Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chiński pojedynek w Bochni na trzy autobusy elektryczne. Debiut King Long PEV8

infobus
14.05.2025 13:05
0 Komentarzy

14 maja 2025 r. Bochnia otworzyła oferty w przetargu na dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Pojazdy mają zasilić transport publiczny w Gminie Bochnia, obsługiwany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (RPK) i będą współfinansowane z programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla Bochni?
  2. Jaka była kwota przewidziana przez Gminę Bochnia na realizację zamówienia?
  3. Który oferent zaproponował dłuższe okresy gwarancji i jakie one były?
Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy
Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy

Dwie oferty

Zamówienie dotyczy zakupu i dostawy trzech niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. Elektrobusy mają mieć długość od 7,9 do 9,5 m, być przystosowane do przewozu min. 45 pasażerów, posiadać napęd centralny o mocy 220 kW oraz baterie o pojemności min. 250 kWh, zapewniające realny zasięg do 250 km dziennie. Zamawiający wymaga ładowania przez złącze plug-in oraz kabiny kierowcy półotwartej, a także wandaloodpornych foteli z podłokietnikami i systemu informacji pasażerskiej (m.in. LCD 20” i bursztynowe tablice zewnętrzne).

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:

  • konsorcjum EV Motors z Busnex UAB zaoferowało 5.867.100 PLN brutto, co odpowiada 4.770.000 PLN netto – co daje cenę jednostkową netto za PEV8 na poziomie 1.590.000 PLN.
  • Druga oferta, złożona przez Busnex Poland, wyniosła 7.051.590 PLN brutto, czyli 5.732.100 PLN netto, co oznacza jednostkową cenę netto modelu Yutong E9 na poziomie 1.910.700 PLN za sztukę.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.406.100 PLN brutto, czyli 2.770.000 PLN netto. Oznacza to, że obie oferty znacznie przekraczają budżet zamawiającego – odpowiednio o ponad 2.460.000 PLN brutto (EV Motors) oraz aż 3.645.000 PLN brutto (Busnex Poland).

Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy
Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy

Kto ma większe szanse?

Choć oferta EV Motors jest tańsza o 1.184.000 PLN netto, przewoźnik uzyskał maksymalną liczbę punktów w zakresie gwarancji144 miesiące na perforację, 84 miesiące na lakier, 60 miesięcy bez limitu km na cały pojazd – czyli po 10 pkt w każdej kategorii.

Z kolei Busnex Poland zaoferował odpowiednio krótsze gwarancje (132 / 72 / 36 miesięcy), co może oznaczać stratę aż 10–20 punktów w ocenie technicznej, mimo wyższej ceny.

Teraz wszystko w rękach zamawiającego. Decyzja zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 70 pkt
✅ gwarancja na perforację – 10 pkt
✅ gwarancja na powłoki lakiernicze – 10 pkt
✅ gwarancja całopojazdowa – 10 pkt

Jeśli Gmina Bochnia zdecyduje się na zwiększenie budżetu, EV Motors wydaje się zdecydowanym faworytem – zarówno cenowo, jak i gwarancyjnie.

Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy
Bochnia sprawdza rynek e-busów. Dwie oferty na 3 elektrobusy

Co zamawia Bochnia?

Autobusy mają być niskopodłogowe (z dopuszczalnymi stopniami za drugimi drzwiami), wyposażone w układ 1-2-0, o długości od 7,9 do 9,5 m i wysokości do 3,5 m.

Napęd zapewni centralny silnik o mocy 220 kW, a magazyn energii – w technologii NMC 4.0 lub LFP – ma mieć pojemność min. 250 kWh. Przebieg dzienny: minimum 250 km w każdych warunkach.

Zamawiający wymaga również LCD 20” w przestrzeni pasażerskiej, ergonomicznych siedzeń z pasami bezpieczeństwa oraz półotwartej kabiny kierowcy.

Lin do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1087109

Komentarze