Aż cztery oferty na Nowodworską Komunikację Autobusową. Kto najtańszy?
7 lipca 2025 r. komisja przetargowa powołana przez Burmistrza Nowego Dworu Mazowieckiego otworzyła oferty w powtórzonym postępowaniu na obsługę komunikacji miejskiej w latach 2025–2027.
Wpłynęły cztery propozycje, co oznacza duży sukces zamawiającego i możliwość wyboru. Za pierwszym razem – zgłosił się jeden (Obraziński Transport Group) – który jeszcze zrezygnował z podpisania umowy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Na ile miesięcy ma zostać zawarta umowa na obsługę Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej?
- Ile ofert wpłynęło w powtórzonym postępowaniu przetargowym?
- Który wykonawca złożył najtańszą ofertę?
Cztery oferty
Postępowanie ogłoszone 9 czerwca 2025 r. dotyczyło świadczenia usług transportu publicznego na obszarze Nowego Dworu Mazowieckiego w ramach tzw. Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej. Kontrakt obejmuje realizację przewozów na pięciu liniach (N1–N5), obsługiwanych maksymalnie przez cztery autobusy w dni robocze i dwa w dni wolne. Przewoźnik, który wygra postępowanie, będzie świadczył usługi przez 18 miesięcy od uruchomienia systemu, planowanego na 1 sierpnia 2025 roku. Wszystkie przejazdy mają być bezpłatne dla pasażerów. Zamawiający wymaga zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę oraz wskazuje możliwość wykorzystania autobusów elektrycznych, choć nie jest to warunek obowiązkowy. Nowe postępowanie zastępuje wcześniejsze, które zakończyło się fiaskiem z powodu wycofania się pierwotnie wybranego wykonawcy.
W przetargu złożono cztery oferty:
- Najniższą cenę zaproponowała firma Abus sp. z o.o. z Radzymina – 6.571.941,53 PLN brutto, co odpowiada 5.342.234 PLN netto.
- Drugą w kolejności cenowo ofertę złożył Robert Opara PRZEWÓZ OSÓB z Korczyna – 6.925.010 PLN brutto, czyli 5.630.900 PLN netto.
- Dalej uplasowała się propozycja firmy Inter-Trans Krzysztof Kobus z Dobrego Miasta – 7.555.859,80 PLN brutto / 6.142.981 PLN netto.
- Natomiast najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Obraziński Transport Group z Wieliszewa oraz Usługi Motoryzacyjne Tomasz Wiórkiewicz z Zakroczymia – 7.884.295,92 PLN brutto / 6.410.809 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 7.862.500 PLN brutto, co oznacza, że trzy z czterech ofert mieszczą się w budżecie. Najtańsza oferta Abus daje także dużą przewagę cenową nad konkurencją – różnica względem drugiej propozycji to ponad 350.000 PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 100%
Jaka komunikacja?
Zamawiający nie narzuca sztywnej specyfikacji taborowej, ale preferuje autobusy niskopodłogowe, przystosowane do miejskiej eksploatacji, spełniające aktualne wymogi techniczne. Wśród dopuszczonych rozwiązań są zarówno autobusy spalinowe, jak i elektryczne.
Usługa ma rozpocząć się 1 sierpnia 2025 r. lub maksymalnie 7 dni po podpisaniu umowy. System obejmie pięć podstawowych linii oraz możliwość włączenia trzech wariantów opcyjnych związanych z dogęszczeniem kursów na trasach N1, N2 i N5.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9dfd30c-8770-4e3c-97fd-2aa5fa26acdc
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze