Czy wodorowce dla Świdnika przyjadą z lokalnej fabryki? Analiza SWZ
Świdnik wzbogaci się o trzy autobusy wodorowe klasy MAXI. Mają być one dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. O finansowaniu tych autobusów pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Teraz przyszedł czas na analizę zapisów SWZ wodorowego przetargu. Sprawdzamy zatem jakich konstrukcji szuka Świdnik.
Premiowane rozwiązania techniczne
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (80%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (20%).
W przypadku parametrów technicznych, zamawiający premiuje następujące rozwiązania:
- okres gwarancji i rękojmi całopojazdowej – minimum 84 miesiące – 8 pkt,
- okres gwarancji i rękojmi na ogniwa wodorowe – minimum 120 miesięcy – 6 pkt,
- zużycie wodoru – równe lub niższe niż 6 kg/100km – 5 pkt,
- podział szyby przedniej – dzielona w osi pojazdu, z dodatkową szybą dla tablicy kierunkowej ogrzewana elektrycznie – 1 pkt.
Specyfikacja techniczna
Wodorowce dla Świdnika mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, przy czym drugie i trzecie drzwi mają być otwierane odskokowo-przesuwnie. Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie o mocy netto minimum 160 kW lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi w osi napędowej o sumarycznej mocy netto minimum 220 kW. Pojazdy mają być wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe umieszczone na dachu. Czas tankowania wodoru powinien wynosić około 10-12 minut. Autobusy mają również posiadać akumulatory o energii minimum 30 kWh. Baterie te mają być ładowane przez przyłącze plug-in.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, z dwoma niezależnymi wejściami: od wewnątrz autobusu oraz od zewnątrz autobusu. Znajdzie się tam m.in. radioodbiornik (bez zdejmowanego panelu), defibrylator AED. Z kolei pasażerowie pojadą na siedzeniach, o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti”. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia wyposażone będą w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką.
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody świecące w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się tablica boczna – będzie to ekran LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczona do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii.
Nie ma pewniaków
Na terenie świdnickiej Strefy Aktywności Gospodarczej spółka PAK-PCE buduje fabrykę, w której będą produkowane wodorowe NesoBusy. Analizując SWZ, nie można być jednak pewnym, że to właśnie autobusy tego producenta trafią do Świdnika. Ma być tanio i ekonomicznie, a zatem oprócz PAK-PCE kandydatami do złożenia oferty są również Arthur Bus i Solaris. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 14 lipca.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze