Opis zamówienia |
Dostawa autobusów elektrycznych wraz z systemami ich ładowana dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu. Numer referencyjny: KU.241/pn53_2021/PCPrzedmiotem zamówienia jest:1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją; 2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu; 3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu). W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca także m.in.: 1) udzieli na rzecz Zamawiającego uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi, w zakresie obsługi i napraw dostarczonych autobusów EV, zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ); 2) przeprowadzi szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie, o jakim mowa w pkt. 6 Załącznika nr 2.1 do OPZ zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ); 3) przekaże Zamawiającemu niezbędne instrukcje, katalogi, specyfikacje, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu umowy, określone we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ) i dostarczy je wraz z licencjami na korzystanie z tej dokumentacji; 4) dostarczy niezbędne oprogramowania i systemy, o których mowa w Załącznikach do Opisu Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ), wraz z dokumentacją oraz licencjami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera: 1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ); 2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ) które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). |
Wymagania |
III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający NIE stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanej przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje zamówienia polegające na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.Warunek zostanie przez Zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy dostawa co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów, nastąpiła w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert:- w ramach zakończonych w tym okresie umów, lub – w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów, na podstawie których zrealizowano już dostawy określone powyżej, których należyte wykonanie zostanie potwierdzone stosownymi dokumentami zgodnie z zapisami pkt 12.2 ppkt 1 lit b) SWZ.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów: Wykazu wykonanych dostaw – a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem zamówień polegających na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy;wraz z podaniem liczby pojazdów, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz którzy NIE podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.108 ust .1 i 2 ustawy Pzp z uwzględnieniem zapisów art. 111 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz art. 393 ust. 4 ustawy Pzp. Dodatkowo Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.W celu wstępnego wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ). Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) do upływu terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.Szczegółowe wymagania dotyczące wnoszenia wadium zostały określone w pkt 14 Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Informacje na temat rozliczeń między Wykonawcą a Zamawiającym zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (Wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ).III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w TAKim przypadku do oferty należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. |
Uwagi |
2021/S 202-528697Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektoroweDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/25/UESekcja I: Podmiot zamawiającyI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we WrocławiuAdres pocztowy: ul. Bolesława Prusa 75-79Miejscowość: WrocławKod NUTS:PL514 Miasto WrocławKod pocztowy: 50-316Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Dział ZamówieńE-mail:[email protected].: +48 713250817Faks: +48 713250802Adresy internetowe:Główny adres:www.mpk.wroc.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejKomunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które NIE są ogólnodostępne. NIEograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem:https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlI.6) Główny przedmiot działalnościMiejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowySekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:Dostawa autobusów elektrycznych wraz z systemami ich ładowana dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu.Numer referencyjny: KU.241/pn53_2021/PCII.1.2) Główny kod CPV34121100 Autobusy transportu publicznegoII.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:Przedmiotem zamówienia jest:1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: NIEII.2) OpisII.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV31000000 Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie31158000 Ładowarki34121400 Autobusy niskopodłogowe34144910 Autobusy elektryczne32441000 Sprzęt telemetrycznyII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS:PL514 Miasto WrocławII.2.4) Opis zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest:1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca TAKże m.in.:1) udzieli na rzecz Zamawiającego uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi, w zakresie obsługi i napraw dostarczonych autobusów EV, zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ);2) przeprowadzi szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie, o jakim mowa w pkt. 6 Załącznika nr 2.1 do OPZ zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ);3) przekaże Zamawiającemu NIEzbędne instrukcje, katalogi, specyfikacje, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu umowy, określone we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ) i dostarczy je wraz z licencjami na korzystanie z tej dokumentacji;4) dostarczy NIEzbędne oprogramowania i systemy, o których mowa w Załącznikach do Opisu Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ), wraz z dokumentacją oraz licencjami.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaKryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi na magazyny energii elektrycznej w oferowanych autobusach. / Waga: 10%Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi oferowanych autobusów z wyłączeniem magazynów energii elektrycznej. / Waga: 10%Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi na Stanowisko szybkiego ładowania oraz System szybkiego i wolnego ładowania. / Waga: 10%Kryterium jakości – Nazwa: Poszycie boczne w panelach z podziałem poziomym i pionowym. / Waga: 7%Kryterium jakości – Nazwa: Bezpieczeństwo – Systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy. / Waga: 5%Kryterium jakości – Nazwa: Rozwiązanie techniczne umieszczenia silnika/silników trakcyjnych. / Waga: 4%Kryterium jakości – Nazwa: Zastosowanie automatycznego systemu detekcji i gaszenia pożarów magazynu energii. / Waga: 4%Cena – Waga: 50%II.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówOkres w dniach: 500Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIEII.2.14) Informacje dodatkowePrzedmiotowe zamówienie jest dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego: „Zielony transport publiczny (Faza I)”.Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków:Zamawiający NIE stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanej przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje zamówienia polegające na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.Warunek zostanie przez Zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy dostawa co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów, nastąpiła w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert:- w ramach zakończonych w tym okresie umów,lub- w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów, na podstawie których zrealizowano już dostawy określone powyżej, których należyte wykonanie zostanie potwierdzone stosownymi dokumentami zgodnie z zapisami pkt 12.2 ppkt 1 lit b) SWZ.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:Wykazu wykonanych dostaw – a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem zamówień polegających na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy;wraz z podaniem liczby pojazdów, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz którzy NIE podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.108 ust .1 i 2 ustawy Pzp z uwzględnieniem zapisów art. 111 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz art. 393 ust. 4 ustawy Pzp. Dodatkowo Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.W celu wstępnego wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ). Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) do upływu terminu składania ofert.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.Szczegółowe wymagania dotyczące wnoszenia wadium zostały określone w pkt 14 Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Informacje na temat rozliczeń między Wykonawcą a Zamawiającym zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (Wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ).III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w TAKim przypadku do oferty należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.Sekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAKIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 30/11/2021Czas lokalny: 09:00IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 25/02/2022IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 30/11/2021Czas lokalny: 09:30Miejsce:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we Wrocławiu, ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław, POLSKA, za pośrednictwem Platformy Przetargowej MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu poprzez odszyfrowanie ofert przez Zamawiającego.Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:Otwarcie ofert będzie transmitowane on-line zgodnie z zapisami punktu 17 SWZ.Sekcja VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.2) Informacje na temat procesów elektronicznychAkceptowane będą faktury elektroniczneVI.3) Informacje dodatkowe:Zamawiający, na podstawie art. 393 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, odrzuci ofertę, w której udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50 %. Szczegółowe wymagania dotyczące weryfikacji powyższego warunku, w tym wykaz wymaganych do złożenia dokumentów, zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia.Całość dokumentacji zamówienia została zamieszczona na Platformie Przetargowej Zamawiającego:https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlVI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587801Faks: +48 224587800VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjneOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaVI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań:1. Wykonawcy, a TAKże innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej, określone w dziale IX ustawy Pzp.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz rzecznikowi małych i średnich przedsiębiorców.3. Odwołanie przysługuje na:1) NIEzgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się NIEzgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.6. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tegoterminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektroniczne, albo w terminie 15 dni – jeżeli informacja została przekazana w inny sposób.8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.10. Jeżeli Zamawiający mimo TAKiego obowiązku NIE przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się NIE później niż w terminie:1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający NIE opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art.519 ust.1 ustawy Pzp stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO, lub postanowienia Prezesa Izby, przysyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Założenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587840Faks: +48 224587800VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:13/10/2021×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S2022021Następna aktualizacja:19/10/2021Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TEDZaloguj sięlubZarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UEESPDEuropean Single Procurement Document |
Komentarze