Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do CPK pojadą pociągi Aero Express, InterRegio i InterCity

inforail
29.12.2023 17:45
0 Komentarzy

Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła ciekawy przetarg obejmujący opracowanie analizy możliwych rozwiązań w zakresie podziału kompetencji serwisowych między producenta taboru, spółkę taborową CPK i kolejowego przewoźnika pasażerskiego.

W opcji jest analiza optymalnego miejsca lokalizacji centrum serwisowego spółki taborowej CPK.

O zamówieniu

Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w terminie do 15 lipca 2024 roku, w tym:

1) Spotkanie wprowadzające z wykonawcą – w ciągu 7 dni roboczych od dnia podpisania Umowy.

2) Sporządzenie i przekazanie przez wykonawcę analizy – w ciągu 20 dni roboczych od dnia spotkania wprowadzającego.

3) Sporządzenie i przekazanie prezentacji analizy – w terminie 5 dni roboczych od dnia odbioru analizy przez zamawiającego.

4) Przeprowadzenie prezentacji analizy – w terminie do 30 dni roboczych od dnia odbioru analizy przez zamawiającego.

5) Przekazanie przez wykonawcę studium lokalizacyjnego – w ciągu 10 dni roboczych od dnia uruchomienia opcjonalnej części zamówienia.

Oferty w przetargu można składać do 15 stycznia 2024 roku. Kryteria ich oceny są następujące:

1. Cena – 45%,

2. Cena Opcji – 15%,

3. Metodyka – 30%,

5. Doświadczenie Zespołu eksperckiego – 10%.

Celem zamówienia jest wykonanie analizy, zawierającej rekomendacje dotyczące modelu serwisowego dla taboru kolejowego nabywanego przez spółkę taborową CPK (ROSCO), dla trzech kategorii pociągów (Aero Express, InterRegio, InterCity).  

Wyniki analizy posłużą jako wkład do opracowania opisu przedmiotu zamówienia na tabor przez spółkę taborową CPK, doprecyzowania zakresu jej działalności w zakresie serwisu taboru oraz opracowania biznesplanu tej spółki.

CPK wskazuje, że jednym z kluczowych warunków niezawodnego i bezpiecznego użytkowania taboru pasażerskiego jest odpowiednie jego serwisowanie, które stanowi również istotny koszt utrzymania taboru.

Zamawiający rozważa zakres podziału kompetencji serwisowych między producenta taboru, spółkę taborową CPK i przewoźnika kolejowego.

Pociąg HS
Pociąg HS

Co ma zawierać analiza?

Analiza będzie zawierać:

1) opis istniejących centrów serwisowych do obsługi taboru pasażerskiego, w szczególności KDP, zlokalizowanych na terenie krajów należących do Unii Europejskiej, Szwajcarii lub Wielkiej Brytanii (od 3 do 5 centrum serwisowych, z co najmniej trzech krajów poza Polską); Opis powinien być wyczerpujący i zawierać użyteczne z punktu widzenia celu analizy dane w oparciu o wybrane kryteria, np. zakres usług, zasoby kadrowe, infrastruktura, wyposażenie;

2) możliwe warianty podziału ww. kompetencji w modelu serwisowym (m.in. przeglądów i remontów w zakresie od P1 do P5);

3) rekomendację optymalnego modelu serwisowego dla spółki taborowej CPK, dla trzech kategorii pociągów (Aero Express, InterRegio, InterCity), uwzględniającą zalety i wady rozwiązania;

4) w przypadku zasadności budowy centrum serwisowego – ramowy opis usług serwisowych taboru, które będą wykonywane w centrum serwisowym, analizę rodzajów podmiotów, które mogą być operatorem centrum serwisowego oraz rekomendację dotyczącą wyboru podmiotu będącego operatorem centrum serwisowego;

W ramach opcji wykonawca przeprowadzi analizę możliwych lokalizacji centrum serwisowego spółki taborowej CPK na terenie Polski (od 2 do 4 lokalizacji). Wybór lokalizacji centrum serwisowego spółki taborowej CPK powinien uwzględniać:

1) wymagania co do cech funkcjonalnych centrum serwisowego spółki taborowej CPK;

2) opis wad i zalet poszczególnych lokalizacji;

3) rekomendację optymalnej lokalizacji, wraz z uzasadnieniem wyboru. Studium lokalizacyjne nie obejmuje wskazania konkretnych terenów inwestycyjnych / działek.

Komentarze