Ostrawa na elektrycznych zakupach: 24 autobusy [FILM]
4 września spółka Dopravna podnik Ostrava ogłosiła przetarg na zakup 24 nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz dwóch stacji ładowania.
Szacunkowa wartość zamówienia DPO to 420 500 000,00 CZK netto., czyli ok. 70 854 250,00 PLN netto. Warto dodać, że kontralt ma dofinansowanie unijne – z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Tabor plus infrastruktura
Przypomnijmy, że czeska firma ma już w swojej flocie 6 elektrobusów, w tym:
-
3 ebusy klasy MINI – Rošero First FCLLI Electric na bazie Iveco Daily 70 z 2018 r.
-
3 ebusy klasy MAXI – Ekova Electron 12 – także z 2018 r.
Przedmiotem najnowszego ostrawskiego zamówienia publicznego jest:
-
dostawa 24 nowych autobusów elektrycznych;
-
dostawa i uruchomienie 24 stacjonarnych ładowarek;
-
dostawa i uruchomienie 4 mobilnych zestawów ładujących służących do awaryjnego ładowania akumulatorów trakcyjnych (w przypadku konieczności ładowania poza stacjami);
-
dostawa, instalacja i uruchomienie 2 szybkich stacji ładowania z 4 ramionami ładującymi (1x stacja ładująca z 3 ramionami ładującymi i 1x stacja ładująca z 1 ramieniem ładującym);
Miejscem dostawy towarów jest teren zajezdnia DPO Poruba oraz DPO Hranečník. Z kolei termin składania ofert upływa 15 października.
Trzy transze
Cała inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 21 m-cy, a autobusy powinny pojawiać się w Ostrawie w następującym czasie:
-
pierwsza dostawa ośmiu pojazdów nie później niż 14 dni od daty upływu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy;
-
druga dostawę dziesięciu pojazdów nie później niż 14 dni od daty upływu 16 miesięcy od daty zawarcia umowy;
-
trzecia dostawa sześciu pojazdów nie później niż 14 dni od daty upływu 18 miesięcy od daty zawarcia umowy .
Elektryczna historia
Pod koniec 2018 r. spółka Dopravní podnik Ostrava uruchomiła pilotażową, elektryczna trasa o numerze 64, która prowadzi od mostów Svinov do Klimkovic. Jej długość to ok. 12 km, a na jej trasie wybudowano jedną szybką stacje ładowania firmy Heliox, która zbudowana została na pętli Svinov. Samo ładowanie, pozwalające nawet na godzinę jazdy, zajmuje ok. 5 minut (300 sekund).
Ładowarka została oddana do użytku w 2019 r. i wówczas była to pierwsza stacja z odwróconym pantografem tej firmy w Czechach i Europie Środkowo-Wschodniej. Więcej o tej inwestycji pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Teraz zobaczcie, jak działa taka ładowarka:
Komentarze