Chiński pojedynek w Bochni na trzy autobusy elektryczne. Debiut King Long PEV8
14 maja 2025 r. Bochnia otworzyła oferty w przetargu na dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.
Pojazdy mają zasilić transport publiczny w Gminie Bochnia, obsługiwany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (RPK) i będą współfinansowane z programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla Bochni?
- Jaka była kwota przewidziana przez Gminę Bochnia na realizację zamówienia?
- Który oferent zaproponował dłuższe okresy gwarancji i jakie one były?
Dwie oferty
Zamówienie dotyczy zakupu i dostawy trzech niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. Elektrobusy mają mieć długość od 7,9 do 9,5 m, być przystosowane do przewozu min. 45 pasażerów, posiadać napęd centralny o mocy 220 kW oraz baterie o pojemności min. 250 kWh, zapewniające realny zasięg do 250 km dziennie. Zamawiający wymaga ładowania przez złącze plug-in oraz kabiny kierowcy półotwartej, a także wandaloodpornych foteli z podłokietnikami i systemu informacji pasażerskiej (m.in. LCD 20” i bursztynowe tablice zewnętrzne).
W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
- konsorcjum EV Motors z Busnex UAB zaoferowało 5.867.100 PLN brutto, co odpowiada 4.770.000 PLN netto – co daje cenę jednostkową netto za PEV8 na poziomie 1.590.000 PLN.
- Druga oferta, złożona przez Busnex Poland, wyniosła 7.051.590 PLN brutto, czyli 5.732.100 PLN netto, co oznacza jednostkową cenę netto modelu Yutong E9 na poziomie 1.910.700 PLN za sztukę.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.406.100 PLN brutto, czyli 2.770.000 PLN netto. Oznacza to, że obie oferty znacznie przekraczają budżet zamawiającego – odpowiednio o ponad 2.460.000 PLN brutto (EV Motors) oraz aż 3.645.000 PLN brutto (Busnex Poland).
Kto ma większe szanse?
Choć oferta EV Motors jest tańsza o 1.184.000 PLN netto, przewoźnik uzyskał maksymalną liczbę punktów w zakresie gwarancji – 144 miesiące na perforację, 84 miesiące na lakier, 60 miesięcy bez limitu km na cały pojazd – czyli po 10 pkt w każdej kategorii.
Z kolei Busnex Poland zaoferował odpowiednio krótsze gwarancje (132 / 72 / 36 miesięcy), co może oznaczać stratę aż 10–20 punktów w ocenie technicznej, mimo wyższej ceny.
Teraz wszystko w rękach zamawiającego. Decyzja zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 70 pkt
✅ gwarancja na perforację – 10 pkt
✅ gwarancja na powłoki lakiernicze – 10 pkt
✅ gwarancja całopojazdowa – 10 pkt
Jeśli Gmina Bochnia zdecyduje się na zwiększenie budżetu, EV Motors wydaje się zdecydowanym faworytem – zarówno cenowo, jak i gwarancyjnie.
Co zamawia Bochnia?
Autobusy mają być niskopodłogowe (z dopuszczalnymi stopniami za drugimi drzwiami), wyposażone w układ 1-2-0, o długości od 7,9 do 9,5 m i wysokości do 3,5 m.
Napęd zapewni centralny silnik o mocy 220 kW, a magazyn energii – w technologii NMC 4.0 lub LFP – ma mieć pojemność min. 250 kWh. Przebieg dzienny: minimum 250 km w każdych warunkach.
Zamawiający wymaga również LCD 20” w przestrzeni pasażerskiej, ergonomicznych siedzeń z pasami bezpieczeństwa oraz półotwartej kabiny kierowcy.
Lin do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1087109
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze