Tylko PESA chce dostarczyć szynobus dla Podkarpacia
Tylko PESA chce dostarczyć szynobus dla PodkarpackiegoUrzędu Marszałkowskiego. Bydgoska firma wyceniła swój pojazd na 14.250.000,00zł. Postępowanie trwa ? poinformował nas Tomasz Leyko, Rzecznik prasowy UrzęduMarszałkowskiego.
Przypomnijmy, że zamawiający posiada 5 pojazdów typu 214Mb onumerach: SA135-010, SA135-011, SA135-012, SA135-013, SA135-014. Wymaga, abydostarczony pojazd mógł poruszać się w trakcji zdwojonej z każdym z ww.pojazdów, z zapewnieniem pełnej funkcjonalności systemów.
I kilka informacji technicznych z SIWZ. Maksymalna prędkośćpojazdu to co najmniej 120 km/h. Szynobus ma być napędzany przez jeden silnikspalinowy o mocy min. 380 kW, wysokoprężny z doładowaniem, zintegrowany zprzekładnią główną, generatorem zapewniającym min. 20% zapas mocy i napędamipomocniczymi, o przebiegu do naprawy min. 4 poziomu utrzymania. Ogólna liczbamiejsc to minimum 150, z czego 50 to siedzące, kolejne 5-10 to siedziskauchylne. Preferowany układ foteli (kierunek mocowania) naprzeciwległy.Zamawiający dopuszcza inny sposób montażu foteli umożliwiający optymalnewykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, uzgodnienia układu foteli orazprezentacji minimum 3 modeli siedzeń, spełniających nw. wymagania, w terminie 3miesięcy od zawarcia Umowy.
Siedzenia mają być:
1. Ergonomiczne, z zagłówkiem (profilowanym otaczającymgłowę z boku).
2. Tapicerowane, półmiękkie (grubość warstwy miękkiej min.30mm). Podłokietniki i zagłówki ze skóry naturalnej ?kolor do uzgodnienia zZamawiającym.
3. Podłokietnik ruchomy od strony zewnętrznej.
4. Podłokietniki stałe od strony okna.
5. Śmietniczki mocowane do ramy od strony korytarzanaprzemiennie w ilości 1 szt. na 4 miejsca siedzące. Nie dotyczy foteli wukładzie vis a vis. Zamawiający dopuszcza za jego pisemną zgodą inny sposóbmontażu śmietniczek.
6. Siedzenia i zagłówki łatwe w utrzymaniu czystości zmateriałów niepalnych.
7. Wzór materiału obiciowego 100% wełna plusz oraz kolormateriału wybrany i zatwierdzony przez Zamawiającego.
8. Uchwyty narożne metalowe malowane proszkowo przy fotelachod strony korytarza. Kolor uchwytów, ilość oraz sposób montażu do uzgodnienia zZamawiającym.
9. Każda para foteli musi być wyposażona w 1 bezpiecznegniazdo (bezklapkowe) 230V do podłączenia np. notebooka lub zasilacza telefonukomórkowego.
10. Plecy siedzeń PCV, polietylen, polipropylen lub innamasa plastyczna dopuszczona do konstrukcji foteli w pojazdach kolejowych, wkolorze uzgodnionym z Zamawiającym.
W pojeździe musi być także jedna toaleta, wyposażona w układsanitarny zamknięty, przystosowany do obsługi osób na wózkach inwalidzkich orazz możliwością przewijania niemowląt.
Zamawiający określa także maksymalny okres ?życia? pojazduna 30 lat. W zakresie zabezpieczenia antygraffiti producent będzie musiałzastosować trwałą powłokę lakierniczą (lakier dwuskładnikowy o minimalnejtrwałości 10 lat), oraz trwałą powłokę na szyby pojazdu. Wykonawca zobowiązanybędzie do uzgodnienia z Zamawiającym kolorystyki i wzoru malowania pojazdu.Obowiązkiem Wykonawcy będzie wskazanie rodzajów i typów środków myjących dlapojazdu w tym środków do usuwania graffiti. Zamawiający zobowiąże Operatora dopisemnego uzgadniania z Wykonawcą używanych środków myjących a zwłaszczaśrodków do usuwania graffiti.
Pudło pojazdu powinno być stalowe lub aluminiowe. Wysokośćpodłogi w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić 600 ?50 mm nad poziomemgłówki szyny. Pojazd powinien być wyposażony w następujące podsystemy: – videomonitoringu, – dynamicznego rozkładu jazdy maszynistów, – sieć wi-fi. Wszynobusie ma zostać zamontowany także biletomat, a także następującyzintegrowany podsystem:
– System zliczania pasażerów
– System pomiaru punktualności
– System dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej izewnętrznej oraz informacji głosowej
– System komunikacji maszynista ?pasażer.
Pojazd należy dostarczyć nie później niż do 30 listopada2015 roku.
Komentarze