Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery oferty dla Tramwajów Warszawskich na projekt linii wzdłuż ul. Modlińskiej

infotram
26.05.2025 09:30
0 Komentarzy

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji kolejnej strategicznej inwestycji infrastrukturalnej. Celem jest opracowanie projektu wstępnego dla budowy nowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej – od pętli Żerań FSO do istniejącej trasy na Tarchominie.

Przetarg ogłoszony przez miejskiego przewoźnika obejmuje również uzyskanie decyzji środowiskowej oraz zapewnienie wsparcia technicznego na dalszym etapie projektu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla mieszkańców przyniesie nowa trasa tramwajowa wzdłuż ul. Modlińskiej?
  2. Kiedy planowane jest zakończenie prac nad projektem wstępnym i uzyskanie decyzji środowiskowej?
  3. Czy oferta z najniższą ceną ma realne szanse na wygraną, biorąc pod uwagę kryterium doświadczenia personelu?

Zakres zamówienia i cel inwestycji

Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe opracowanie projektu wstępnego nowej linii tramwajowej, uwzględniającego m.in.:

  • pozyskanie map zasadniczych i inwentaryzację terenu z opracowaniem modeli 3D kolizji infrastrukturalnych,
  • analizy programowo-przestrzenne w dwóch wariantach,
  • oszacowanie kosztów realizacji,
  • zebranie opinii gestorów sieci i instytucji miejskich,
  • przygotowanie ostatecznego wariantu do decyzji środowiskowej,
  • wsparcie na etapie przetargu na dokumentację projektową.

Nowa linia tramwajowa ma znacząco usprawnić komunikację pomiędzy Żeraniem a Tarchominem, integrując północne dzielnice Warszawy z układem transportu szynowego stolicy.

Budżet i oferty wykonawców

Na realizację zamówienia Tramwaje Warszawskie zabezpieczyły łącznie 7 008 405,49 zł, z czego 4,4 mln zł przypada na zamówienie podstawowe, a 2,6 mln zł – na tzw. prawo opcji.

W postępowaniu przetargowym otwarto cztery oferty:

  1. Infra – Centrum Doradztwa sp. z o.o. – 6 148 647,00 zł
  2. DATABOUT sp. z o.o. – 4 644 480,00 zł
  3. CONE AMG sp. z o.o. – 5 645 700,00 zł
  4. Konsorcjum DOHWA POLSKA sp. z o.o. sp. k. (lider) i DOHWA ENGINEERING CO., LTD. (partner z Korei Południowej) – 5 965 500,00 zł.

Najniższą cenę zaoferowała warszawska spółka DATABOUT, co może zwiększać jej szanse na uzyskanie zamówienia, jeśli spełni wszystkie pozostałe warunki formalne i merytoryczne.

Kryteria wyboru i dalsze kroki

Przy wyborze wykonawcy zamawiający kieruje się przede wszystkim ceną (90%) oraz doświadczeniem personelu (10%). Umowa zostanie zawarta z podmiotem, który złoży najkorzystniejszą ofertę, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

Po wyborze wykonawcy przewidziano czas realizacji wynoszący 518 dni. To oznacza, że gotowy projekt wstępny, wraz z decyzją środowiskową, powinien być dostępny w 2026 roku.

Komentarze