Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rokietnica: Dostawa 1 fabrycznie nowego hybrydowego autobusu miejskiego

przetargi
30.11.2022 12:25
0 Komentarzy
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:      autobusy
Forma przetargu zapytanie o cenę
Dane organizatora ZAKŁAD USŁUG KOMUNIKACYJNYCH ROKBUS SP. Z O.O.62-090 ROKIETNICA 106Tel. 61 102 50 90Fax. 61 102 50 90E-mail [email protected] www.rokbus.com.pl/
Województwo wielkopolskie
Powiat Poznań
Treść zamówienia 4.1. Przedmiotem zamówienia jest: jest dostawa 1 fabrycznie nowego hybrydowego autobusu miejskiego, niskopodłogowego o długości 11,8 – 12,2 …Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia 4.1. Przedmiotem zamówienia jest: jest dostawa 1 fabrycznie nowego hybrydowego autobusu miejskiego, niskopodłogowego o długości 11,8 – 12,2 m klasy MAXI dla realizacji zadań Zakładu Usług Komunikacyjnych „Rokbus” Sp. z o.o. 4.2. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest siedziba Zamawiającego. 4.3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 1 oraz 2 do niniejszego zapytania. 4.4. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie również do: a) przeprowadzenia co najmniej czterodniowego szkolenia 4 (czterech) pracowników Zamawiającego, w zakresie bieżącej obsługi i naprawy autobusu (elektrycznych, mechanicznych i blacharskich) będących przedmiotem zamówienia. Szkolenie teoretyczne i praktyczne, przeprowadzone zostanie w siedzibie Zamawiającego, przy wykorzystaniu autobusu będącego przedmiotem dostawy, materiałów multimedialnych i tradycyjnych w wymiarze nie mniejszym niż 32 godziny zegarowe. Dokładny termin szkolenia zostanie ustalony przez Strony. SzkoleniPowstaje w kontekście projektu POIS.11.04.00-00-0004/22 – Zakup 1 niskoemisyjnego autobusu przez Gminę Rokietnica
Specyfikacja https://tender-attachments.com/pl-20/pl20-2022-45607-135996.zip
LINK do SIWZ http://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/135996
CPV 34.12.14.00
Wymagania W przypadku zaistnienia sytuacji związanej z potrzebą dokonania stosownych zmian w umowie w celu właściwej realizacji zamówienia, zastrzega się możliwość dokonania zmian w drodze aneksu do umowy. Warunki zmiany umowy określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego Zapytania. 1. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych w wytycznych horyzontalnych. 2. W szczególności Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy następujących zmian: 3. w przypadku zmiany przepisów prawa, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzędowym odpowiedniego ministra oraz prawa lokalnego dopuszcza się zmianę terminu wykonania Umowy adekwatną do wprowadzonych zmian; 4. w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy, związanych z wadami oprogramowania lub wadami dokumentacji oprogramowania objętego pracami integracyjnymi planowanymi w ramach Zamówienia, mającymi wpływ na realizację Umowy Zamawiający dopuszcza wydłużenia terminu realizacji Umowy o czas usunięcia tych wad; 5. Przedłużenie terminu wykonania zamówienia będzie możliwe o czas przestoju spowodowany bezpośrednim wpływem na brak możliwości realizowania dostaw lub usług obowiązującego na terytorium RP stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego lub utrudnień będących ich wynikiem – o czas przestoju który może trwać nie dużej niż do czasu odwołania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego. 6. W przypadku złożenia wniosku o dokonanie zmiany: 7. przez Zamawiającego – Wykonawca w terminie uzgodnionym przez Strony przygotuje założenia projektowe dotyczące dokonania wnioskowanej zmiany; 8. przez Wykonawcę – wraz z takim wnioskiem Wykonawca przedłoży założenia projektowe dotyczące dokonania wnioskowanej zmiany. 9. Założenia projektowe dotyczące dokonania zmiany powinny prezentować wszelkie aspekty zmiany w odniesieniu do zakresu oraz trybu i warunków zmiany Umowy, a w szczególności opis prac dodatkowych, zmiany dotyczące zakresu funkcjonalnego lub poza funkcjonalnego oprogramowania, zakres współdziałania oraz inne czynniki, które mogą być istotne dla Zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu zmiany. Założenia projektowe dotyczące danej zmiany powinny obejmować także wskazanie podstawy prawnej jej wprowadzenia, w tym w szczególności prawne i faktyczne uzasadnienie dopuszczalności zmiany w danym przypadku. 10. Niezwłocznie w odpowiedzi na wniosek o dokonanie zmiany składany przez Zamawiającego lub wraz z wnioskiem o dokonanie takiej zmiany składanym przez Wykonawcę, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu informację na temat ewentualnej konieczności lub celowości wstrzymania prac nad określoną częścią Umowy, w szczególności danym produktem, na czas dalszych prac nad proponowaną zmianą. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac zgodnie z Umową, o ile Zamawiający nie poinformuje Wykonawcy o podjętej decyzji o wstrzymaniu prac. Decyzję o wstrzymaniu prac podejmie Kierownik Projektu ze strony Zamawiającego. 11. Strony postanawiają, że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług – Wynagrodzenie przewidziane niniejszą Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części Wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług. 12. Katalog zmian umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia: 1) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu § 14 Umowy, 2) przedłużenie terminu wykonania umowy o którym mowa w § 4 może nastąpić w przypadku postoju w wykonaniu świadczenia, wynikającego bezpośrednio z okoliczności związanych z utrzymywaniem się lub ponownym ogłoszeniem podczas realizacji umowy stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemiologicznego na terytorium RP o ile okoliczności te mają bezpośredni wpływ na brak możliwości realizacji zamówienia w umówionym terminie. Przedłużenie terminu wykonania zamówienia będzie możliwe o czas postoju spełniającego ww. wymagania który nie może trwać dłużej niż do momentu odwołania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego. 13. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) zmiana obowiązującej stawki VAT; 2) wszelkie zmiany, które będą konieczne do zagwarantowania zgodności umowy z wchodzącymi w życie po terminie składania ofert przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie wynikającym z tych przepisów, 14. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 15. Nie stanowi zmiany istotnej umowy: 1) zmiana danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 16. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 17. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony umowy. Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Wiedza i doświadczenie Opis 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu: a) posiadają odpowiednie doświadczenie: Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie dostawę co najmniej dwóch fabrycznie nowych, hybrydowych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI – na podstawie jednej lub wielu umów. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz dostaw oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie – wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 7 do Zapytania Ofertowego). Typ Dodatkowe warunki udziału Opis Do udziału w postępowaniu dopuszczeni są jedynie wykonawcy, którzy nie są powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez instytucję zarządzającą w wytycznych programowych, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o braku ww. powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym wg załącznika nr 4 do Zapytania Ofertowego. W sytuacji wystąpienia powiązania, Wykonawca będzie podlegał wykluczeniu z postępowania, chyba że jest możliwy inny sposób zapewnienia bezstronności postępowania. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o: 1) art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 835 z późn. zm.), 2) art. 5k Rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 229 z 31.7.2014), w brzmieniu nadanym Rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 111 z 8.4.2022). Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku dodatkowych podstaw wykluczenia – Załącznik Nr 5 do Zaproszenia do składania ofert. Zamawiający wykluczy wykonawców, którzy: 1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, 2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, 3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia, 4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia. Oferty Wykonawców, którzy wykażą spełnianie wymaganych warunków i brak podstaw wykluczenia zostaną dopuszczone do badania i oceny. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia” Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia jedynie wobec wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Z uwagi na ograniczoną ilość znaków szczegóły zawarto w rozdziale 6 zapytania ofertowego Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis 7.1. W celu braku podstaw wykluczenia wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: a) Oświadczenia o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym wg załącznika nr 4 do Zapytania Ofertowego. b) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 835 z późn. zm.) oraz w art. 5k rozporządzenia 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 229 z 31.7.2014), w brzmieniu nadanym Rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 111 z 8.4.2022) – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do Zaproszenia do składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców. 7.2. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: a) Wykaz dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały należycie wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy – wg wzoru stanowiącego (Załącznik Nr 7 do Zapytania Ofertowego) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.a Zapytania Ofertowego. 7.3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji. 7.4. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1. a) lub b) lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wyznaczonym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.5. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 7.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 7.8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 7.9. Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7.10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 7.11. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 7.10 potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.12. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy. 7.13. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Osoba do kontaktu Eliza Nowakowska-Fischer726558377 [email protected]
Miejsce i termin składania ofert ZAKŁAD USŁUG KOMUNIKACYJNYCH ROKBUS SP. Z O.O.62-090 ROKIETNICA 1062022-12-27
Sposób składania ofert Dane adresowe ogłoszeniodawcy: ZAKŁAD USŁUG KOMUNIKACYJNYCH „ROKBUS” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Rokietnicka 106, 62-090 Rostworowo, : ; Osoby do kontaktu: Eliza Nowakowska-Fischer, tel.: 726558377, e-mail: [email protected] Godzina: 10:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oś czasu związana z ogłoszeniem i ofertowaniem: 2022-11-23 – data publikacji, 2022-12-27 – termin składania ofert, – planowany termin podpisania umowy
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: NIE

Komentarze