą uchwałą taryfową.

Gmina wymaga, aby wykonawca zapewnił co najmniej dwa autobusy, wraz z jednym pojazdem rezerwowym, a cały tabor musiał będzie spełniać warunki techniczne określone w Prawie o ruchu drogowym, wraz z obowiązkiem odpowiedniego oznakowania („Komunikacja Gminna”). Zamawiający zastrzegł również obowiązek zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę, co ma zapewnić stabilność realizacji przewozów.

Każda z pięciu linii posiada stałą długość dziennego przebiegu — od 45 do 76 km — co daje łącznie 283 km dziennie. Trasy zostały szczegółowo opisane w załączniku do SWZ i nie przewiduje się zmian ich przebiegu w trakcie obowiązywania kontraktu.

Gmina planuje, aby nowa umowa została zawarta na pełen rok kalendarzowy 2026, a operator będzie realizował przewozy zgodnie z uchwaloną lokalną taryfą biletową.

Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów
Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów / fot. UM Brzeg Dolny

Kryteria wyboru oferty

Zamawiający zastosuje dwa kryteria oceny:

  • Cena – 60%
  • Wiek taboru – 40%

Oznacza to, że w przetargu znaczenie będzie miała nie tylko stawka zaoferowana od wozokilometra, ale także nowoczesność autobusów wykorzystywanych do obsługi gminnych tras.

Zgodnie z dokumentacją przetargową wadium wynosi 16.828 PLN, a termin składania ofert upływa 11 grudnia 2025 r. o godz. 10:00.

Warunki udziału obejmują m.in. wykazanie zrealizowanych wcześniej usług transportu publicznego na poziomie co najmniej 60 tys. wozokilometrów w ciągu ostatnich trzech lat. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1229650

Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów / fot. UM Brzeg Dolny
Gmina Brzeg Dolny wybiera przewoźnika na pięć linii autobusowych. Przetarg na 65 tys. wozokilometrów / fot. UM Brzeg Dolny

Zakupowe tło

Gmina Brzeg Dolny od początku 2025 r. prowadzi pilotaż własnej komunikacji gminnej, której uruchomienie 3 lutego stało się istotnym wsparciem dla mieszkańców wszystkich miejscowości w gminie. Nowy system obejmuje pięć linii spinających obszary wiejskie z najważniejszymi punktami miasta, w tym z dworcem kolejowym, szkołami i osiedlami, które wcześniej miały utrudniony dostęp do transportu publicznego. Pilotaż ma charakter testowy — samorząd podkreśla, że sieć będzie stopniowo rozwijana i dostosowywana do potrzeb pasażerów, na podstawie zbieranych opinii oraz obserwacji frekwencji.

W ramach programu gmina otrzymała 186.450 PLN dofinansowania z Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, co pokrywa 80% kosztów projektu. Usługi przewozowe w pilotażu realizuje obecnie firma Turbo-Trans Olejniczak Sp. j., wyłoniona w przetargu. Jednocześnie od 2 września wprowadzono dodatkowe udogodnienie: mieszkańcy mogą korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej na terenie trzech osiedli, w ramach regularnej pętli kursującej w godzinach porannych i popołudniowych. Wszystko to tworzy kontekst dla nowego postępowania na 2026 rok, które ma zapewnić ciągłość funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego po zakończeniu pilotażu.

Komentarze