Opis zamówienia |
1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Budowa wiat przystankowych na terenie miasta Radomska”2 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z umową, opisem szczegółowym przedmiotu zamówienia, projektem wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, warunkami technicznymi/uzgodnieniami, decyzjami oraz zasadami wiedzy technicznej.3 Przedmiotem zamówienia jest budowa wiat przystankowych na terenie miasta Radomska, która obejmuje w szczególności:1) W lokalizacjach: Jagiellońska-pętla, Jagiellońska-Carrefour, Jagiellońska-szpital, Jagiellońska bloki, Piastowska-Carrefour:a) Wykonanie robót geodezyjnych (wytyczenie, obsługę geodezyjną i inwentaryzację geodezyjną powykonawczą),b) Wykonanie rozbiórek istniejących wiat przystankowych wraz z istniejącymi fundamentami,c) Wykonanie rozbiórek istniejących nawierzchni i innych obiektów oraz robót przygotowawczych,d) Wykonanie nowych nawierzchni pod i przy wiacie przystankowej z drobnowymiarowych elementów betonowych wraz z robotami ziemnymi i wraz z podbudową,e) Wbudowanie nowych obrzeży betonowych,f) Wykonanie koniecznego przełożenia istniejących nawierzchni,g) Dostawę i montaż nowych wiat przystankowych wraz z wykonaniem fundamentu pod wiatę,h) Wykonanie instalacji elektrycznej wraz z podłączeniem do wiat i uruchomieniem,i) Konieczne przełożenie istniejących elementów: koszy, pojemników na piasek, oznakowania.2) W lokalizacji: Piłsudskiego – Targowa (dawne PZU):a) Wykonanie robót geodezyjnych (wytyczenie, obsługę geodezyjną i inwentaryzację geodezyjną powykonawczą),b) Ostrożne wymontowanie istniejącej ławki wraz z fundamentem wraz przewiezieniem w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Radomska, w celu przyszłościowego montażu obiektu przez Zamawiającego,c) Wykonanie rozbiórek istniejących nawierzchni i innych obiektów oraz robót przygotowawczych,d) Wykonanie koniecznego przełożenia istniejących nawierzchni,e) Dostawę i montaż nowej wiaty przystankowej wraz z wykonaniem fundamentu pod wiatę,f) Wykonanie instalacji elektrycznej wraz z podłączeniem do wiaty i uruchomieniem.3) Wykonanie obowiązków zawartych w decyzjach, warunkach, uzgodnieniach, opiniach; w tym również tych które zostaną wystosowane przez gestorów sieci i zarządców dróg w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.4) Wykonanie pozostałych robót i prac zgodnie z umową, opisem szczegółowym przedmiotu zamówienia, projektem wykonawczym, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, warunkami technicznymi/uzgodnieniami, decyzjami oraz zasadami wiedzy technicznej.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:1) projekt/wzór umowy – stanowiący dodatek nr 8 do SWZ,2) Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia– stanowiący dodatek nr 9 do SWZ,3) Projekt wykonawczy budowy instalacji zewnętrznej zalicznikowej oświetlenia LED dla wiat przystankowych – stanowiący dodatek nr 10 do SWZ,4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża budowlana – stanowiąca dodatek nr 11 do SWZ,5) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża elektryczna – stanowiąca dodatek nr 12 do SWZ5. Ze względu na charakter wynagrodzenia (ryczałt) przedmiary robót (dodatek nr 13 do SWZ) pełnią funkcję informacyjną.6. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ określił wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, w tym w umowie, opisie szczegółowym przedmiotu zamówienia, projekcie wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót .7. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy w sytuacji, gdyby w opisie szczegółowym przedmiotu zamówienia, projekcie wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jeżeli w opisie szczegółowym przedmiotu zamówienia, projekcie wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, użyto nazwy materiału(ów) lub urządzenia(ń), parametry identyfikujące producenta, pochodzenie, służą one jedynie do ustalenia charakterystyki, jakości tych materiałów lub urządzeń. Wykonawca ma obowiązek wbudować materiały lub urządzenia posiadające nie gorsze właściwości zapewniające zgodne z opisem szczegółowym przedmiotu zamówienia, projektem wykonawczym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały lub urządzenia (ogólnie produkty) równoważne innych producentów. Jeżeli użyto w SWZ lub dodatkach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli wymagana jest określona etykieta, zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety.8.Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy- szczegóły w SWZ i dodatkach9.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Uzasadnienie :Nie dokonano podziału przedmiotowego zamówienia na części, ponieważ dla zagwarantowania bezsporności udzielonej gwarancji i rękojmi za wady, wykonanie powinno być zrealizowane przez jednego wykonawcę. Ze względów technicznych jak i ekonomicznych, stwierdzono że nie celowym byłoby podzielenie zamówienia na części. Podział realizacji zadania na części spowodowałby trudności realizacyjne, zwiększenie kosztów realizacji oraz ryzyko nieterminowego wykonania zamówienia. Zamówienie nie zostało podzielone na części również z uwagi na możliwość utrudnionej koordynacji robót prowadzonych przez niezależnych Wykonawców znajdujących się na tym samym placu budowy. Jednocześnie zakres i wartość szacunkowa zamówienia wskazuje, że jest ono skierowane do podmiotów z Sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Niepodzielenie zamówienia na części nie naruszy zasady uczciwej konkurencji i nie spowoduje ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom. Ponadto nie ograniczono udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia10.Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy ze szczególnym uwzględnieniem zapisów zawartych w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym m.in.:-wykonanie szklanych ścian wiat przystankowych z kontrastowym nadrukiem bezpieczeństwa.- wyznaczenie miejsca umożliwiającego skorzystanie z wiaty osobie poruszającej się na wózku (120 cm szerokości).- wykonanie miejsc odpoczynku – montaż ławek w wiatach przystankowych.- wykonania ciągów dla pieszych pozbawionych progów11.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego tj.: polegających na wykonaniu robót przygotowawczych i rozbiórkowych; wykonaniu robót dotyczących instalacji elektrycznych ;wykonaniu nawierzchni z elementów drobnowymiarowych betonowych wraz z podbudową; wykonaniu robót w zakresie dostawy i montażu wiat przystankowych wraz z fundamentem, pod warunkiem, że wartość tych zamówień nie przekroczy łącznie wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na ich realizację, po negocjacjach z dotychczasowym Wykonawcą. |
Komentarze