Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin Sp. z o.o.
MPK Lublin sp. z o.o. – to największy przewoźnik na terenie Lublina, obsługujemy ponad 80% rynku. Na drogach Koziego Grodu jesteśmy obecni od 1929 r. Od tego momentu przeszliśmy szereg przemian w kierunku podnoszenia standardu świadczonych przez nas usług.
Dysponujemy 124 trolejbusami i 236 autobusami. By rozmiar taboru mógł być postrzegany przez pryzmat ekologii należy podkreślić, że z początkiem 2008 r. zastosowaliśmy w naszych pojazdach „OLEJ NAPĘDOWY MIEJSKI SUPER” (City Diesel). Idea ochrony środowiska jest nam szczególnie bliska, czemu wyraz daliśmy w latach 2007/2008 poprzez zorganizowanie kampanii promującej komunikację zbiorową pod hasłem „ZIELONA KOMUNIKACJA”. Inwestycja ta miała na celu zapoczątkowanie procesu uświadamiania mieszkańcom korzyści płynących z komunikacji zbiorowej, a jednocześnie zwrócenie uwagi na negatywne aspekty (hałas, nieprzejezdne drogi w godzinach szczytu, wzrost zagrożenia zdrowia) użytkowania samochodów osobowych.
Jako MPK Lublin sp. z o.o., świadczymy następujące usługi:
Przewozy w zakresie komunikacji miejskiej zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego
Usługi reklamowe:
Reklama na autobusach i trolejbusach
Plakaty reklamowe
Uchwyty reklamowe w pojazdach MPK Lublin
Przewóz osób niepełnosprawnych
Wynajem trolejbusu turystycznego „ZIUTEK” i autobusu „GUTEK”
Naprawy autobusów i samochodów ciężarowych
Serwis ogumienia
Pomoc drogowa
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
MPK Lublin – to przewoźnik, nie organizator transportu
Od 1 grudnia 2009 roku komunikacja miejska w Lublinie funkcjonuje na zupełnie nowych zasadach. Wynikają one z umowy na świadczenie usług komunikacji miejskiej, którą Gmina Lublin podpisała z MPK Lublin. Rozdziela ona wyraźnie funkcję przewoźnika od organizatora transportu miejskiego, którym obecnie jest Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM). W wyniku tych zmian rola MPK ograniczona została do przewożenia pasażerów.
Dla „MPK – Lublin” – Sp z o.o. priorytetową sprawą jest przyczynianie się do prawidłowego funkcjonowania Lublina poprzez zapewnienie bezpiecznego i komfortowego transportu wszystkim mieszkańcom. Najważniejsze są dla nas sprawna i niezawodna komunikacja, punktualność oraz życzliwa obsługa. Wszystkie te działania mają prowadzić do pełnej satysfakcji klientów Spółki – Pasażerów. Dążymy do zapewnienia przystępności i komfortu przejazdu komunikacją miejską osobom niepełnosprawnym, dlatego też tabor wysokopodłogowy sukcesywnie wymieniany jest na pojazdy niskopodłogowe, które są wyposażone w platformę ułatwiającą wprowadzenie wózka do pojazdu, informację głosową, zastosowane są kontrastowe barwy poręczy i specjalne pasy, którymi można przymocować wózek. Jednocześnie dbamy o realizację szeregu działań w ramach ochrony środowiska. Pod tym kątem inwestujemy w zakup nowoczesnego taboru autobusowego i trolejbusowego.