Przetarg ZTM Kielce na autobusy elektryczne w KIO. MAN skarży wymóg ogrzewania gazem
W toku jest przetarg Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach na dostawę 24 autobusów elektrycznych. O ogłoszeniu tego przetargu na elektrobusy pisaliśmy już w InfoBusie.
W trakcie przetargu do zamawiającego wpływały pytania od wykonawców. W związku z tym ZTM dokonywał kilkukrotnych zmian w SWZ. Odpowiedź na jedno z pytań, które de facto stanowiło zmianę SWZ nie przypadło do gustu firmie MAN, która postanowiła zaskarżyć tę zmianę do KIO.
Spis treści:
- Jakie trzy kryteria oceny ofert zastosował ZTM Kielce w przetargu na autobusy elektryczne?
- Dlaczego firma MAN postanowiła zaskarżyć przetarg ZTM Kielce do KIO?
- Jak ZTM Kielce zareagował na odwołanie wniesione przez firmę MAN?
Spis treŚci:
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu ZTM Kielce na autobusy elektryczne?
- Dlaczego firma MAN złożyła odwołanie do KIO w sprawie przetargu?
- Jak ZTM Kielce zareagował na odwołanie dotyczące kryteriów ogrzewania w autobusach?
Jak było przed „zmianą SWZ”?
W pierwotnym brzmieniu ZTM Kielce punktował wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (30%), warunków gwarancji (10%).
W kryteriach technicznych najwięcej punktów można było uzyskać m.in. za wspomaganie instalacji grzewczej opartej na pompie ciepła CO2 – wspomaganie CNG (4 pkt). W przypadku braku wspomagania CNG wykonawca otrzyma 0 pkt.
Wykonawcy chcieli, aby zamawiający doprecyzował zapisy dotyczące ogrzewania i jego wspomagania oraz wnosili o punktowanie rozwiązań również z agregatem grzewczym zasilanym olejem napędowym. Zamawiający na pytanie dotyczące potwierdzenia możliwości zaoferowania autobusów wyposażonych w agregaty ogrzewania dodatkowego zasilane olejem napędowym, odpowiedział, że nie dopuszcza wsparcia pompy ciepła agregatem z ogrzewaniem na olej napędowy. Jednocześnie formalnie zamawiający nie zmienił w tym zakresie SWZ.
Argumentacja MAN
Powyższe działanie ZTM Kielce nie spodobało się firmie MAN, która postanowiła zaskarżyć przetarg do KIO. Zdaniem odwołującego, w pierwotnym brzmieniu SWZ, zamawiający dopuszczał dostawę autobusów z agregatem grzewczym na olej napędowy. Wykonawca mógł zaoferować autobus wyposażony w agregat na CNG lub olej napędowy, przy czym pierwsze z rozwiązań było dodatkowo punktowane w kryteriach technicznych. 25 października na skutek odpowiedzi na wyżej zadane pytanie – ZTM wyeliminował odwołującego z możliwości złożenia oferty w przetargu.
Według MAN, agregaty grzewcze zasilane olejem napędowym, jak i CNG z funkcjonalnego punktu widzenia pozostają rozwiązaniami równoważnymi. Jednocześnie skarżący dokonał analizy rynku, pod kątem wyposażenia autobusów w agregaty grzewcze. Zdaniem skarżącego, jedynym wykonawcą, który spełnia wszystkie wymogi SWZ i posiada w swojej ofercie autobusy z agregatem na CNG jest Solaris. W konsekwencji, tylko Solaris może złożyć ofertę w przetargu, która nie podlega odrzuceniu.
Reakcja ZTM
8 listopada pojawiła się pierwsza zmiana SWZ od momentu wniesienia odwołania przez firmę MAN. I zmiana ta… nie dotyczy agregatów grzewczych, lecz tylko przesunięcia terminu związania ofertą i terminu otwarcia ofert. ZTM Kielce stoi zatem przy swoim. Aktualny termin otwarcia ofert to 21 listopada.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ztm.kielce.pl/przetargi/196-autobusy-elektryczne.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze