90 elektrobusów dla Warszawy: Producenci pytają, MZA odpowiada
Trwa przetarg Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie na dostawę łącznie 90 autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI, MAXI i MEGA.
Wśród kupowanych pojazdów znajdą się również autobusy z autonomiczną jazdą. Przypomnijmy, że zakupy są finansowane ze środków własnych Miejskich Zakładów Autobusowych, przy wsparciu funduszy unijnych – prawdopodobnie EFRR. Z naszą analizą SWZ można zapoznać się tutaj. Jak w każdym przetargu, wykonawcy składają do zamawiającego pytania i wnioski o zmianę SWZ. MZA już ustosunkowało się do oczekiwań producentów? W jaki sposób? Odpowiedź poniżej.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych chce kupić MZA w trwającym przetargu?
- Jakie zmiany w specyfikacji SWZ wprowadziło MZA na wniosek producentów?
- Kiedy odbędzie się otwarcie ofert w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych?
Pierwotne oczekiwania MZA
Przypomnijmy, że w pierwotnym brzmieniu SWZ wynikało, że MZA stawia na autobusy elektryczne „High Energy”, które mają mieć długość odpowiednio od 9,25 do 10,65 m (MIDI), od 11,8 do 12,2 m (MAXI) i od 17,5 do 18,2 m (MEGA). Autobusy mają być napędzane przez silnik elektryczny centralny lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową. Maksymalna moc netto silnika lub zespołu silników ma być nie mniejsza niż 160 kW (MAXI i MIDI), 240 kW (MEGA). Energia elektryczna magazynowana ma być w bateriach litowo-jonowych o pojemności użytkowej min. 420 kWh (MAXI), 390 kWh (MIDI) i 600 kWh (MEGA). Wymagany zasięg na jednym ładowaniu to minimum 300 km. Baterie będą ładowane poprzez wtyczkę plug-in.
Zmiany SWZ
Do 15 kwietnia MZA opublikowało na swojej stronie przetargowej trzy zestawy pytań od wykonawców i odpowiedzi na nie. W efekcie MZA zmieniło SWZ i dopuściło autobusy z następującymi rozwiązaniami:
- autobusy MIDI ze średnicą zawracania 18.500 mm (wymogiem był max. 17.000 mm),
- autobusy MIDI z drzwiami w układzie 1-2-0 z szerokością drzwi jednoskrzydłowych 900 mm i dwuskrzydłowych 1.200 mm,
- autobusy MAXI z minimalną pojemnością pasażerską w wysokości 60 osób (poprzedni wymóg: 68 pasażerów), MIDI z pojemnością 45 pasażerów (poprzednio: 50) i MEGA z pojemnością – 65 pasażerów (poprzednio: 70),
- autobusy wyposażone w możliwość prekondycjonowania ogrzewania do zadanej temperatury,
- autobusy MIDI z bateriami o pojemności użytkowej min. 320 kWh (wcześniejszy wymóg: min. 390 kWh),
- autobusy z szerokością przejścia między nadkolami osi tylnej 500 mm (poprzedni wymóg 520 mm).
Do tego, zamawiający wyznaczył nowy termin otwarcia ofert na dzień 7 maja – dla zadań 1, 2 i 4 oraz 21 maja – dla zadania 3. Wydłużony został także termin dostawy poszczególnych kategorii autobusów.
MZA trzyma swoje wyśrubowane standardy w zakresie wyposażenia autobusów, ale jednocześnie przewoźnik jest otwarty na zmiany SWZ w zakresie rozwiązań technicznych. Odzwierciedleniem powyższego jest zmiana specyfikacji. Do zamawiającego w sumie wpłynęło 214 pytań, a zapewne to jeszcze nie koniec. Świadczy to o bardzo dużym zainteresowaniu przetargiem ze strony producentów i dostawców.
Wszystkie pytania i odpowiedzi przetargowe znajdują się na stronie: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/466135/zakup-i-dostawa-90-szt-autobusow-elektrycznych-wraz-z-prawem-opcji
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze