Powiat |
Słupsk |
Treść zamówienia |
Świadczenie usługi polegającej na kontroli biletów w pojazdach słupskiej komunikacji miejskiej i windykacji nałożonych opłat dodatkowychOryginalna treść ogłoszenia |
Opis zamówienia |
Świadczenie usługi polegającej na kontroli biletów w pojazdach słupskiej komunikacji miejskiej i windykacji nałożonych opłat dodatkowych1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi polegającej na prowadzeniu kontroli biletów za przewóz osób, zwierząt, bagażu w komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku oraz windykacji należności z tytułu opłat dodatkowych, manipulacyjnych i usług przewozowych.2. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia minimum 6 osób, w tym co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za realizację zamówienia na stanowisku kierownika (kierownik – warunek udziału w postępowaniu). Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przedstawi wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia.3. Kontrola biletów odbywać się będzie przez wszystkie dni robocze, w soboty, niedziele i święta, w każdym miesiącu kalendarzowym roku, z wyłączeniem 22 września i 1 listopada 2023 r. Poprzez „kontrolę biletów” rozumie się:a) wejście osoby/osób dokonujących kontroli biletów (kontrolerów) do pojazdu słupskiej komunikacji miejskiej i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe, w danym momencie, wnieśli opłatę za przejazd, posiadają ważny bilet papierowy lub elektroniczny na przejazd, przewóz bagażu, zwierząt oraz dokumenty stwierdzające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego,b) kontroler pod pojęciem „kontrola biletów” ma prawo nie wysiadając z autobusu rozpocząć kontrolę na obszarze Gminy Słupsk (wiejskiej) i Gminy Kobylnica,c) odnotowanie kontroli wymienionych w pkt 3 lit. a, b w dziennym zestawieniu kontroli wraz z załącznikiem wydruku kontrolnego z kasownika.Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu w trakcie miesiąca raporty tygodniowe z przeprowadzonych kontroli, o treści zgodnej z załącznikiem nr 8 do umowy.4. Windykacja należności odbywać się będzie za pomocą systemu informatycznego spełniającego wymagania opisane w załączniku nr 14 do SWZ.5. Kontrola biletów przeprowadzana będzie za pomocą urządzeń kontrolerskich kompatybilnych z systemem informatycznym spełniającym wymagania opisane w załączniku nr 14 do SWZ, w które to Wykonawca na własny koszt wyposaży każdego kontrolera.6. W przypadku ujawnienia w czasie kontroli pasażera bez biletu za przejazd lub bez dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego, Wykonawca pobiera właściwą opłatę za przewóz oraz opłatę dodatkową, w wysokościach określonych w załączniku nr 11 do SWZ.7. Zamawiający upoważnia Wykonawcę do egzekwowania (pobierania) w imieniu i na rzecz Zamawiającego od pasażerów opłat za usługi przewozowe środkami komunikacji miejskiej oraz opłat dodatkowych i opłat manipulacyjnych zgodnie z Zarządzeniem Nr 501 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 24 czerwca 2022 r. z załącznikami w sprawie przejęcia „Taryfy przewodu osób i bagażu w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku” załącznik nr 11 do SWZ na podstawie Uchwały Nr XLVI/673/22 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 25 maja 2022 r. w sprawie ustalenia maksymalnych cen za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym w gminnym przewozie pasażerskim oraz sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłat manipulacyjnych załącznik nr 8 do SWZ. 8. Wpływy za opłaty, o których mowa w pkt 7 uiszczone przez pasażerów stanowią wyłączny dochód Zamawiającego i winny być gromadzone na wydzielonym rachunku bankowym Wykonawcy.9. Wpływy z opłat dodatkowych i manipulacyjnych Wykonawca będzie wpłacał na konto Zamawiającego co siedem dni roboczych. Rozliczenie całości miesięcznych wpływów z opłat dodatkowych i manipulacyjnych nastąpi w oparciu o wydruki rozliczeniowe stanowiące załącznik nr 13 do SWZ nie później niż do 4 dnia każdego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu transakcyjnym.10. Rozliczenie całości miesięcznych wpływów nastąpi w oparciu o wydruki rozliczeniowe stanowiące załącznik nr 13 do SWZ, na które Zamawiający wystawi Wykonawcy fakturę VAT płatną w terminie 14 dni od jej wystawienia.11. Zakres czynności zamówienia obejmuje, w szczególności następujące prace:a) przeprowadzenie miesięcznie minimum 2000 kontroli biletów i zadeklarowanych przez Wykonawcę dodatkowych kontroli biletów* w pojazdach słupskiej komunikacji miejskiej organizowanej przez Zamawiającego w następujący sposób: w składzie jednoosobowym lub w zespołach dwuosobowych, we wszystkie dni roku, z wyłączeniem 22 września i 1 listopada 2023 r., na wszystkich liniach, z uwzględnieniem terenów podmiejskich Gminy Słupsk (wiejskiej) i Gminy Kobylnica, we wszystkich godzinach kursowania autobusów.* Miesięczna dodatkowa liczba kontroli biletów stanowi kryterium oceny ofert o wadze punktowej 40 i będzie oceniana zgodnie z zasadami wskazanymi w rozdziale XVIII SWZ,b) nakładanie i pobieranie za pomocą opisanego systemu informatycznego załącznik nr 14 do SWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie załącznik nr 8 do SWZ, oraz nr 11 do SWZ opłat dodatkowych tylko i wyłącznie w formie bezgotówkowej za: przejazd bez ważnego biletu, przy czym pod pojęciem „bilet” mieści się każda forma biletu papierowego i elektronicznego, przejazd z biletem o niepełnej wartości, bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu, spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny,c) nakładanie i pobieranie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie załącznik nr 8 do SWZ i załącznik nr 11 do SWZ : opłaty za właściwy bilet (kwota należna na danym odcinku), opłaty manipulacyjnej – dopuszczone pobieranie w formie gotówkowej w kasie Wykonawcy,d) prowadzenie weryfikacji ważności biletów okresowych zakupionych przez pasażerów drogą elektroniczną przy pomocy telefonu komórkowego lub innego urządzenia, w które to Wykonawca na własny koszt wyposaży każdego kontrolera,e) prowadzenie całkowitej windykacji opłat – przy minimalnym kwartalnym wskaźniku wynoszącym 0,5 liczonym wg wzoru (liczba pasażerów, którzy uiścili opłatę dodatkową w danym kwartale/liczba pasażerów, na których opłata dodatkowa została nałożona w danym kwartale),f) prowadzenie postępowań odwoławczych od nałożonych opłat dodatkowych oraz właściwej należności za przewóz,g) windykacja należności odbywać ma się za pomocą systemu informatycznego spełniającego wymagania opisane w załączniku nr 14 do SWZ,h) wystawianie mandatów przy pomocy czytników elektronicznych (urządzeń kontrolerskich) w oparciu o system informatyczny umożliwiający takie działanie. 12. Wykonawca do wszelkich celów związanych z kontrolą biletów będzie używał własnych druków i materiałów eksploatacyjnych (taśmy do urządzeń kontrolerskich, pokwitowania, mandaty, ponaglenia, wezwania itp.). Wzory druków przed zastosowaniem, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji. Wzór mandatu wystawionego za pomocą urządzeń kontrolerskich, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia przed jego zastosowaniem.13. Wykonawca usługi na własny koszt, zapewni kandydatom na kontrolerów biletów szkolenie teoretyczne i praktyczne zakończone egzaminem u Zamawiającego, uwzględniając następujące warunki:a) szkolenie musi obejmować znajomość wymogów zawartych w załączniku nr 12 do SWZ,b) po zdanym egzaminie, przed wydaniem certyfikatu potwierdzającego zdany egzamin, Wykonawca przedłoży kopie aktualnych zaświadczeń o niekaralności osób proponowanych do wykonywania czynności związanych z kontrolą biletów,c) bez zaświadczenia o zdanym egzaminie u Zamawiającego, Wykonawca nie ma prawa dopuszczać osób do czynności kontroli biletów,d) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za dobór osób proponowanych (przystępujących do egzaminu) do przeprowadzenia kontroli i ich działania,e) Zamawiający ma prawo do wnoszenia zastrzeżeń personalnych wobec kandydatów na kontrolerów biletów, włącznie z wydaniem zakazu prowadzenia kontroli.14. Kontroler rozpoczynający kontrolę biletów w autobusach Zamawiającego powinien bezwzględnie stosować się do regulaminu kontroli – załącznik nr 12 do SWZ.15. Wykonawca zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018r., poz. 1000 z późn.zm.) zobowiązany jest do:a) opracowania zakresu czynności osób przetwarzających dane osobowe z uwzględnieniem ich odpowiedzialności za ochronę danych osobowych,b) wydania imiennego upoważnienia do obsługi sytemu informatycznego oraz urządzeń wchodzących w jego skład,c) zabezpieczenia systemu informatycznego w mechanizmy uwierzytelniania użytkownika oraz kontroli dostępu do danych osobowych.16. Wykonywanie czynności kontrolnych może się odbywać tylko wówczas, jeżeli kontroler posiada trwały wyróżnik (identyfikator) w widocznym dla pasażera miejscu. Usytuowanie identyfikatora musi umożliwiać identyfikację kontrolera w czasie trwania całego okresu kontroli.17. Identyfikator musi zawierać:a) zdjęcie i numer służbowy kontrolera,b) nazwę organizatora komunikacji,c) datę ważności uprawnień i zakres upoważnienia do kontroli biletów w pojazdach,d) pieczęć i podpis Wykonawcy oraz Zamawiającego.18. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania własny projekt identyfikatora.19. Wykonawca (pracownik Wykonawcy) nie może powierzyć wykonywania kontroli osobom trzecim.20. Wykonawca ma obowiązek:a) prowadzić dokładną dokumentację, łącznie z ewidencją osób spisanych za jazdę bez ważnego biletu,b) niezwłocznie przedstawić Zamawiającemu pisemne raporty z ujawnienia biletów fałszywych lub innych podrobionych dokumentów związanych z przewozami43. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia wskazano w SWZ i we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ ZP.261.49.2022.ZP3 |
Specyfikacja |
https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1668771872688 |
LINK do SIWZ |
http://platformazakupowa.pl/transakcja/692214 |
CPV |
79.31.30.00, 79.94.10.00 |
Wymagania |
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jedną usługę (umowę) obejmującą swoim zakresem kontrolę biletów i windykację opłat dodatkowych w transporcie zbiorowym, która była lub jest realizowana w ramach jednej umowy przez okres ciągły trwający co najmniej 12 miesięcy, o wartości brutto nie mniejszej niż 500 000,00 zł. b) skieruje do realizacji zamówienia osobę pełniącą funkcję kierownika, odpowiedzialną za realizację zamówienia oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika – minimum 24 miesiące. UWAGA ! Zamawiający wymaga, aby Wykonawca opisał doświadczenie nabyte na stanowisku kierownika osoby wymaganej w postępowaniu w taki sposób, żeby było możliwe wyliczenie wymaganego okresu doświadczenia pełnienia funkcji kierowniczej poprzez podanie m.in. dnia rozpoczęcia i dnia zakończenia pełnienia ww. funkcji (w formie: dzień-miesiąc-rok). 3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował ww. kadrą techniczną i potencjałem technicznym przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. 5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w pkt 2 ppkt 4 niniejszego rozdziału – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – Załącznik nr 6 do SWZ, 2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 7 do SWZ, 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w Rozdz. IX pkt 1 składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak |
Wadium |
7500.00 |
Osoba do kontaktu |
Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, ul. ul. Artura Grottgera 13, 76-200, Słupsk, woj. pomorskie, państwo PL, tel. +48 59 841 00 91, e-mail [email protected] strony internetowej (URL): www.zimslupsk.pl |
Wymagany termin realizacji zamówienia |
12 miesiące |
Miejsce i termin składania ofert |
ZARZĄD INFRASTRUKTURY MIEJSKIEJ W SŁUPSKU76-200 SŁUPSKPRZEMYSŁOWA 732022-11-28 |
Sposób składania ofert |
https://platformazakupowa.pl/pn/zimslupsk Godzina: 10:00 |
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji |
|
Termin związania ofertą |
do 2022-12-27 |
Składanie ofert wariantowych/częściowych |
oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: NIE |
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie |
cena 60miesięczna liczba dodatkowych kontroli biletów 40 |
Komentarze