Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa zamawia 80 milionów biletów do metra

przetargi
25.09.2020 10:00
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie chce mieć bezpieczny zapas biletów do metra.

W tym celu ZTM ogłosił przetarg, w którym szuka dostawcy 80 000 000 biletów oraz wejściówek do metra z paskiem magnetycznym z dodatkowym zabezpieczeniem w postaci paska zabezpieczającego. Bilety te będą wykorzystywane w Systemie Pobierania Opłat za przejazdy lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie i muszą być akceptowane przez dotychczas użytkowane kasowniki, bramki w metrze, urządzenia do kontroli biletów. ZTM zastrzegł, że wskazana liczba zamawianych biletów może ulec zmniejszeniu o 30%.

Rozpoczęcie dostaw przez wybraną firmę ma nastąpić od nowego roku, zaś zakończenie realizacji zamówienia nastąpi z dniem 31 grudnia 2022 roku. Każda dostawa ma składać się z wielokrotności 20 000 sztuk biletów.

Oczekiwania ZTM

Bilety mają być wykonane z białego kartonu o długości 66 mm, szerokości 30 mm i grubości 0,27 mm. ZTM wymaga, aby bilety były precyzyjnie przycięte, bez defektów i zdeformowań. Na biletach ma być umieszczona ścieżka magnetyczna o szerokości 5 mm. Zapisy na ścieżce magnetycznej odczytywane będą w urządzeniu w dowolnym kierunku. Bilety mają posiadać cechy pozwalające na ich przechowywanie w temperaturze od 0 do 40 stopni oraz wykorzystywanie w temperaturze od -35 do 50 stopni. Nie mogą stracić cech użytkowych przez okres przynajmniej 3 lat.

ZTM wskazał, że obecnie funkcjonuje 20 wzorów graficznych biletów. Stołeczny organizator przewozów przewiduje możliwość zamówienia równocześnie do 90 wzorów biletów. Jednocześnie przewiduje on możliwość corocznej zmiany wzorów biletów. Nadruki mają zawierać cyfry, litery i formy graficzne. Na bilecie ma znajdować się gilosz wydrukowany farbą fluorescencyjną widoczną w promieniowaniu UV oraz w świetle dziennym. Na odwrotnej stronie biletu znajdzie się ścieżka magnetyczna, a po obu jej stronach – miejsce (w postaci białych powierzchni) przeznaczone do nadruków wykonywanych w czasie kasowania biletu. Dodatkowo wzdłuż ścieżki magnetycznej znajdzie się pasek zabezpieczający wykonany w technologii DOVID.

Warunki przetargu

Zamawiający wymaga, aby razem z ofertą każdy wykonawca dostarczył 100 sztuk testowych biletów magnetycznych wykonanych zgodnie z SIWZ. Mają one posiadać dowolną szatę graficzną. Dostarczone przez oferentów bilety zostaną poddane testom i ocenie pod kątem jakości wykonania oraz ich współpracy z Systemem Pobierania Opłat za Przejazdy.

Wykonawcy zainteresowani dostawą biletów mogą składać oferty do dnia 14 października.

Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), termin dostawy każdej transzy zamówienia (40%).

Komentarze