Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA jednak dostarczy szynobus dla Podkarpacia

przetargi
21.05.2015 10:12
0 Komentarzy

PESA dostarczy szynobus dla województwa podkarpackiego,mimo, iż zaproponowała cenę dość, delikatnie mówiąc, wygórowaną. Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail bydgoski producent za pojazd chce 14.250.000,00zł. Mimo to jego oferta okazała się skuteczna i braku innych propozycji uzyskała100 pkt, 90 za cenę (!) i 10 za gwarancję. Pojazd należy dostarczyć nie późniejniż do 30 listopada 2015 roku. Ma być jednoczłonowy i umożliwiać połączenie go zinnymi pojazdami – typu 214Mb o numerach: SA135-010, SA135-011, SA135-012,SA135-013, SA135-014.

I przypomnijmy kilka informacji technicznych z SIWZ.Maksymalna prędkość pojazdu to co najmniej 120 km/h. Szynobus ma być napędzanyprzez jeden silnik spalinowy o mocy min. 380 kW, wysokoprężny z doładowaniem,zintegrowany z przekładnią główną, generatorem zapewniającym min. 20% zapasmocy i napędami pomocniczymi, o przebiegu do naprawy min. 4 poziomu utrzymania.Ogólna liczba miejsc to minimum 150, z czego 50 to siedzące, kolejne 5-10 tosiedziska uchylne. Preferowany układ foteli (kierunek mocowania)naprzeciwległy. Zamawiający dopuszcza inny sposób montażu foteli umożliwiającyoptymalne wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, uzgodnienia układu fotelioraz prezentacji minimum 3 modeli siedzeń, spełniających nw. wymagania, wterminie 3 miesięcy od zawarcia Umowy.

Siedzenia mają być:

1. Ergonomiczne, z zagłówkiem (profilowanym otaczającymgłowę z boku).

2. Tapicerowane, półmiękkie (grubość warstwy miękkiej min.30mm). Podłokietniki i zagłówki ze skóry naturalnej ?kolor do uzgodnienia zZamawiającym.

3. Podłokietnik ruchomy od strony zewnętrznej.

4. Podłokietniki stałe od strony okna.

5. Śmietniczki mocowane do ramy od strony korytarzanaprzemiennie w ilości 1 szt. na 4 miejsca siedzące. Nie dotyczy foteli wukładzie vis a vis. Zamawiający dopuszcza za jego pisemną zgodą inny sposób montażuśmietniczek.

6. Siedzenia i zagłówki łatwe w utrzymaniu czystości zmateriałów niepalnych.

7. Wzór materiału obiciowego 100% wełna plusz oraz kolormateriału wybrany i zatwierdzony przez Zamawiającego.

8. Uchwyty narożne metalowe malowane proszkowo przy fotelachod strony korytarza. Kolor uchwytów, ilość oraz sposób montażu do uzgodnienia zZamawiającym.

9. Każda para foteli musi być wyposażona w 1 bezpiecznegniazdo (bezklapkowe) 230V do podłączenia np. notebooka lub zasilacza telefonukomórkowego.

10. Plecy siedzeń PCV, polietylen, polipropylen lub innamasa plastyczna dopuszczona do konstrukcji foteli w pojazdach kolejowych, wkolorze uzgodnionym z Zamawiającym.

W pojeździe musi być także jedna toaleta, wyposażona w układsanitarny zamknięty, przystosowany do obsługi osób na wózkach inwalidzkich orazz możliwością przewijania niemowląt.

Zamawiający określa także maksymalny okres ?życia? pojazduna 30 lat. W zakresie zabezpieczenia antygraffiti producent będzie musiałzastosować trwałą powłokę lakierniczą (lakier dwuskładnikowy o minimalnejtrwałości 10 lat), oraz trwałą powłokę na szyby pojazdu. Wykonawca zobowiązanybędzie do uzgodnienia z Zamawiającym kolorystyki i wzoru malowania pojazdu.Obowiązkiem Wykonawcy będzie wskazanie rodzajów i typów środków myjących dlapojazdu w tym środków do usuwania graffiti. Zamawiający zobowiąże Operatora dopisemnego uzgadniania z Wykonawcą używanych środków myjących a zwłaszczaśrodków do usuwania graffiti.

Pudło pojazdu powinno być stalowe lub aluminiowe. Wysokośćpodłogi w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić 600 ?50 mm nad poziomemgłówki szyny. Pojazd powinien być wyposażony w następujące podsystemy: – videomonitoringu, – dynamicznego rozkładu jazdy maszynistów, – sieć wi-fi. Wszynobusie ma zostać zamontowany także biletomat, a także następującyzintegrowany podsystem:

– System zliczania pasażerów

– System pomiaru punktualności

– System dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej izewnętrznej oraz informacji głosowej

– System komunikacji maszynista ?pasażer.

Komentarze