Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakopane: Dostawa autobusów niskoemisyjnych

przetargi
18.03.2022 12:27
0 Komentarzy
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:      autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora URZĄD GMINY I MIASTA ZAKOPANE34-500 ZAKOPANETADEUSZA KOŚCIUSZKI 13Tel. 18 202 04 00Fax. 18 20 20 444E-mail [email protected] www.zakopane.eu/
Województwo małopolskie
Powiat Tatrzański-Zakopane
Treść zamówienia DOSTAWA AUTOBUSÓW NISKOEMISYJNYCH DLA MIASTA ZAKOPANEOryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia DOSTAWA AUTOBUSÓW NISKOEMISYJNYCH DLA MIASTA ZAKOPANE Numer referencyjny: BZP.271.15.2022Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru niskoemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru niskoemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6. 2. Zamówienia obejmuje: 1) dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20 m., zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r., wyprodukowanych seryjnie tj. muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży Wykonawcy, skompletowanych zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną sprawnością ruchową wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją. 2) Wykonawca, w ramach dostawy autobusów jest zobowiązany do dostarczenia bez dodatkowych opłat (wynagrodzenie zostało uwzględnione w cenie oferty), sporządzoną w języku polskim następującą dokumentację techniczną i oprogramowanie: a) niezbędne dokumenty zezwalające na ich rejestrację i eksploatację na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, b) dokumentację użytkowania dla kierowcy w wersji papierowej w ilości 2 sztuki / 1 autobus, c) dokumentację techniczną dotyczącą obsługi i naprawy autobusów i jego podzespołów- 3 komplety w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, a w przypadku, gdy dokumentacja techniczna autobusu będzie aktualizowana w formie elektronicznej on-line, Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu pełny do niej bezpłatny dostęp do serwisu przez okres co najmniej 12 lat, d) pełny katalog części zamiennych autobusu 2 sztuki w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, a w przypadku, gdy dokumentacja techniczna autobusu będzie aktualizowana w formie elektronicznej on-line, Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu pełny do niej bezpłatny dostęp do serwisu przez okres, co najmniej 12 lat, e) schematy układu pneumatycznego, ogrzewania, chłodzenia, klimatyzacji, zawieszenia, smarowania, hydraulicznego, napędowego i instalacji elektrycznej autobusu wraz z wykazem elementów- 2 komplety, f) szczegółowe rysunki rozplanowania przestrzeni pasażerskiej wraz z zaznaczeniem istotnych miejsc dla świadczonych usług- 2 komplety, g) rysunek rozmieszczenia elementów sterowania w kabinie kierowcy, wraz z opisem wszystkich zamontowanych elementów- 2 komplety, h) oprogramowanie i konieczne urządzenia do programowania i obsługi tablic informacyjnych – 1 komplet, i) oprogramowanie i konieczne urządzenia do diagnozowania układów pneumatycznych w autobusie- 1 komplet, j) oprogramowanie i konieczne urządzenia do diagnozowania układów elektronicznych w autobusie- 1 komplet, k) zapewnienie aktualizacji dokumentacji określonej w punktach 2, 3, 4, 5, przekazanej w wersji papierowej i na nośnikach zapisów elektronicznych, nie dotyczy to sytuacji, gdy zapewniony został dostęp do aktualizacji wersji on-line. l) dokumentacja i oprogramowanie wraz z licencjami dla systemu przygotowania i ładowania danych na pojazdy, systemu monitoringu i systemu lokalizacji. 3) Oprogramowanie do diagnozowania układów pneumatycznych i elektronicznych należy dostarczyć wraz z licencjami na ich użytkowanie przez okres co najmniej 12 lat licząc od dnia dostarczenia. 4) Przez okres gwarancji wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do bieżącej aktualizacji oprogramowania objętego przedmiotem umowy. 5) Dokumentację techniczną należy dostarczyć wraz z dostawą autobusów. 6) W okresie obowiązywania umowy dostawy autobusów (w tym w okresie realizacji uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji) oraz umowy udzielenia autoryzacji, strony posługują się językiem polskim. 7) Wykonawca najpóźniej w dacie odbioru technicznego pierwszego z Autobusów przekaże Zamawiającemu dodatkowe wyposażenie określone między innymi w SWZ i ofercie.
Specyfikacja https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1646140836916
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/579677
CPV 34.12.11.00, 34.12.14.00
Wymagania III.1) Warunki udziałuIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaKryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówieniaIII.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweKryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówienia
Wadium 10000.00
Osoba do kontaktu Gmina Miasto Zakopane 000654948 ul. Kościuszki 13 Zakopane 34-500 Ewa Stasik Biuro Zamówien Publicznych +48 182020448 [email protected] www.zakopane.pl www.zakopane.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w dniach: 240
Miejsce i termin składania ofert 2022-03-29
Sposób składania ofert Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings Godzina: 11:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 26/06/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: NIE
Uwagi 2022/S 042-108326Ogłoszenie o zamówieniuDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/24/UESekcja I: Instytucja zamawiającaI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Gmina Miasto ZakopaneKrajowy numer identyfikacyjny: 000654948Adres pocztowy: ul. Kościuszki 13Miejscowość: ZakopaneKod NUTS:PL218 NowosądeckiKod pocztowy: 34-500Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Ewa Stasik Biuro Zamówien PublicznychE-mail:[email protected].: +48 182020448Adresy internetowe:Główny adres:www.zakopane.plAdres profilu nabywcy:www.zakopane.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedingsWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedingsI.4) Rodzaj instytucji zamawiającejOrgan władzy regionalnej lub lokalnejI.5) Główny przedmiot działalnościOgólne usługi publiczneSekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:DOSTAWA AUTOBUSÓW NISKOEMISYJNYCH DLA MIASTA ZAKOPANENumer referencyjny: BZP.271.15.2022II.1.2) Główny kod CPV34121100 Autobusy transportu publicznegoII.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru niskoemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: NIEII.2) OpisII.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121400 Autobusy niskopodłogoweII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS:PL PolskaGłówne miejsce lub lokalizacja realizacji:Gmina Miasto ZakopaneII.2.4) Opis zamówienia:1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru niskoemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.2. Zamówienia obejmuje:1) dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20 m., zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r., wyprodukowanych seryjnie tj. muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży Wykonawcy, skompletowanych zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną sprawnością ruchową wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją.2) Wykonawca, w ramach dostawy autobusów jest zobowiązany do dostarczenia bez dodatkowych opłat (wynagrodzenie zostało uwzględnione w cenie oferty), sporządzoną w języku polskim następującą dokumentację techniczną i oprogramowanie:a) niezbędne dokumenty zezwalające na ich rejestrację i eksploatację na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,b) dokumentację użytkowania dla kierowcy w wersji papierowej w ilości 2 sztuki / 1 autobus,c) dokumentację techniczną dotyczącą obsługi i naprawy autobusów i jego podzespołów- 3 komplety w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, a w przypadku, gdy dokumentacja techniczna autobusu będzie aktualizowana w formie elektronicznej on-line, Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu pełny do NIEj bezpłatny dostęp do serwisu przez okres co najmniej 12 lat,d) pełny katalog części zamiennych autobusu 2 sztuki w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, a w przypadku, gdy dokumentacja techniczna autobusu będzie aktualizowana w formie elektronicznej on-line, Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu pełny do NIEj bezpłatny dostęp do serwisu przez okres, co najmniej 12 lat,e) schematy układu pneumatycznego, ogrzewania, chłodzenia, klimatyzacji, zawieszenia, smarowania, hydraulicznego, napędowego i instalacji elektrycznej autobusu wraz z wykazem elementów- 2 komplety,f) szczegółowe rysunki rozplanowania przestrzeni pasażerskiej wraz z zaznaczeniem istotnych miejsc dla świadczonych usług- 2 komplety,g) rysunek rozmieszczenia elementów sterowania w kabinie kierowcy, wraz z opisem wszystkich zamontowanych elementów- 2 komplety,h) oprogramowanie i konieczne urządzenia do programowania i obsługi tablic informacyjnych – 1 komplet,i) oprogramowanie i konieczne urządzenia do diagnozowania układów pneumatycznych w autobusie- 1 komplet,j) oprogramowanie i konieczne urządzenia do diagnozowania układów elektronicznych w autobusie- 1 komplet,k) zapewnienie aktualizacji dokumentacji określonej w punktach 2, 3, 4, 5, przekazanej w wersji papierowej i na nośnikach zapisów elektronicznych, NIE dotyczy to sytuacji, gdy zapewniony został dostęp do aktualizacji wersji on-line.l) dokumentacja i oprogramowanie wraz z licencjami dla systemu przygotowania i ładowania danych na pojazdy, systemu monitoringu i systemu lokalizacji.3) Oprogramowanie do diagnozowania układów pneumatycznych i elektronicznych należy dostarczyć wraz z licencjami na ich użytkowanie przez okres co najmniej 12 lat licząc od dnia dostarczenia.4) Przez okres gwarancji wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do bieżącej aktualizacji oprogramowania objętego przedmiotem umowy.5) Dokumentację techniczną należy dostarczyć wraz z dostawą autobusów.6) W okresie obowiązywania umowy dostawy autobusów (w tym w okresie realizacji uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji) oraz umowy udzielenia autoryzacji, strony posługują się językiem polskim.7) Wykonawca najpóźniej w dacie odbioru technicznego pierwszego z Autobusów przekaże Zamawiającemu dodatkowe wyposażenie określone między innymi w SWZ i ofercie.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaKryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji / Waga: 20Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji dostawy / Waga: 20Cena – Waga: 60II.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówOkres w dniach: 240Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIEII.2.14) Informacje dodatkoweSekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaKryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówieniaIII.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweKryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówieniaSekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIEIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 29/03/2022Czas lokalny: 11:00IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 26/06/2022IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 29/03/2022Czas lokalny: 11:05Miejsce:Polska, Zakopane, ul. Kościuszki 13, sala 13.Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:w zakresie przedmiotu zamówienia:- Agnieszka Święty – Naczelnik Wydziału Drogownictwa i Transportu Urzędu Miasta [email protected] zakresie procedury udzielania zamówienia:- Ewa Stasik – Kierownik Biura Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta Zakopane, [email protected] VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.3) Informacje dodatkowe:1. Wymagany termin wykonania zamówienia – do 240 dni od dnia podpisania umowy /kryterium oceny ofert/,2. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).3. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu NIEwykonania lub NIEnależytego wykonania umowy.4. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp.5. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (ESPD), o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 2 SWZ;2) zobowiązanie innego podmiotu oraz oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (ESPD), o których mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 3 SWZ (jeżeli dotyczy);3) dowód wniesienia wadium;4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).5) Przedmiotowe środki dowodowe zgodnie z informacjami zawartymi w rozdziale IX SWZ.6. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest NIE później niż w dniu podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną NIE mniejsza niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).VI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy:www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań:1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 p.z.p. oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.3. Odwołanie przysługuje na:1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.6. Odwołanie wnosi się w terminie:1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału NIE stanowią inaczej.10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych”.11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Urząd Zamówień PublicznychAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail:[email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587801Adres internetowy:www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:24/02/2022×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S0422022Następna aktualizacja:02/03/2022Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TEDZaloguj sięlubZarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UEESPDEuropean Single Procurement Document
Data dodania 2022-03-01

Komentarze