Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polska-Zduńska Wola: Autobusy elektryczne

przetargi
07.09.2021 12:37
0 Komentarzy

Polska-Zduńska Wola: Autobusy elektryczne

2021/S 168-440740

Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe

Dostawy

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/25/UE

Sekcja I: Podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Krajowy numer identyfikacyjny: REGON 730194915
Adres pocztowy: ul. Sieradzka 68/70
Miejscowość: Zduńska Wola
Kod NUTS: PL714 Sieradzki
Kod pocztowy: 98-220
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Pani Katarzyna Świdlińska, Pan Wiesław Urbaniak
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 697308002
Adresy internetowe:
Główny adres: http://mpk.zdunskawola.net/
Adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola

I.6)Główny przedmiot działalności

Miejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowy

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Numer referencyjny: 9/RPOWŁ

II.1.2)Główny kod CPV

34144910 Autobusy elektryczne – EA12 – EA21 – CB10 – CB42

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Dostawy

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest:

1) dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych

z napędem elektrycznym o długości całkowitej zawierającej się w przedziale 11,8 metra do 12,2 metra, zwanych dalej autobusami EV12 lub autobusami,

2) dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 2 sztuk, fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych o mocy większej lub równej 80 kW (2×40 kW) każda, zapewniając możliwość ładowania jednego autobusu EV12 mocą 80kW lub dwóch autobusów równocześnie mocą 40 kW każdy, zwanych dalej ładowarkami lub ładowarką Plug-in,

3) obsługa gwarancyjna: autobusów EV12 oraz ładowarek Plug-in.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

Wartość bez VAT: 9 265 950.40 PLN

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

34121100 Autobusy transportu publicznego

34121400 Autobusy niskopodłogowe

31158000 Ładowarki

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL714 Sieradzki

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Zduńska Wola ul. Sieradzka 68/70.

II.2.4)Opis zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest:

1) dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych

z napędem elektrycznym o długości całkowitej zawierającej się w przedziale 11,8 metra do 12,2 metra, zwanych dalej autobusami EV12 lub autobusami,

2) dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 2 sztuk, fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych o mocy większej lub równej 80 kW (2×40 kW) każda, zapewniając możliwość ładowania jednego autobusu EV12 mocą 80kW lub dwóch autobusów równocześnie mocą 40 kW każdy, zwanych dalej ładowarkami lub ładowarką Plug-in,

3) obsługa gwarancyjna: autobusów EV12 oraz ładowarek Plug-in.

2. Wymagania które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia oraz szczegółowe wymagania, parametry techniczne, wyposażenie oraz warunki gwarancji i serwisu jakie musi spełniać i posiadać oferowany przedmiot zamówienia zawiera:

1) załącznik nr 4 do SWZ – Szczegółowy opis autobusów,

2) załącznik nr 5 do SWZ – Szczegółowy opis ładowarek.

3. Zamawiający odrzuci ofertę, gdy w przedmiocie dostawy udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE nie przekracza 50 %. (Treść oświadczenia w załączniku nr 1 do SWZ – formularz ofertowy).

4. Zamawiający informuje, że ilekroć w SWZ jest mowa o rozwiązaniach zalecanych/preferowanych Zamawiający ma na myśli rozwiązania „mile widziane” a nie obligatoryjnie wymagane.

5. W celu oceny zgodności zaoferowanych dostaw z opisem przedmiotu zamówienia Zamawiający żąda złożenia:

1)Opisu oferowanych autobusów obrazujący w szczególności najważniejsze parametry techniczne, cechy konstrukcyjne oraz cechy funkcjonalno – użytkowe – Załącznik nr 6,

2)Opisu oferowanych ładowarek Plug-in, obrazujący w szczególności najważniejsze parametry techniczne, cechy konstrukcyjne oraz cechy funkcjonalno – użytkowe – Załącznik nr 7,

3)ważnego na dzień składania oferty „Świadectwa Homologacji Typu Pojazdu lub Świadectwa Homologacji Typu WE Pojazdu” dla autobusu EV12 zwane dalej „świadectwem EV12” – w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o Ruchu Drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 z poź. zm.).

6. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert Zamawiający żąda:

1)W celu oceny oferty w kryterium T3- (Zużycie energii elektrycznej przez autobus w kWh/100 km przebiegu):

a)raport techniczny określający zużycie energii elektrycznej przez oferowany autobus w kWh/100 km przebiegu bez załączonych urządzeń dodatkowych w tym: ogrzewania, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej i innych urządzeń pomocniczych, ustalone podczas testu w warunkach eksploatacji autobusu odpowiadających wymaganiom określonym przez UITP (fr. Union Internationale des Transports Public) w metodyce opracowanej dla przeprowadzenia testu drogowego zużycia energii elektrycznej typu SORT-2 (ang.Standardised On-oad Test), w tym przypadku test SORT-2 (Easy Urban Cycle). Zamawiający dopuści również w tym zakresie wykorzystanie wyników badań wykonanych przez certyfikowaną jednostkę według procedury badawczej PB-23 (wydanie drugie), opracowanej przez Instytut Pojazdów Szynowych TABOR.

b)oświadczenie, że złożone wraz z ofertą raporty techniczne określające wyniki badań zużycia energii elektrycznej przez autobus EV12 w kWh/100 km przebiegu dotyczą oferowanych autobusów,

2)W celu oceny oferty w kryterium T8 (Rozwiązanie techniczne przedniego zawieszenia) – rysunek (lub rysunki) oferowanego autobusu określające parametry techniczne będące przedmiotem oceny na podstawie kryterium T8,

3)W celu oceny kryterium okres gwarancji – Opis oferowanych autobusów obrazujący w szczególności najważniejsze parametry techniczne, cechy konstrukcyjne oraz cechy funkcjonalno– użytkowe – Załącznik nr 6

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości – Nazwa: Okres udzielonej gwarancji / Waga: 20

Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusu / Waga: 20

Cena – Waga: 60

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Okres w dniach: 365

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Numer identyfikacyjny projektu:

Zamówienie współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-RPLD.03.01.02-10-0003/19-00 z dnia 11 grudnia 2020 roku, w ramach projektu „Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”

II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się̨, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz art. 393 ust. 4 Pzp, Wykonawcę̨:

1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,

d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępczego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f) pracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),

g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270– 277d Kodeksu karnego lub przestępstwo skarbowe,

h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

– lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w ppkt 1);

3) wobec którego wydano prawomocny wyrok Sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4) wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się̨ o zamówienia publiczne;

5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności, jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 Pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

7) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

Ciąg dalszy w pkt III.1.2)

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Ciąg dalszy z pkt III.1.1)

2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

3. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:

1) braku podstaw wykluczenia;

2) spełniania warunków udziału w postępowaniu.

4. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi tymczasowy dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert.

5. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 4 (w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE, zwanego dalej „jednolitym dokumentem” lub „JEDZ”), Wykonawca zobowiązany jest przesłać Zamawiającemu w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym), zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale VIII i XII SWZ.

Wykonawca wypełnia JEDZ, tworząc dokument elektroniczny. Może korzystać z narzędzia ESPD dostępnego na stronie https://espd.uzp.gov.pl/ lub innych dostępnych narzędzi lub oprogramowania, które umożliwiają wypełnienie JEDZ i utworzenie dokumentu elektronicznego.

Jednolity dokument przygotowany wstępnie przez Zamawianego dla przedmiotowego postępowania (w formacie xml – do zaimportowania w serwisie ESPD) jest dostępny jako załącznik nr 2 d SWZ.

Zamawiającego nie żąda przedstawienia oświadczenie, o którym mowa w pkt 4 wobec podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby Wykonawcy .

Zamawiający informuje, że Wykonawca może ograniczyć się do wypełnienia sekcji alfa części IV formularza JEDZ w takim przypadku Wykonawca nie wypełnia żadnej z pozostałych sekcji (A-D) w części IV JEDZ.

6. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych oraz uprzednio oświadczenia/oświadczeń, o których nowa w pkt 4.

7. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, o którym mowa w pkt 6 zobowiązany jest do złożenia:

1) oświadczenia/oświadczeń, o których nowa w pkt 4;

2) podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8 i 12.

8. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca składa:

1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:

a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą”,

b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,

– sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;

2) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 10 do SWZ;

3) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

Ciąg dalszy w pkt III.1.2) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Ciąg dalszy z pkt III.1.2) Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

4) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia

z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:

a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,

b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,

c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,

d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,

9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt 8 ppkt 1) – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju,

w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt 8 ppkt 1).

10. Dokument, o którym mowa w pkt 9, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.

11. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8 ppkt 1 lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienia pkt 10 stosuje się.

12. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane (Załącznik nr 8 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okres 3 lat, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dni, w którym upływa termin składania ofert.

13. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola

14. Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej określono w rozdziale VIII SWZ.

Ciąg dalszy w pkt IV.3) Informacje dodatkowe

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający wymaga , aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dostawą fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym w rozumieniu definicji przedstawionej w załączniku nr 3 do niniejszej SWZ lub autobusów w których napęd wspomagany jest silnikiem elektrycznym, o wartości co najmniej: 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100).

W przypadku dostaw wykonywanych i niezakończonych, należy podać wyłącznie wartość dostaw już zrealizowanych; natomiast dla dostaw realizowanych w ramach umów (dostaw) rozpoczętych (zawartych) wcześniej niż trzy lata wstecz przed upływem terminu składania ofert, należy podać wyłącznie ilości zrealizowanych dostaw przypadających w tym trzyletnim okresie; ilości te będą brane pod uwagę do oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.

Zamawiający informuje, że w przypadku wykazania zamówień w walucie innej niż PLN, przeliczenie wartości na walutę polską nastąpi na podstawie Tabeli A kursów średnich NBP z dnia opublikowania ogłoszenia przedmiotowego przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

III.1.6)Wymagane wadia i gwarancje:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 135 000,00 złotych.

2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia, w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 3 do SWZ. Możliwość zmian postanowień umowy określono w w załączniku nr 3 do SWZ.

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 27/09/2021

Czas lokalny: 09:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Oferta musi zachować ważność do: 25/12/2021

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 27/09/2021

Czas lokalny: 10:00

Miejsce:

Otwarcie ofert nastąpi poprzez upublicznienie wczytanych na https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola ofert.

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Pracownicy Zamawiającego oraz osoby działające w jego imieniu.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.3)Informacje dodatkowe:

Ciąg dalszy z pkt III.1.2) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów

15. Zamawiający będzie stosował procedurę o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy PZP (tj. tzw. procedurę odwróconą).

16. W związku z zastosowaniem procedury, o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w rozdziale XVII pkt 2 i 3 SWZ. Zamawiający będzie żądał złożenia tego oświadczenia wyłącznie od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona.

17. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej:

1) odpis lub informację z krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu Oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby;

2) Pełnomocnictwo potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, chyba że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 1) ;

3) Pełnomocnictwo potwierdzające umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

4) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień Rozdziału XX SWZ;

5) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp. – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

6) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, dokumenty, o których mowa w art. 118 ust. 3 Pzp.

7) Oświadczenia i dokumenty wymagane w pkt II.2.4) Opis zamówienia pkt 5 – W celu oceny zgodności zaoferowanych dostaw z opisem przedmiotu zamówienia, oraz pkt 6 – W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.

18. Oferta oraz oświadczenia, o których mowa w pkt 17 muszą być złożone w oryginale.

19. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem,. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.

20. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mpk_zdunskawola w myśl Pzp na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

2. Odwołanie przysługuje na:

1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;

2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.

3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

5. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych.

6. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

7. Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

26/08/2021

Komentarze