Autobusami FlixBusa na EURO 2024, Olimpiadę i do Londynu. Nowe trasy
23 kwietnia – podczas konferencji prasowej – FlixBus zapowiedział nowe trasy, którymi pasażerowie dotrą do Londynu, a także na Olimpiadę w Paryżu i na mecze EURO 2024 w Niemczech.
Tym samym w tym roku siatka zielonej platformy dotrze do 23 krajów (w maju W. Brytania jak na razie zamknie tę listę). Łącznie „Zieloni” dysponują już flotą 5700 autobusów w Europie, w tym FlixBus Polska ma w sieci ich ok 440. Biorąc pod uwagę 44 operatorów, daje to średnią ok 10. autokarów na firmę. Oczywiście tylko statystycznie. Większe firmy – jak Inter angażują w ten projekt ok. 50 pojazdów, a mniejsze – jak Romańczuk – jeden.
Europejskie wydarzenia
Obecnie FlixBus oferuje bezpośrednie połączenia z Polski do 22 krajów. Nowy kierunek na Wyspy zwiększy w maju tę liczbę do 32 i będzie jednoczesnym trzecim połączeniem w ofercie polskiej spółki – po Norwegii i Finlandii.
- N1328 Warszawa – Londyn ruszy planowo 20 maja, natomiast sprzedaż biletów już ruszyła. Pasażerowie spędzą w tej trasie 27 godzin, z czego dwie godziny zajmie podróż promem. Pojazdy pojadą przez Łódź, Poznań, Berlin, a w cenę biletu będzie wchodzić przeprawa promowa przez kanał La Manche (z Calais we Francji do Dover w Anglii). Bilety na to połączenie mają zaczynać się od 249 zł.
To nie koniec dobrych informacji dla pasażerów. Podczas konferencji zapowiedziano również wydłużenie kilku istniejących już tras . W sezonie letnim umożliwią one podróżnym z całej Polski odkrywanie Europy. Dla nas pod kątem Euro 2024, w którym wezmę udział drużyny w naszego kraju i Ukrainy, ważne jest wzmocnienie zachodniego kierunku, gdzie dodatkowo oprócz N1328, kibice będą mogli skorzystać z takich nowości jak:
- Giżycko – Oldenburg
- Przemyśl – Haga N1399
Przypomnijmy, że EURO potrwa od 14 czerwca do 14 lipca w wybranych miastach w Niemczech;
Francja i W. Brytania
Z kolei od 26 lipca do 11 sierpnia potrwają igrzyska olimpijskie w Paryżu. Z tej okazji Flix także przygotował kilka wzmocnień:
- Wilno – Paryż N1387
- Lublin – Paryż N1306
- Chełm – Lyon N1316
I południe Europy, gdzie Polacy lubią spędzać urlopy. Tutaj wśród nowych tras znajdziemy między innymi:
- Białystok – Mediolan N1392
- Gdańsk – Rzym N1308
- Zamość – Praga N1300
„Zieloni” nie zapominają o wakacjach w Polsce. Tutaj mamy przynajmniej dwie nowinki:
- Niechorze – Ustrzyki N1392
- Łeba – Szczawnica N1260
Na koniec liniowego sprawozdania, odpowiedź na pytanie, jaka trasa dzierży prymat najdłuższej” w sieci FlixBus? Teraz mega połączeniami Flixbus Polska są: Lublin – Marsylia (2286 km, 32 godziny jazdy), Lublin – Etretat w Normandii (2171 km, 31 godzin jazdy), Kraków – Montpellier (1995 km, 30 godz. 30 min jazdy).
81 mln pasażerów
Z ponad 81 milionami pasażerów w 2023 roku, Flix oferuje zrównoważone i przystępne cenowo podróże, dostępne dla wszystkich.
– Łączymy ponad 250 miast w Polsce i zapewniamy bezpośrednie połączenia do ponad 300 miast zagranicą. Z naszych hubów w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Katowicach i Krakowie każdego dnia odjeżdża kilkadziesiąt zielonych autobusów. To właśnie rozbudowana oferta, uwzględniająca atrakcyjne ceny, dogodne rozkłady jazdy i komfortowe pojazdy, pozwala nam zachęcać podróżnych do wyboru bardziej przyjaznego dla środowiska środka transportu, jakim jest autobus. Tylko dobry produkt może spowodować, że zmiana sposobu podróżowania będzie możliwa. – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa na rynku w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich.
W 2023 roku Flix zapewnił regularne połączenia między ponad 5600 miejscowościami na czterech kontynentach, z czego jedna trzecia miała populację mniejszą niż 20 000 mieszkańców.
Autobusowe huby
Jak wynika z powyższej grafiki, Dworzec Zachodni w Warszawie to aktualnie główny hub przesiadkowy Flixbusa w Polsce. Kolejne miejsca zajmuje Kraków, Katowice i Wrocław:
Natomiast podczas konferencji, FlixBus nie szczędził słów krytyki wobec swojego hubu numer 1, czyli Dworca Zachodniego, który w 2024 roku obsłuży ponad 200 „zielonych” kursów dziennie. Natomiast „w zamian” oferuje koszmarne warunku obsługi pasażerów.
-„Niedawno nasi niemieccy założyciele wsiadali tam do autobusu do centralnego dworca w Kijowie, który mimo wojny w Ukrainie wygląda i działa doskonale. W porównaniu z nim Dworzec Zachodni w Warszawie wygląda koszmarnie i po prostu się za niego wstydziliśmy” – powiedziała Kamila Zalewska z FlixBus Polska.
Natomiast zupełnie inaczej platforma wypowiada się o polskich przewoźnikach.
-„Nasi polscy przewoźnicy są absolutnie genialni. Elastyczni, a kilku z nich jeździ na liniach wyłącznie poza granicami kraju, np. z Saarbrücken do Marsylii czy z Amsterdamu do Wenecji. I są bardzo chwaleni – zaznaczyła Kamila Zalewska i dodała, że obsługa najdłuższej trasy Tallin – Warszawa – Praga (1800 km) wymaga trzech autobusów i aż 30 kierowców.
Dzięki tak dobrej współpracy znakomita większość (85-90 proc.) jest punktualna. Natomiast ta statystyka nie uwzględnia traconego czasu podczas wyrywkowych kontroli granicznych, które Niemcy prowadzą od zeszłego roku na granicy z Polską Niemcy.
Komentarze