Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dworzec PKP poznańskim centrum komunikacyjnym

infotrans
10.03.2011 23:27
0 Komentarzy

Nowoczesna, ażurowa konstrukcja, obejmująca nowy dworzec kolejowy PKP, PKS i przystanek miejskiej komunikacji tramwajowej. Do tego obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa – to wszystko powstaje na terenie obecnego dworca i w najbliższej okolicy jako Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznań Główny. Wartość inwestycji to ok. 160 mln euro. Umowa inwestycyjna pomiędzy PKP SA i węgierską firmą TriGranit została podpisana w czerwcu ubiegłego roku. O realizację kontraktu starało się łącznie siedem firm, specjalizujących się w inwestycjach komercyjnych na rynku nieruchomości. TriGranit wybrany został w drodze niezależnych rokowań. PKP SA wnosi do inwestycji tereny o powierzchni 4 hektarów w centrum miasta. Firma TriGranit angażuje niezbędny kapitał finansowy, wnosi projekt inwestycji uzgodniony z Miastem Poznań i w kolejnym etapie zdobywa niezbędne pozwolenia. Obecnie strony koncentrują się na zdobyciu wszystkich pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy nowego dworca, który powstanie w pierwszym etapie inwestycji. Wartość tej części projektu to ok. 110 mln złotych. Prace budowlane mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2011 roku, a zakończą w drugim kwartale 2012 roku – jeszcze przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej – Euro 2012.

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznania powstaje na obszarze 9 haZintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznania powstaje na obszarze 9 haZintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznania powstaje na obszarze 9 haZintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznania powstaje na obszarze 9 ha

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznania powstaje na obszarze 9 ha. Jego poszczególne elementy zlokalizowane zostaną na trzech poziomach. Centralnym punktem będzie nowoczesny dworzec kolejowy, położony nad torami. Nowy dworzec (7 tys. m2) ma stanowić funkcjonalne przedłużenie Centrum Handlowego. Na poziomie 0 zaplanowano terminale autobusowe wraz z kasami i biurami operatorów, połączone z dworcem kolejowym windami i ruchomymi platformami. Na poziomie +1 zorganizowane zostanie centrum obsługi pasażera kolei. Wszystkie elementy Centrum łączyć się będą z parkingami i galerią handlową. Wokół powstanie sieć nowych ulic, które ułatwią dojazd, zarówno na poziomie 0 jak i +1, poprzez podjazd z Mostu Dworcowego.
Dodajmy, że autorem projektu i koncepcji architektonicznej Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu jest międzynarodowe biuro architektoniczne Bose International Planning and Architecture, autorem projektu architektoniczno-budowlanego poznańska Pracownia Pentagram Architekci.

Komentarze