Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Białystok: Bilet MPK przez SMS z mPay

infotrans
16.11.2010 12:51
0 Komentarzy

Od poniedziałku (15.11) w Białymstoku za bilety komunikacji miejskiej można płacić via SMS. Cena biletów pozostaje bez zmian – 2 złote za bilet normalny i złotówka za ulgowy. Przez telefon można kupić bilety jednorazowe, 24-godzinne i trzydniowe-weekendowe. Żeby zapłacić za bilet SMS-em należy wcześniej założyć konto, zasilić je i nauczyć się, jak z systemu korzystać. W sieciach Play i Plus – trzeba zadzwonić z telefonu komórkowego na numer *145#, w pozostałych sieciach 791 145 145 i postępować zgodnie z instrukcją. Po rejestracji zostanie przesłany numer konta, na który trzeba przelać wybraną kwotę pieniędzy, a z którego będą pobierane opłaty za bilety podczas korzystania z systemu. Żeby kupić bilet w sieciach Play i Plus – trzeba wybrać z telefonu komórkowego *145* wpisać kod biletu (tabelka poniżej) a następnie wcisnąć #, w pozostałych sieciach 791 145 145, wpisać kod odpowiadający rodzajowi biletu, z którego pasażer korzysta i zatwierdzić *. Instrukcja, jak korzystać z nowej możliwości i jakie są kody, powinna od dziś pojawiać się w białostockich autobusach. System ten działa już w Lublinie i Warszawie. Jest w nim także program dla kontrolerów, którzy także przez telefon komórkowy będą sprawdzać, czy opłata jest dokonana. Białystok zakłada, że na razie będzie to dodatkowy sposób płatności, ale podobnie jak z budkami telefonicznymi, najpierw odgrywały dużą rolę, teraz zostały wyparte, w przypadku biletów z pewnością to również się zmieni. –„To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza tam, gdzie nie ma kiosków. Pierwszy raz tę usługę uruchomiliśmy w 2008 r., rok temu był Lublin, teraz dołącza Białystok, następny będzie Kraków”- wylicza Cezary Mroczkowski, dyrektor strategii marketingowej i produktu mPay. Informacje o sposobie korzystania z usługi już rozmieszczane są na przystankach i w autobusach.

Komentarze