Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko PESA chce dostarczyć szynobus dla Podkarpacia

przetargi
07.05.2015 12:07
0 Komentarzy

Tylko PESA chce dostarczyć szynobus dla PodkarpackiegoUrzędu Marszałkowskiego. Bydgoska firma wyceniła swój pojazd na 14.250.000,00zł. Postępowanie trwa ? poinformował nas Tomasz Leyko, Rzecznik prasowy UrzęduMarszałkowskiego.

Przypomnijmy, że zamawiający posiada 5 pojazdów typu 214Mb onumerach: SA135-010, SA135-011, SA135-012, SA135-013, SA135-014. Wymaga, abydostarczony pojazd mógł poruszać się w trakcji zdwojonej z każdym z ww.pojazdów, z zapewnieniem pełnej funkcjonalności systemów.

I kilka informacji technicznych z SIWZ. Maksymalna prędkośćpojazdu to co najmniej 120 km/h. Szynobus ma być napędzany przez jeden silnikspalinowy o mocy min. 380 kW, wysokoprężny z doładowaniem, zintegrowany zprzekładnią główną, generatorem zapewniającym min. 20% zapas mocy i napędamipomocniczymi, o przebiegu do naprawy min. 4 poziomu utrzymania. Ogólna liczbamiejsc to minimum 150, z czego 50 to siedzące, kolejne 5-10 to siedziskauchylne. Preferowany układ foteli (kierunek mocowania) naprzeciwległy.Zamawiający dopuszcza inny sposób montażu foteli umożliwiający optymalnewykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, uzgodnienia układu foteli orazprezentacji minimum 3 modeli siedzeń, spełniających nw. wymagania, w terminie 3miesięcy od zawarcia Umowy.

Siedzenia mają być:

1. Ergonomiczne, z zagłówkiem (profilowanym otaczającymgłowę z boku).

2. Tapicerowane, półmiękkie (grubość warstwy miękkiej min.30mm). Podłokietniki i zagłówki ze skóry naturalnej ?kolor do uzgodnienia zZamawiającym.

3. Podłokietnik ruchomy od strony zewnętrznej.

4. Podłokietniki stałe od strony okna.

5. Śmietniczki mocowane do ramy od strony korytarzanaprzemiennie w ilości 1 szt. na 4 miejsca siedzące. Nie dotyczy foteli wukładzie vis a vis. Zamawiający dopuszcza za jego pisemną zgodą inny sposóbmontażu śmietniczek.

6. Siedzenia i zagłówki łatwe w utrzymaniu czystości zmateriałów niepalnych.

7. Wzór materiału obiciowego 100% wełna plusz oraz kolormateriału wybrany i zatwierdzony przez Zamawiającego.

8. Uchwyty narożne metalowe malowane proszkowo przy fotelachod strony korytarza. Kolor uchwytów, ilość oraz sposób montażu do uzgodnienia zZamawiającym.

9. Każda para foteli musi być wyposażona w 1 bezpiecznegniazdo (bezklapkowe) 230V do podłączenia np. notebooka lub zasilacza telefonukomórkowego.

10. Plecy siedzeń PCV, polietylen, polipropylen lub innamasa plastyczna dopuszczona do konstrukcji foteli w pojazdach kolejowych, wkolorze uzgodnionym z Zamawiającym.

W pojeździe musi być także jedna toaleta, wyposażona w układsanitarny zamknięty, przystosowany do obsługi osób na wózkach inwalidzkich orazz możliwością przewijania niemowląt.

Zamawiający określa także maksymalny okres ?życia? pojazduna 30 lat. W zakresie zabezpieczenia antygraffiti producent będzie musiałzastosować trwałą powłokę lakierniczą (lakier dwuskładnikowy o minimalnejtrwałości 10 lat), oraz trwałą powłokę na szyby pojazdu. Wykonawca zobowiązanybędzie do uzgodnienia z Zamawiającym kolorystyki i wzoru malowania pojazdu.Obowiązkiem Wykonawcy będzie wskazanie rodzajów i typów środków myjących dlapojazdu w tym środków do usuwania graffiti. Zamawiający zobowiąże Operatora dopisemnego uzgadniania z Wykonawcą używanych środków myjących a zwłaszczaśrodków do usuwania graffiti.

Pudło pojazdu powinno być stalowe lub aluminiowe. Wysokośćpodłogi w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić 600 ?50 mm nad poziomemgłówki szyny. Pojazd powinien być wyposażony w następujące podsystemy: – videomonitoringu, – dynamicznego rozkładu jazdy maszynistów, – sieć wi-fi. Wszynobusie ma zostać zamontowany także biletomat, a także następującyzintegrowany podsystem:

– System zliczania pasażerów

– System pomiaru punktualności

– System dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej izewnętrznej oraz informacji głosowej

– System komunikacji maszynista ?pasażer.

Pojazd należy dostarczyć nie później niż do 30 listopada2015 roku.

Komentarze