Twierdza Volvo Ełk odbiera kolejne 7900 Hybrid
Miejski Zakład Komunikacyjny w Ełku – jeden z najwierniejszych klientów Volvo w Polsce – odebrał kolejne hybrydowe autobusy tej marki.
Łącznie warmińsko-mazurskie miasto posiada w swojej miejskiej flocie już osiem takich pojazdów.
Osiem hybryd
28 wrześniu dwa nowoczesne autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid wyjechały na ulice Ełku. To kolejny zakup Urzędu Miasta, który ma unowocześnić tabor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Ełku. O tym kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Przypomnijmy, że do tego przetargu stanęło tylko Volvo, które dostarczyło trzy pojazdy Volvo 7900 Hybrid w grudniu 2019 r., a trzy kolejne w 2020 roku. Teraz z wrocławskiej fabryki dojechały do Ełku kolejne dwa takie egzemplarze.
Autobusy zostały zakupione za prawie 4 miliony 170 tysięcy złotych. Pieniądze pochodzą z dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego; to 2 miliony 730 tysięcy złotych, resztę kosztów zakupu pokryło miasto.
–“Kolejne autobusy hybrydowe, które pojawią się w naszym mieście, to nie tylko inwestycja we flotę Miejskiego Zakładu Komunikacji, ale również w przyszłość. To przede wszystkim ograniczenie emisji spalin, a tym samym dbałość o środowisko, jakość powietrza oraz zdrowie ełczan. Zrównoważony transport wpisujący się w działania proekologiczne, jest jednym z głównych priorytetów inwestycyjnych ełckiego samorządu. Skutecznie łączymy nowoczesne rozwiązania z poprawą komfortu życia oraz dbałością o środowisko, w którym mieszkamy – powiedział prezydent Ełku, Tomasz Andrukiewicz
Jak informuje Ełk – to nie koniec modernizacji taboru MZK. Samorząd stara się o dofinansowanie zakupu 10 autobusów elektrycznych. Tutaj najpewniej chodzi o wniosek do ZTP 2022.
Ełcki standard
Ełckie nabytki to całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym. Każdy z nich ma umożliwia podróż 95 pasażerom, w tym 30 na miejscach siedzących – na fotelach Ster 8MV Min. 5 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład zapewniają trzy wejścia w układzie 2-2-2.
Układ napędowy hybryd jest oparty na silniku elektrycznym I-SAM o mocy 120 kW i jednostce diesla Volvo D5K o mocy 176 kW. Obie jednostki zblokowano z zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift.
Magazyny energii elektrycznej przez 8 lat użytkowania nie mogą spaść poniżej 80% ich początkowej pojemności. Co ciekawe, w SIWZ nie znaleźliśmy informacji o funkcji start-stop. Widocznie to już jest standard.
Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewni min. 6 okien przesuwnych lub uchylnych, 2 szyberdachy i wentylatory. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana za pomocą jednego agregatu o mocy min. 20 kW.
Za SIP odpowiada bydgoski Pixel. Tablice zewnętrzne wykonano w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma monitor LCD o przekątnej ekranu min. 22″, który będzie miał możliwość przesyłania danych reklamowych drogą radiową. System głosowej informacji pasażerskiej obejmuje zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych.
W Polsce hybrydy Volvo – oprócz Ełku – jeżdżą między innymi w Krakowie, Sosnowcu, Inowrocławiu, Grudziądzu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Koszalinie, Lesznie i Białymstoku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze