Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sosnowiec: Zakup autobusów hybrydowych

przetargi
30.10.2021 11:21
0 Komentarzy
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:      autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ SP. Z O.O. W SOSNOWCU41-200 SOSNOWIECTEOFILA LENARTOWICZA 73Tel. 32 263 50 16Fax. 32 292 74 45E-mail [email protected] www.pkm.pl
Województwo śląskie
Powiat Sosnowiec
Treść zamówienia Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. Numer referencyjny: U/PN/2021/05/2Sukcesywne dostawy 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części,zwane dalej „zadaniem nr 1” i zadaniem nr 2”:zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”,zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.Sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 m do 12,15 m Część nr 1- zadanie nr 1 zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera dla zadania nr 1 załącznik nr 10.1 do SWZ – dotyczy autobusów H12. ukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra Część nr 2- zadanie nr 2 Zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”. Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 10.2 do SWZ – dotyczy autobusów H18.
Specyfikacja https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1634800715206
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/524298
CPV 34.12.11.00, 34.12.14.00
Wymagania III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy:1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ),2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ).2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach.Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania:„przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”.Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3.Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2.3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18. 4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej:1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100),2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego :1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2;2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych:- o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ,lub też- o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym,o wartości co najmniej:1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych),2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego: 1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ); 2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/, pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy.2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ.3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:I. Wadium:1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych),2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona.4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ.II. Zabezpieczenie1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%, 2)dla zad. nr2 w wysokości 2%.2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”,2) środki własne Zamawiającego.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki: 1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć:a) wraz z ofertą JEDZ,b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1,2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2,3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy.
Osoba do kontaktu Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. 6442521816 ul. Lenartowicza 73 Sosnowiec 41-219 Edyta Gruchała +48 322635016 [email protected] +48 322927445 www.pkm.pl www.pkm.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w miesiącach: 11
Miejsce i termin składania ofert 2021-11-29
Sposób składania ofert Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiec Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Godzina: 10:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 25/02/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: TAK
Uwagi 2021/S 204-534325Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektoroweDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/25/UESekcja I: Podmiot zamawiającyI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.Krajowy numer identyfikacyjny: 6442521816Adres pocztowy: ul. Lenartowicza 73Miejscowość: SosnowiecKod NUTS:PL22B SosnowieckiKod pocztowy: 41-219Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Edyta GruchałaE-mail:[email protected].: +48 322635016Faks: +48 322927445Adresy internetowe:Główny adres:www.pkm.plAdres profilu nabywcy:www.pkm.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiecWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_sosnowiecOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejI.6) Główny przedmiot działalnościMiejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowySekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.Numer referencyjny: U/PN/2021/05/2II.1.2) Główny kod CPV34121100 Autobusy transportu publicznego- EA12 – EA21 – CB41II.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:Sukcesywne dostawy 16 sztuk autobusów z napędem hybrydowym wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części,zwane dalej „zadaniem nr 1” i zadaniem nr 2”:zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”,zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych , o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: TAKOferty można składać w odniesieniu do wszystkich częściII.2) OpisII.2.1) Nazwa:Sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 m do 12,15 mCzęść nr: 1- zadanie nr 1II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121400 Autobusy niskopodłogoweII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS:PL22B SosnowieckiGłówne miejsce lub lokalizacja realizacji:Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ul. Lenartowicza 73II.2.4) Opis zamówienia:zadanie nr 1 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,15 metra, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H12”.Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera dla zadania nr 1 załącznik nr 10.1 do SWZ – dotyczy autobusów H12.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaKryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7Cena – Waga: 77II.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówOkres w miesiącach: 11Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAKNumer identyfikacyjny projektu:WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.II.2.14) Informacje dodatkoweJeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.II.2) OpisII.2.1) Nazwa:ukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metraCzęść nr: 2- zadanie nr 2II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121400 Autobusy niskopodłogoweII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS:PL22B SosnowieckiGłówne miejsce lub lokalizacja realizacji:Siedziba Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu ,ul. Lenartowicza 73.II.2.4) Opis zamówienia:Zadanie nr 2 – obejmuje sukcesywne dostawy 8 sztuk autobusów hybrydowych w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 07 lutego 2018 r. poz. 317), o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 17,5 m do 18,75 m, wraz z dedykowanym systemem ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego, zwanych dalej „autobusami H18”.Wymagania formalne, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu, jakie mus spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 10.2 do SWZ – dotyczy autobusów H18.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaKryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 11Kryterium jakości – Nazwa: Termin realizacji zamówienia / Waga: 5Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na cały autobus / Waga: 7Cena – Waga: 77II.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówOkres w miesiącach: 11Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAKNumer identyfikacyjny projektu:WND-RPSL.04.05.01-24-0203/20 I WND-RPSL.04.05.01-24-0205/20 – środki pochodzą z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w P. K. M. Sp. z o. o.II.2.14) Informacje dodatkoweJeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zobowiąże się dostarczyć zaoferowane autobusy w krótszym terminie, niż ten o którym mowa w sekcji II.2.7) wówczas termin wykonania zamówienia będzie zgodny z terminem, w którym Wykonawca zobowiązał się dostarczyć autobusy. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera rozdział XIV ust. 11 pkt 4 SWZ.Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków:PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:1. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy:1) dla zadania nr 1 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 1 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.1 do SWZ),2) dla zadania nr 2 – odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale I w części: B pkt 2 SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy w postaci: informacji określającej najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 7.2 do SWZ).2. W celu potwierdzenia, że w oferowanych przez Wykonawcę autobusach H12 oraz autobusach H18, udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem produktów) przekracza 50%, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o % udziale produktów w oferowanych autobusach.Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania:„przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”.Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, z którego NIE będzie wynikało, że udział produktów przekracza 50%, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie przesłanki, o której mowa w sekcji III.I.3 ust. 3.Wykonawcy zobowiązani są złożyć przedmiotowe oświadczenie odpowiednio dla zadania dla którego składają ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2.3. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale I część E SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów H12 i (lub) H 18.4. Jeżeli Wykonawca NIE złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa ust. 2, lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie NIEkompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5. Wszystkie wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą opisano w rozdziale VIII część I SWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:1. W odniesieniu do warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający określa warunki zapewniające posiadanie przez Wykonawcę zdolności finansowej NIEzbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym celu Zamawiający wymaga posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości co najmniej:1) dla zadania nr 1 – 11 000 000,00 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych 00/100),2) dla zadania nr 2 – 15 000 000,00 PLN (słownie:piętnaście milionów złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej) złożył na wezwanie Zamawiającego :1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotową informację odpowiednia do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2;2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:1. W odniesieniu do warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa warunek dotyczący doświadczenia umożliwiający Wykonawcy realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej dostawy fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych:- o napędzie hybrydowym w rozumieniu definicji przedstawionych w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SWZ,lub też- o napędzie spalinowym wspomaganym silnikiem elektrycznym,o wartości co najmniej:1) dla zadania nr 1: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych),2) dla zadania nr 2: 1 600 000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych).2. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w ust.1, Zamawiający żąda, aby Wykonawca (którego oferta zostanie oceniona najwyżej)złożył na wezwanie Zamawiającego:1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1- wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane,Wykonawca zobowiązany jest złożyć przedmiotowy wykaz odpowiednio do zadania dla którego złożył ofertę t. j.: dla zadania nr 1 lub (i) zadania nr 2, (Zamawiający zaleca złożenie tego wykazu (dla każdego z zadań) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ);2) dowody określające, czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 226 ust.1 ustawy Pzp odrzuci ofertę, jeżeli w oferowanych autobusach H12 i (lub) H18 udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50% (zwany dalej udziałem produktów)– Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w sekcji III.1.1) ust. 2.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów:1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej t. j. za pomocą platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych (zwanej dalej: „platformą”) dostępnej pod adresem:https://platformazakupowa.pl/, pod którym znajduje się również instrukcja obsługi platformy.2.Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej używanych do komunikowania się oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w rozdziale V SWZ.3. Z przedmiotowego postępowania Wykonawca zostanie wykluczony, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z przesłanek wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:I. Wadium:1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:1) dla zad nr 1 – 130 000,00 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych),2) dla zad. nr 2 – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Jeżeli Wykonawca NIE wniesie wadium, lub wniesie w sposób NIEprawidłowy lub NIE utrzyma wadium NIEprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, jego oferta zostanie odrzucona.4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XI SWZ.II. Zabezpieczenie1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy:1)dla zad. nr 1 w wysokości 2%,2)dla zad. nr2 w wysokości 2%.2.Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XVI SWZ.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:1) środki pochodzące z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) oś priorytetowa: IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie: 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie- ZIT, w ramach projektu „Czyste NIEbo nad Zagłębiem – Zakup autobusów hybrydowych w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.- Etap I i III”,2) środki własne Zamawiającego.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki:1) w odniesieniu do wymagań postawionych w Rozdziale VII część I niniejszej SWZ, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3 ,tj. każdy z wykonawców musi złożyć:a) wraz z ofertą JEDZ,b) na wezwanie przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji VI.3) ust.1,2)w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3) ust. 1 (dotyczy danego zadania)- musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3) ust. 2,3) powyższe i pozostałe wymagania określono w rozdziale VIII część II ust. 12 SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umownego prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku NIEpodpisania umowy o dofinansowanie projektu, o którym mowa w sekcji III.1.7) pkt 1, z Instytucją Zarządzającą PRO WSL- szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 3 do SWZ – wzór umowy.Sekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAKIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 29/11/2021Czas lokalny: 10:00IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 25/02/2022IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 29/11/2021Czas lokalny: 10:30Miejsce:Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.Sekcja VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.2) Informacje na temat procesów elektronicznychAkceptowane będą faktury elektroniczneStosowane będą płatności elektroniczneVI.3) Informacje dodatkowe:1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.4) ust. 3, Zamawiający żąda następujących dokumentów:1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy,b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,- sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 i 1072), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, NIEzależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego – (dotyczy wykonawcy będącego osobą fizyczną),c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ust 1 pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru, TAKiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku TAKiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.3. Dokument, o którym mowa w ust.2, powinien być wystawiony NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, NIE wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub gdy dokumenty te NIE odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania NIE ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis ust. 3 stosuje się.5. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SWZ.6. Informacje dotyczące udostępnienia zasobów opisano w rozdz. VIII część II ust. 13 SWZ.7. Zamawiający informuje, ze udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.8.W związku z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp istnieją ograniczenia w stosowaniu przepisów rozporządzenia 2016/679.9. Zamawiający zastrzega ,że może unieważnić przedmiotowe postępowanie, jeżeli środki publiczne (o których mowa w sekcji II.1.7) pkt 1), które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, NIE zostały mu przyznane.VI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17 aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-674Państwo: PolskaE-mail:[email protected].: +48 224587801Adres internetowy:www.uzp.gov.pl/kioVI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań:Składanie odwołań , pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:1) środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy,2) środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego przedmiotowe postępowanie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców,3) odwołanie przysługuje na:a) NIEzgodną z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,4) odwołanie powinno zawierać informacje, o których mowa w art. 516 ustawy,5) odwołanie wnosi się do Prezesa Izby (ul. Postępu 17a, 02- 676 Warszawa),6) odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu7) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,8) odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na platformie,9) odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia,10) odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli:a) NIE zawiera braków formalnych,b) uiszczono wpis w wymaganej wysokości,11) wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania,12) Zamawiający przesyła NIEzwłocznie, NIE później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, zamieszcza ją również na platformie, wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.13) Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje; zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie;14) Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron,15) Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale IX ustawy.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17 aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-674Państwo: PolskaE-mail:[email protected].: +48 224587800Adres internetowy:www.uzp.gov.pl/kioVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:15/10/2021×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S2042021Następna aktualizacja:21/10/2021Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TEDZaloguj sięlubZarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UEESPD

Komentarze