Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom bez ochrony

infobus
04.03.2002 19:23
0 Komentarzy

Upadła koncepcja Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Miejskiej w Radomiu, które chciało wprowadzić od stycznia 2002 r. umundurowane patrole ochroniarskie w autobusach i dwa samochody patrolowe kursujące po trasach linii miejskich, wzywane na wypadek zagrożenia przez kierowców wozów. Ochroniarze mieli przesiadać się z linii na linię, kontrolując sytuację w pojazdach. Okazało się, że po pierwsze – koszt przedsięwzięcia jest za duży jak na możliwości urzędu, a po drugie – ograniczone uprawnienia ochroniarzy nie zapewniałby skutecznej ochrony przed chuliganami i wandalami. Odpadła również koncepcja realizowana obecnie w Gdyni, gdzie miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne zrzekło się części swojej dotacji od zarządu miasta (ok. 150 tys. zł) na rzecz policji, która oddelegowała do ochrony autobusów kilku funkcjonariuszy. Podróżują oni w cywilu razem z kontrolerami biletów i pilnują porządku w wozach. Mają szerokie kompetencje – mogą nawet rewidować pasażerów. Ale ta opcja ochrony odpada w Radomiu, gdzie dotacja miasta wystarcza jedynie na uzupełnienie kosztów przewoźników i bieżącą działalność. Alternatywą dla przewoźników jest wynajem firm ochroniarskich. Tak zamierza zrobić od początku marca Adam Michalczewski, właściciel firmy ITS Michalczewski. Koszt tego przedsięwzięcia ocenia na około 5 tys. zł na miesiąc. PKS Radom, który obsługuje linię nocną i 50 korzysta z usług firmy Uniwersum, ochraniającą również zakład i dworzec PKS. Jedynie MPK Radom jeszcze nie podjęło decyzji w sprawie ochrony pasażerów i autobusów.

Komentarze