Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mera i Mennica z nowymi biletomatami w Poznaniu

infotrans
10.02.2020 10:30
0 Komentarzy

Biletomaty stawiane są przez dwie firmy: Mera Operator, zktórą Zarząd Transportu Miejskiego współpracuje od 2019 roku oraz MennicęPolską. Pierwsza z nich postawi 25 urządzeń, druga – 8.

-„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów Miasto Poznańkonsekwentnie zwiększa standard obsługi- mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Jednym z udogodnieńjest stale rozbudowywana sieć sprzedaży biletów, ponieważ zdajemy sobie sprawę,że ich dostępność i łatwość zakupu jest niezwykle istotna dla podróżującychkomunikacją miejską.

Mera premiera

Pierwsze trzy automaty firmy Mera Operator stoją już napoznańskich przystankach: „Ratajczaka” i „Os. Czecha” orazna rynku w Kórniku, a pasażerowie mogą z nich korzystać. Do połowy 2020 r.uruchomione zostanie kolejnych 22 urządzeń. Nowe biletomaty zostaną zamontowaneprzy ważnych węzłach komunikacyjnych, z których korzysta duża liczba pasażeróworaz na osiedlach, gdzie liczba miejsc sprzedaży biletów jest aktualnieniewystarczająca, jak np. na Strzeszynie czy Kiekrzu.

Biletomaty to nowoczesne i ekologiczne automaty stacjonarneBS-10, które umożliwią przeprowadzenie szybkich transakcji kartamizbliżeniowymi, stykowymi oraz telefonami komórkowymi i gotówką. Urządzeniapozwalają na doładowanie karty PEKA i zakup biletów papierowych. Zostałyopracowane z myślą o osobach z niepełnosprawnościami i spełniają wszystkieeuropejskie standardy dostępności dla osób z ograniczeniami ruchu oraz wzroku.

O nowe urządzenia rozbuduje też swoją sieć Mennica Polska, zktórą ZTM współpracuje od 2014 r. – dziś pasażerowie mają do dyspozycji 90 jejbiletomatów. Do wiosny 2021 r. firma rozbuduje system o kolejnych osiem.

ZTM słucha

W 2014 r. w sposób rewolucyjny została rozbudowana siećsprzedaży, która opiera się na: Punktach Obsługi Klienta ZTM, około 300Punktach Sprzedaży Biletów (kioski, sklepy itp.), 90 biletomatach stacjonarnychfirmy Mennica Polska, możliwości doładowania karty PEKA przez Internet orazzakupu biletu czasowego przez jedną z pięciu aplikacji mobilnych. ZTM zapowiadajednak dalsze rozwijanie tej sieci, by zaspokoić potrzeby użytkownikówtransportu publicznego.

-„Nadal są miejsca, gdzie pasażerowie sygnalizują problemy zkupnem biletów, a dotyczy to zwłaszcza peryferyjnych obszarów. Stąd decyzja orozbudowie systemu – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu TransportuMiejskiego w Poznaniu.

Nowe lokalizacje dla biletomatów za każdym razem są ustalanewspólnie z radami osiedli i samorządami aglomeracji poznańskiej oraz wodpowiedzi na potrzeby zgłaszane przezpasażerów. Ponadto analizowana jest też liczba linii obsługujących danyobszar, trzeba też uwzględniać kwestie infrastruktury technicznejumożliwiającej montaż biletomatu.

-„Udział sprzedaży biletów ZTM w biletomatach stacjonarnychstanowi około 35 proc. jej wartości ogólnej – dodaje MałgorzataPilichowska-Woźniak, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds.sprzedaży i obsługi klientów. – Jest to istotny i ceniony wśród pasażerów kanałsprzedaży.

Komentarze