Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sprint wchodzi w rynek wiat przystankowych? Przetarg Lidzbarka Warmińskiego

infotrans
05.05.2023 18:05
0 Komentarzy

Gmina Miejska Lidzbark Warmiński szukała wykonawcy w przetargu na budowę wiat ze zintegrowanym systemem o odjazdach.

Inwestycja będzie realizowana w ramach zadania pod nazwą: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński – etap II”. Przedsięwzięcie uzyskało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – 2020. Miasto jest już po otwarciu ofert, podczas którego jeden z oferentów zaskoczył swoją obecnością.

Niespodziewany oferent

W dniu 25 kwietnia Lidzbark Warmiński otworzył oferty w wyżej opisanym przetargu, a wśród oferentów znaleźli się:

  • EL-PRZEM sp. z o.o. – cena 999 990,01 PLN,
  • MM2021 sp. z o.o. – cena 464 496,34 PLN,
  • BUDOTECHNIKA sp. z o.o. – cena 451 957,35 PLN,
  • SPRINT S.A. – cena – 1 484 006,20 PLN,
  • SEEDiA sp. z o.o. – cena – 1 665 145,71 PLN.

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 1 300 000,00 PLN brutto, a więc całkiem sporo. Szykują się zatem duże oszczędności. Niewątpliwie jednak wydarzeniem tego przetargu jest obecność firmy Sprint, która dotychczas startowała w przetargach dotyczących tablic SDIP, systemów ITS, czy też biletomatów. Pozostaje więc pytanie, czy lidzbarski przetarg to próba wejścia firmy Sprint na rynek wiat, czy tylko jednorazowy przypadek? Pozostanie ono bez odpowiedzi do kolejnych przetargów na dostawy wiat, a tych ostatnio nie brakuje.

Zadania dla wykonawcy

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest wykonanie, dostawa i montaż na terenie miasta Lidzbark Warmiński 13 nowych wiat przystankowych, w tym:

  • 11 sztuk wiat pełnowymiarowych o długości do 3 m i szerokości do 1,5 m (+/- 10%),
  • 2 sztuk wiat niepełnowymiarowych o długości do 3 m i szerokości do 1 m (+/- 10%).

Wszystkie wiaty mają być wykonane z uwzględnieniem jednolitego stylu i materiałów. Wiaty powinny również uwzględniać wymagania dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania pełnego zakresu objętego przedmiotem zamówienia w terminie do 20 tygodni liczonych od dnia zawarcia umowy.

fot. UM Lidzbark

Wyposażenie wiat

Wszystkie wiaty winny być wyposażone w panele fotowoltaiczne wraz z magazynem energii pozwalające na uzyskanie energii elektrycznej do zasilania urządzeń w wiacie przystankowej. Wiaty powinny być wykonane w całości z materiałów niepalnych lub trudnopalnych. Ich konstrukcja powinna być odporna na napór wiatru i obciążenia śniegu. Wiaty przystankowe winny składać się ze ścianki tylnej i ścianek bocznych, fotowoltaicznej połaci dachowej, przy czym ścianka boczna będzie pełnić rolę gabloty informacyjnej – podświetlanej tablicy z rozkładem jazdy. Do słupka wiat ma być przymocowany kosz na śmieci. Wiaty powinny być wyposażone również w ławkę, stanowiącą integralną część konstrukcji wiat. Na nowych przystankach znajdą się także stojaki na rowery.

Elementem dodatkowym będzie system umożliwiający śledzenie czasów odjazdów autobusów komunikacji miejskiej z poszczególnych przystanków w czasie rzeczywistym. System ten będzie oparty o kod QR – naniesiony w trwały sposób na gablocie informacyjnej – podświetlonej tablicy z rozkładem jazdy. Kod QR ma być kompatybilny i zintegrowany z obecnie użytkowaną przez zamawiającego aplikacją pasażerską KiedyPrzyjedzie.pl, jako uzupełnienie działającego dynamicznego systemu informacji pasażerskiej.

Komentarze