Mark-Trawel z autobusowym kontraktem na ZKA dla Kolei Małopolskich
16 czerwca 2025 roku Koleje Małopolskie rozstrzygnęły przetarg na realizację planowej i awaryjnej komunikacji zastępczej (ZKA).
Usługa ta obejmuje obsługę pasażerów na odcinkach, gdzie z różnych przyczyn nie mogą kursować pociągi spółki. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kiedy Koleje Małopolskie rozstrzygnęły przetarg na realizację komunikacji zastępczej (ZKA)?
- Jakie kryterium zdecydowało o wyborze wykonawcy w przetargu na ZKA dla Kolei Małopolskich?
- Jaka firma złożyła najkorzystniejszą ofertę na realizację usługi komunikacji zastępczej?
Małopolskie ZKA
Zamówienie dotyczy województwa małopolskiego i obejmuje kompleksowe świadczenie usług przewozowych w ramach komunikacji zastępczej na liniach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie. Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za zapewnienie odpowiedniej liczby autobusów wraz z kierowcami, gotowych do działania zarówno w sytuacjach planowych, takich jak remonty torowisk, jak i awaryjnych, np. w razie usterek infrastruktury kolejowej. Zakres prac obejmuje obsługę komunikacyjną od momentu zgłoszenia potrzeby przez zamawiającego aż do końca okresu obowiązywania umowy, tj. do 31 sierpnia 2025 roku, z możliwością przedłużenia o kolejny miesiąc. Warunki przetargowe jasno wskazywały, że wykonawca musi realizować usługę samodzielnie, nie powierzając jej podwykonawcom, oraz zapewnić personel zatrudniony na umowie o pracę.
Do przetargu stanęło dwóch wykonawców:
- Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma P.P.H.U. MARK–TRAWEL Marek Wielgus z miejscowości Dziewin, która wyceniła realizację zamówienia na 617.575,00 PLN netto (666.981,00 PLN brutto), co daje cenę jednostkową netto za jeden wozokilometr na poziomie 25,00 PLN netto.
- Dla porównania, EUROBUS Polska Sp. z o.o. z Birczy zaproponował cenę 1.284.556,00 PLN netto (1.387.320,48 PLN brutto) przy jednostkowej stawce 52,00 PLN netto za wozokilometr.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 788.400,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta MARK–TRAWEL zmieściła się w budżecie, natomiast propozycja EUROBUS przekraczała go o ponad 598 tysięcy złotych.
Decyzja o wyborze wykonawcy została podjęta na podstawie przyjętego kryterium oceny ofert, którym była wyłącznie: Cena brutto – 100%
Liniowe wymagania
Zamówienie zakładało bardzo konkretne wymagania techniczne. Autobusy miały być gotowe do eksploatacji w systemie gotowości, spełniać określone normy emisji spalin, oferować odpowiedni komfort pasażerom i umożliwiać szybką mobilizację w razie potrzeby.
Zamawiający preferował pojazdy przystosowane do przewozu co najmniej 45 osób, wyposażone w klimatyzację i bagażniki. Dostawy autobusów miały być zapewnione w trybie gotowości operacyjnej natychmiast po podpisaniu umowy, a pełna dostępność taboru musi być utrzymana do końca obowiązywania kontraktu.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1115265
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze